Forum > Demolåtar

Asti - Here comes the sun

<< < (6/12) > >>

Eddi:
Fantastiskt vilka musiker det finns på detta forum. Ännu en beatles som känns äkta liksom dina låtar i festivalen, kanske lite stressigt arr som någon påpekar trots 1 takt mindre per minut - tror inte det har att göra med trummisen enbart - jag tycker du förenklar spelmelodien på ett sätt som gör att det känns stressigt konstigt nog - det saknas en ton i mitt öra alltså och effekten blir bakvänd - svårt att förklara - men den hade säkerligen fått många poäng om den hunnit bli klar i tid.

Har alltså bara röda rosor att dela ut och inga vettiga råd - för mig låter det kanon och takten är inget att haka upp sig på tycker jag. :D

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 04.03.2016, 02:23:44 ---Fantastiskt vilka musiker det finns på detta forum. Ännu en beatles som känns äkta liksom dina låtar i festivalen, kanske lite stressigt arr som någon påpekar trots 1 takt mindre per minut - tror inte det har att göra med trummisen enbart - jag tycker du förenklar spelmelodien på ett sätt som gör att det känns stressigt konstigt nog - det saknas en ton i mitt öra alltså och effekten blir bakvänd - svårt att förklara - men den hade säkerligen fått många poäng om den hunnit bli klar i tid.

Har alltså bara röda rosor att dela ut och inga vettiga råd - för mig låter det kanon och takten är inget att haka upp sig på tycker jag. :D

--- Slut citat ---
Ytterligare en som blir stressad!  :D
Visserligen lever vi i en stressad värld, men Here comes the sun är ju normalt en
skön låt att varva ner till, så jag inser naturligtvis att ni måste ha rätt alla som påpekar detta!  :)
Frågan kvarstår dock för mig: Vad är det som orsakar stressen? Har lyssnat efter just detta,
men har antagligen lyssnat på den för mycket för att hitta det.... Trummorna? Sången? Arret? Gitarrspelet?
Utlovar ett stort fång virtuella rosor till den som kan hjälpa mig att peka ut orsaken!  :)
Tack ändå för de röda rosorna (hoppas dom står sig över helgen  B)) och jättekul att du gillar min version Eddi!
/Asti t.f. stressforskare

Roffe H:
Känner ingen stress för egen del...tycker fortfarande att det är ett kanonbra jobb rakt igenom, men det är ju jag det.  :)
/Roffe H

Asti:

--- Citat från: Roffe H skrivet 04.03.2016, 13:01:39 ---Känner ingen stress för egen del...tycker fortfarande att det är ett kanonbra jobb rakt igenom, men det är ju jag det.  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---
Nej, vi pensionärer är inte lika stressade som de andra ungdomarna!  :D
Tack Roffe!
/Asti

Roffe H:

--- Citat från: Asti skrivet 04.03.2016, 20:15:38 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 04.03.2016, 13:01:39 ---Känner ingen stress för egen del...tycker fortfarande att det är ett kanonbra jobb rakt igenom, men det är ju jag det.  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---
Nej, vi pensionärer är inte lika stressade som de andra ungdomarna!  :D
Tack Roffe!
/Asti

--- Slut citat ---

Precis Asti, tack och lov! Pensionärslive är bra gött.  :D
Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida