Forum > Demolåtar

Asti - Here comes the sun

(1/12) > >>

Asti:
Åkte på en hörselskada som gjorde att jag inte hann bli klar med denna Beatles-cover
i tid till festivalen. Men det var nog lika bra, eftersom MaxB och Lazarus redan gjort en fin
tolkning av denna. Jag har blivit ordinerad av öronläkare att sluta använda hörlurar, så nu
har jag varit och införskaffat ett par enkla monitorer och försökt mixa klart på låg volym.  :)
Prövar mig fram med korta lyssningspass. Blir dock svårt att spela in med mikrofon framöver... :wacko:
Så därför är jag tacksam för synpunkter på framför allt nivåerna och stereobilden i mixen. För låg bas?
Tar givetvis emot synpunkter på annat också!  :)

Titel: Here comes the sun
Artist: Asti
Text & Musik: George Harrison
Längd: 3:04
År: 2016

Toby:
Fin version med snyggt ljud. Däremot tycker min kropp att det är fel tempo i låten. Jag blir lite stressad. Men man kanske vänjer sig som Kjell Höglund skulle sagt. :D/Toby

Asti:

--- Citat från: Toby skrivet 01.03.2016, 19:06:24 ---Fin version med snyggt ljud. Däremot tycker min kropp att det är fel tempo i låten. Jag blir lite stressad. Men man kanske vänjer sig som Kjell Höglund skulle sagt. :D/Toby

--- Slut citat ---
Roligt att du gillar min version och även ljudet! Då kanske jag inte har rattat helt fel i mixen ändå!
Vad gäller tempot så har min version 130 bpm, medan Beatles hade 131 bpm!
Så för att undvika alltför mycket stress råder jag dig att lyssna på min version och inte på Beatles'.  :)
Tack för din feedback!
/Asti

Roffe H:
Jättefin version Asti, tycker mixen låter bra och basen hörs också, ingen fara. Sången och stämmorna sitter som en smäck. Tråkigt med din öronhistoria, hur ska du göra nu, vi vill ju höra dig dig sjunga. :huh:
 /Roffe H

Toby:
Tror att det handlar om trumspelet. Om nu Beatles version är minimalt snabbare så (jag ber ödmjukast om ursäkt) tycker jag att det finns något stressat över din. Antar att din trummis hällt i sig ett par koppar kaffe för mycket.  :D Men, som jag sa innan, jag gillar allt det andra i din version. :)/Toby

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion