Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Ta det som det kommer
Plinka:
Låter jättebra, du sjunger med härlig röst och fin känsla, och mandolinen är ett roligt inslag i den :D
Eddi:
Javisst i version 4 har du hittat hem saknar heller inte orgel allt låter mycket bra - taktbytet eller dubblingen kommer lite överraskande första gången men rimmar bra med texten. Och du har själv löst det Tokaiska du emfaserar dominanten istället för tonikan - det är nog det det handlar om. Egen stil är det i alla fall och lättigenkännligt bra :D
MaxB:
Dra ner volymen på pianomelodin på vissa ord så att man inte missar texten
Ex där jag tänke på det var andra radens "dö"
döden ska vi dö
Pianotonen gör att sångtexten inte har huvudfokus och jag hör inte "dö"
Gillar verkligen mixen med instrument och gillar det torra rummet även om körerna generellt kan ha mer rum/reverb (ex tänkte jag på det vid 162) eftersom kören ofta står lite bakom sångaren.
Din röst är förbaskat skön här. Du slappnar av och hanterar rösten suveränt.
Och mandolinpartierna är klockrena!
Asti:
Stråkarna tycker jag blev ett lyft jämfört med dragspelet!
Ett par småsaker:
- Basen klingar ut för snabbt ibland, så det blir lite "avhugget"
- Pianoanslaget tillsammans med elgitarren blir lite för starkt i refrängen
Tror du kan dra isär dom lite i mixen och/eller sänka nivån en aning
Tycker det här är en skitbra låt med fina harmonier, bra text, variation och dynamik, samt ett fantasifullt arr! :wub:
Precis det jag själv strävar efter i mina låtar och som jag tycker gör musiken spännande.
/Asti
Dividend:
En sak är säker. Man blir aldrig besviken på Tokai :)
Tycker du levererar en god portion välskriven poesi till en lättgreppad sångmelodi och snyggt arrad popballad.
Har inte så mycket kritik att komma med, kanske ska du försöka sätta sången ett par gånger till. Det är inte surt men lite osäkert här och var?. Flyter med. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida