Forum > Demolåtar
Asti - Here comes the sun
Asti:
--- Citat från: equality skrivet 23.03.2016, 01:32:10 ---Vad tråkigt med hörseskadan! :( Härlig version som ligger nära originalet. Imponerande, måste vara svårt att få till. Håller inte riktigt med om harmisarna på triolerna men det är jag det. Snyggt på alla sätt är det ändå.
--- Slut citat ---
Ja, trist! Men det är bara att blicka framåt och hoppas att ytterligare hörsel återkommer!
Hajar inte riktigt vad du avser med "harmisarna på triolerna", men du har säkert rätt! :)
Tack för dina tankar och roligt att du tycker det är snyggt!
/Asti
Dividend:
George HArrison är min favoritbeatle pga av den här låten.
Din tolkning är standard, men på ett bra sätt. Rösten och känslan!
equality:
--- Citat från: Asti skrivet 23.03.2016, 18:50:13 ---
--- Citat från: equality skrivet 23.03.2016, 01:32:10 ---Vad tråkigt med hörseskadan! :( Härlig version som ligger nära originalet. Imponerande, måste vara svårt att få till. Håller inte riktigt med om harmisarna på triolerna men det är jag det. Snyggt på alla sätt är det ändå.
--- Slut citat ---
Ja, trist! Men det är bara att blicka framåt och hoppas att ytterligare hörsel återkommer!
Hajar inte riktigt vad du avser med "harmisarna på triolerna", men du har säkert rätt! :)
/Asti
--- Slut citat ---
Triolerna efter "it's allright" men skit i det, det låter snyggt så, passar in med lite avfilade hörn s a s. På tal om filade hörn gör linköpingsbandet Ghost en cover i moll och jag tror de sjunger Here comes the son men de är ju hemlighetsfulla.
Asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 23.03.2016, 19:33:17 ---George HArrison är min favoritbeatle pga av den här låten.
Din tolkning är standard, men på ett bra sätt. Rösten och känslan!
--- Slut citat ---
Min favorit-Beatle var till en början Paul McCartney, men ändrades med åren till John Lennon. :)
Jo, du har rätt i att det är en standard-tolkning, ett försök att få det att låta så likt originalet som möjligt.
Roligt att du tycker att röst och känsla ändå kommer fram!
Tack för återkommande feedback!
/Asti
Asti:
--- Citat från: equality skrivet 24.03.2016, 16:03:11 ---
--- Citat från: Asti skrivet 23.03.2016, 18:50:13 ---
--- Slut citat ---
/Asti
--- Slut citat ---
Triolerna efter "it's allright" men skit i det, det låter snyggt så, passar in med lite avfilade hörn s a s. På tal om filade hörn gör linköpingsbandet Ghost en cover i moll och jag tror de sjunger Here comes the son men de är ju hemlighetsfulla.
--- Slut citat ---
Då vet jag vad du menar! Tack för att du förklarar för en obildad Smålänning! :)
Ska lyssna på Ghost! Tack för ny feed!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida