Forum > Färdiga produktioner

Tokai - Ta det som det kommer

<< < (5/7) > >>

Eddi:
En andra lyssning då. Ja lite synd att du sänkte mandolinen den betyder mycket tycker jag - vidare tycker jag pianot är för hårt/högt aningens sänkning vore bra - ja nåt hör jag ju men det verkar inte vara dragspel längre? Jag TROR att om du gör det till mjuka orgelljud alá hammond så skulle det limma bättre. I övrigt en bra låt fortfarande :D

Tokaismen ja - om du har lust att lägga upp ackorden i första posten så ska jag kolla med snurran jag tror att det är så att du uppfunnit en alldeles egen helkadens........

Harmonica mike:
Det enda jag reagerade på var att pianot slog ganska hårt på tonerna..Det kanske funkar bättre om du sänker det lite..Såg att Eddi var inne på samma linje,samt en hammond - och det kan ju aldrig vara fel..  :)

I örigt så låter det bra och det är en fin låt.

Mike

Altsax:
Mycket vackert och bra framfört.
Mycket bra känsla i sången

enda jag fastnade på var ganska mycket midiljud på första pianot.
Men men, kan vara mina högtalare.

/Josef

Roffe H:
Härlig låt fin översättning, en riktig "Tokailåt". Gillar! Mandolin, jo ja tackar .. kul som fasen!  :D :D
/Roffe H

Tokai:
Jocke
Jag råkade också höra Mumford & son nyligen, men tänkte inte så mycket på nåt break, men intressant idé, att man liksom plockar ner allt utom kanske trummor och bas och låter mandolin lira ett tag innan allt brakar loss.Eller?
Sura toner på pianot vet jag inte, dissonanta toner förekommer. Har nu fixat lite med pianot.
Ja mixandet kan bli bättre men också sämre, tyvärr.
Skoj att du gillar låten!

Eddi
Undrar om du inte kommenterar version 2? För i version 3 har jag höjt mandolinen och dämpat pianot. Fast nu när jag lyssnar på 3:an, speciellt refrängen, inser jag vad det är som hamrar - jo en elgura som gör 8-delar. Den är väck nu i version 4.
Dragspelet är borta. Förlängde stråkpartiet istället. Kanske orgel sen?
Fint att låten fortfarande håller.
Det luriga i harmoniken är kanske att versen tycks gå i A-dur men i själva verket i D-dur
Vers: A - D - A - D - Hm - Em - G - A
Refr: D - G - D - G - G/F# - Em - D

Harmonica mike
Får se om det blir nån Hammond. Det finns en akke gura i versen, men låter inte så bra, mutad, finns bara i reffen.
Ang pianot, se svaret till Eddi. Finemang att låten gillas!

Altsax
Inte varje dag man får beröm för sången. Det värmer gott.
Ja, pianot är ju midi, men förstår vad du menar. Har nu försökt snygga till det lite i version 4.
Kul att du gillar!

Roffe
Ja, översättningen blev inte så dum. Första gången jag gör nåt sånt. Rätt så allmänt hållen text men så är ju också orignalet, som jag som sagt inte ens hört. Obs att jag rimmar på samma ställen som den eng texten.
Här har jag försökt göra nåt som låter lite irländskt men det blir ändå "Tokaism" av det hela - så vad gör man?
Man tackar och bugar!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion