Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Ta det som det kommer
Tokai:
--- Citat från: Emulator skrivet 10.08.2013, 19:18:26 ---Du borde kunna rita dit pedalen i nån midieditor. I annat fall kan du öka sustainen något, så blir det längre klang :)
--- Slut citat ---
Jag tror jag förstår. Har ändrat lite på pianot. Lite mer dynamiskt, ändrat volym på vissa toner, sen försökt dra ut vissa klanger. Blev kanske lite bättre. Bytte också virvel till en ngt mörkare.
bjurte:
En typisk Tokaiansk visa.
klurig och uppfinningsrik..
Sången låter bättre för varje låt från dig.
Trummor och bas kanske lite platta i ljud,men samtidigt blir det ju lite 'vintage' och jag antar att det är så du vill ha det!! ;)
pxm:
Fyndig och fin text väl sjungen.....
Klart och tydligt med alla instrument....
En bra låt, dina låtar brukar låta bra Tokai
-jag tycker att ljudbilden blir allt bättre...
mvh
Tokai:
bjurte
Roligt att du tycker sången blir bättre, jobbar lite mer på den nu än tidigare.
Med platt ljud kanske du menar att saknas lite djup eller nåt slags rum. Jag har ett svagt reverb på trummorna, men vill ha det lite torrt. Men vintage låter ok för mig.
Tack för lyssning!
pxm
Kul att du gillar! Texten är som sagt en fri översättning av en annan låt. Tycker den passar till låten. Ja, mixandet går för det mesta framåt. Kanske det nya Cubase 7 gör att det låter bättre?
Tack för lyssning!
Jocke:
Otroligt bra låt! :) Tycker det finns lite mer att göra för att "nöta" till mixen men sånt kan man ju pilla med i evigheter... man kan "ta det som det kommer"... :rolleyes: Några pianofills är sura och något upptaktsackord kunde ligga snyggare men det förtar inte direkt effekten av en bra låt! ;) Funderade lite... mandolinpartiet kommer lite plötsligt på... break? Då skulle man kunna "jobba igång" öset men mandolinen innan sången kommer in. Bra en lite idé - lyssnade lite på Mumford & sons häromdagen och de brukar göra sådana där partier - men vem vill låta som dem? :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida