Forum > Färdiga produktioner

Tokai - Ta det som det kommer

<< < (7/7)

Tokai:
Plinka
Oj vad glad jag blir att du gillar sången! Problemet med mina låtar har ofta varit att sången inte hållit samma klass som musiken eller låten. Hoppas jag är på rätt väg nu. Och jag satsar alltmer på ett bra framförande.

Eddi
Du säger att det rimmar bra med texten. Tyckte själv först att den var en motsägelse, att man ska ta det lugnt, osv och så öser refrängen på istället. Men man kan se det också som en illustration om vad det handlar om. Tror du tolkar det så. I så fall rätt.
Nu är version 5 uppe och den heter SLUTVERSION.
Tack för din medverkan!

MaxB
Jomenvisst! Tanken var att få till lite sk pedal i pianot, vilket jag tror innebär mer klang på nåt sätt, så jag drog ut tonerna lite extra. Men nu har jag dragit dom tillbaka.
Lite mer på reverb "kören" (är bara en överstämma) är åtgärdad men märks knappt.
Kul att du uppmärksammar att jag sjunger mer avslappnat. Och vet du hur? Jag gör som du, sitter ner och sjunger! (som på din video) Det har jag aldrig gjort förr. Kanske inte vad en sångpedagog rekommenderar men det gör att kroppen känns med avspänd.

Asti
Problemet med bastoner i midi är att de inte klingar ut som en vanlig bas efter en lång ton, så nånstans måste man stoppa. Tanken var att stoppa innan virvelslaget, men hör nu att det blir lite rumphugget. Bastonerna är nu lite längre.
Har dämpat pianot något i refrängen, samt panorerat elguran vänster, akken till höger. Men hör fortfarande nåt som slår. Mandolinen? Skumt.
Bättre? Äh, hörs knappt. Vill inte sänka för mycket elgura då blir det bara mandolin och banjo kvar.
Skönt att du uppskattar låten. Jag tror det är helheten som funkar rätt bra. Versen har jag haft i huvudet i sisådär 30 år, och höll sig envist kvar. Nu har den fått en refräng så jag hoppas den lämnar mig ifred.

Dividend
Skönt att höra. Men eftersom jag ofta gör låtar i olika stilar så är det inte alltid alla som gillar det man gör. Bra att du ändå gör det!
Tycker själv sången är bland det bättre jag gjort, är på väg mot rätt håll. Här låter du som nån demonproducent som vill pressa ur allt jag har - OCH - du har rätt! Så skulle det ha gått till om det varit på riktigt.

Tack alla! Slutversionen är uppe nu. Inget mer fix på den. Låt den vila ifred. Snart kommer annat...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion