Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Ta det som det kommer
Marsall:
En Magnus Uggla uppbyggnad av låten... Som sagt lyssnar i iPad högt för närvarande så det jag gillar mest med låten är ditt teatraliska framförande av text som e topp!... :)
Emulator:
Låter överlag bra. Kanske lite för plonkig virvel för låten, men det är ju mest smaksak. Sedan saknar jag lite dynamik i paniospelet, och användning av pedal. Det går ju alltid att slänga tid pedal efteråt om man vill.
I övrigt inga anmärkningar, trevlig lyssning :)
equality:
Yes! Jag är svag för starka refränger och det har du här. Jag tycker det är skitsnyggt när banjon drar igång och dubblerar. Spelar du själv? Tycker att piano och virvel adderas på ett jobbigt sätt, de dunkar hårt tillsammans mot trumhinnorna. Skulle valt vispar och dragit ner velocityn på pianot. Förtar dock inte intrycket av en jättebra låt, en av dina bästa.
Tokai:
Marsall
Herr Uggla minsann! Tänkte jag inte på. "ditt teatraliska framförande av text" tänkte jag ännu mindre på. Kul! Och att du tycker den är topp!
Emulator
Jag testade rätt många olika virvlar eftersom jag tyckte den jag hade lät - just det: plonkig. Tyckte att jag hittat en bra, men låter ju likadant. Obs jag har en annan mer processad virvel i refr. för att den ska tränga igenom bättre.
Jag spelar inte piano, lägger mest till ackord och toner takt för takt. Dumt nog gick jag in och ändrade vissa toner för att de hördes för svagt och ja, därmed försvann dynamiken.
Pedal har jag bara på min cykel, två t.om.
Roligt att lyssningen var trevlig!
equality
Nej jag spelar inte banjo. Det du hör är miditricks, en samplad banjo som jag lägger som ackord, som sen går in i en midi-arpeggiator i Cubase.
Ska kolla upp det där med det hårda dunket. La faktiskt till en särskild virvel som skulle tränga igenom allt annat. Vispar hade nog blivit för svagt eller så hade jag fått arrat på ett annat sätt.
Jätteskoj att du tycker om låten!
Emulator:
Du borde kunna rita dit pedalen i nån midieditor. I annat fall kan du öka sustainen något, så blir det längre klang :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida