Forum > Demolåtar
Asti - Here comes the sun
Asti:
--- Citat från: stajo skrivet 20.03.2016, 13:04:55 ---Mycket fin tolkning, din röst passar perfekt och känns rogivande :).
Om man nu skall ge någon feedback så kanske stråkarna känns aningens spetsiga i karaktären jämfört med bas och trumljud som är lite avrundat då blir det aningens annat rum.
Men egentligen är det ingenting jag stör mig på alls, utmärkt tycker jag nämligen det är.
--- Slut citat ---
Skönt att höra att jag har en sövande röst! :D
Nejdå, roligt att du gillar min tolkning!
Du har säkert rätt ang stråkarna, inte min specialitet tyvärr! :rolleyes:
Tror inte jag kan göra så mycket åt det...
Tack för din feedback!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Girly skrivet 20.03.2016, 13:23:16 ---Jättefin cover! :)
Vet inte om någon reagerat på detta tidigare men precis på slutet vid 02:59 (och även vid 3:01 om än lite svagare) har du fått med ljudet av när du klickar på datormusen... man kan ju få med sånt i sångspåren ibland. Ta bort kanske? :unsure:
Hoppas öronen kryar på sig
/Girly
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar min cover Lena!
OK, det kan vara några "musklick" jag missat...ska kolla det!
Det har inte hänt så mycket med hörseln nu på ett tag, men
än har jag inte gett upp hoppet om att få tillbaka lite mer av det jag tappade.
Tack för omtanke och feedback!
/Asti
Kornstad:
Usch vad tråkigt med hörseln!! :(
Älskar ditt gitarrspel och sång!
Vad gäller mixningen tycker jag du fått till det klockrent. Jätteskönt sound rakt igenom.
Kände mig inte ett dugg stressad utan njöt hela stycket igenom. ;)
Skall du lira gura med mic kan kanske visuell metronom kanske vara ngt? Alltså blinkande metronom istället för ljud.
Svårare med sången då man behöver höra instrumenten, men kanske om du kör låg volym på monitorerna och riktad mic för att få med så lite rumsljud som möjligt?
Hoppas att det blir bättre!!
Asti:
--- Citat från: Kornstad skrivet 21.03.2016, 13:51:48 ---Usch vad tråkigt med hörseln!! :(
Älskar ditt gitarrspel och sång!
Vad gäller mixningen tycker jag du fått till det klockrent. Jätteskönt sound rakt igenom.
Kände mig inte ett dugg stressad utan njöt hela stycket igenom. ;)
Skall du lira gura med mic kan kanske visuell metronom kanske vara ngt? Alltså blinkande metronom istället för ljud.
Svårare med sången då man behöver höra instrumenten, men kanske om du kör låg volym på monitorerna och riktad mic för att få med så lite rumsljud som möjligt?
Hoppas att det blir bättre!!
--- Slut citat ---
Härligt att du inte blev stressad, som flera andra blivit! :)
Skönt att du tycker mix och sound är bra!
Ja, man behöver ju höra kompet om man ska sjunga, annars blir det svårt...
Visuell metronom skulle möjligen kunna vara en dellösning! Finns sånt i musikaffärer?
Eller finns det rentav i Qubase? Det måste jag kolla upp!
Bjurte berättade att han använde hörlurar och fetvadd i öronen. Det har jag testat och
vid låg volym borde det inte fresta öronen speciellt tycker jag....
Tack för feedback, empati och bra tips!
/Asti
equality:
Vad tråkigt med hörseskadan! :( Härlig version som ligger nära originalet. Imponerande, måste vara svårt att få till. Håller inte riktigt med om harmisarna på triolerna men det är jag det. Snyggt på alla sätt är det ändå.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida