Forum > Demolåtar

Asti - Here comes the sun

<< < (4/12) > >>

bjurte:
Hejsan Kompis !!
Har inte möglighet att tjyyvlyssna här på jobbet, men jag kan ju ge dig tips på hur jag personligen handskas med slikt problem..
Har ju oxo Menieres + hörselskador och är uberkänslig för höga ljud och volymer(inga Bio/Teater/konsert besök för stackars Bjurte)
Mår dåligt i veckor om jag missköter mig... :wacko: 
Hur som haver, så här gör jag:
Allt elektoniskt och Line:ade pålägg görs och lyssnas genom Monitorer/Högtalare på ytterst moderat volym.
Men ibland måste ju mickarna tas fram och då är det ju Lurarna som gäller, jag proppar helt enkelt in ena rejäla tussar med Bomull/Fetvadd
i öronen, sedan på med lurarna och det funkar faktiskt, men knappast någon större Hi-Fi upplevelse... :)
Man får fixa Fiinlyssningen när det sitter på Hårdisken s.a.s...
Värt att testa,funkar för mig...
/FånTratten

Asti:

--- Citat från: bjurte skrivet 02.03.2016, 11:36:35 ---Hejsan Kompis !!
Har inte möglighet att tjyyvlyssna här på jobbet, men jag kan ju ge dig tips på hur jag personligen handskas med slikt problem..
Har ju oxo Menieres + hörselskador och är uberkänslig för höga ljud och volymer(inga Bio/Teater/konsert besök för stackars Bjurte)
Mår dåligt i veckor om jag missköter mig... :wacko: 
Hur som haver, så här gör jag:
Allt elektoniskt och Line:ade pålägg görs och lyssnas genom Monitorer/Högtalare på ytterst moderat volym.
Men ibland måste ju mickarna tas fram och då är det ju Lurarna som gäller, jag proppar helt enkelt in ena rejäla tussar med Bomull/Fetvadd
i öronen, sedan på med lurarna och det funkar faktiskt, men knappast någon större Hi-Fi upplevelse... :)
Man får fixa Fiinlyssningen när det sitter på Hårdisken s.a.s...
Värt att testa,funkar för mig...
/FånTratten

--- Slut citat ---
Så du klarar inte ens bioljudet? Trist! Det kan ju iofs också vara ganska högt nuförtiden.
Ja, det kanske skulle funka med bomull/fetvadd i öronen i kombination med hörlurar.....
Är livrädd just nu att förvärra skadan. Första veckorna med lockkänsla och kraftigt reducerad
hörsel var en påfrestning. Nu har jag fått tillbaka en del av hörseln på ena örat, men har istället
fått mer tinnitus. Men tack för tipset! På lite sikt kanske jag vågar testa det... :)
/Asti t.f. öronmärkt

Dividend:
Myucket bra tolkar-Din röst passar den som hansken.

Min favvo- beaatles låt btw :)

Marruschkka:
Underbar version :P

Men kan inte låta bli tanken på ljust stråk i ljudbilden, det skulle kunna lyfta den här ytterligare ett snäpp?

Men det är jättefint så här oxå.

Bra :D

/Marre

Asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 02.03.2016, 16:00:24 ---Myucket bra tolkar-Din röst passar den som hansken.
Min favvo- beaatles låt btw :)

--- Slut citat ---
Roligt att du tycker min röst passar till denna!
Jo, den här tillhör också mina Beatles-favoriter.....men dom är ju iofs många!  :)
Tack för din feedback Per!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion