Forum > Demolåtar

Tigersoul - The Nah-nah-song - 3D

<< < (3/5) > >>

cykeln:
Snyggt jobbat Tigern!
Jättebra vers - refrängen lite svagare
Orgeln är perfekt - det blir både lite 60 och P Gessle
och är ett ljud jag gillar - alla låtar blir gladare med en sådan  :D
Bra sång

Asti:
Ja, orgeln blev bra!
Komplettera gärna refrängen med lite percussion, t.ex maraccas, tamburin etc.
för att få lite extra "sväng" och fylligare.
Hade gärna velat ha en kör med sjuksystrar som klämde i lite halvsurt i refrängen... :rolleyes:
/Asti

tigersoul:

--- Citat från: cykeln skrivet 28.11.2012, 08:48:20 ---Snyggt jobbat Tigern!
Jättebra vers - refrängen lite svagare
Orgeln är perfekt - det blir både lite 60 och P Gessle
och är ett ljud jag gillar - alla låtar blir gladare med en sådan  :D
Bra sång

--- Slut citat ---

Tackar! Ja det här verkar vara lite av en klassiker att jag lägger en så pass stark vers (och brygga) att refrängen blir svår att klämma upp till samma standard. Jag tror det blev lite den effekten i den här låten också när jag började arr'a den. När jag började lägga orglar o allt möjligt kul i versen sprang den liksom iväg lite från refrängen, men det känns sent nu att börja göra om ref'en så den får nog duga, men ska försöka piffa upp den på bästa sätt.

o då kommer vi till nästa svar

--- Citat från: Asti skrivet 28.11.2012, 11:52:30 ---Ja, orgeln blev bra!
Komplettera gärna refrängen med lite percussion, t.ex maraccas, tamburin etc.
för att få lite extra "sväng" och fylligare.
Hade gärna velat ha en kör med sjuksystrar som klämde i lite halvsurt i refrängen... :rolleyes:
/Asti

--- Slut citat ---

O där hade vi piffet i refrängen *skrattar* jag har inte kommit dit än men jag hade tänkt mig o leta fram äggen o kanske en tambourine o försöka få den där "svängen" o lyfta den lite ;) Jag skrattade här när jag läste ditt förslag som systrarna för jag har tänkt EXAKT samma tanke själv. "Skulle ha ett gäng tjejsångare som lite slarvigt sjunger nah nah'et sista 2 omgångarna" ;) Jag kanske skulle kliva ner till samlingslokalen här nere, de har en damkör där nämligen men har en känsla av att det kommer bli för rent o snyggt jag vill ju ha lite "alla sjunger med" känsla inte rent o snyggt. kan man använda melodyne för o förfula tro :P

tigersoul:
Asti, fixat in lite perkussion nu. Det var lite klurigt att få det att ligga snyggt faktiskt men tror det blev någorlunda. Kan inte vrida på tamburinen mer vilket man kan tycka att den bör först, den förstärker nämligen snaren o gör det lite hårt o otrevligt. Kanske går att EQ'a dem sams men kändes lite overkill för att kräma fram 1-2db.

Ska banne mig be några kvinnliga bekanta att sjunga in nah'et o se om jag kan få fram en sjuksyrrekör ;)

bjurte:
Gessle är det du ?? :huh: :o B)
Hällsa dom andra grabbarna i bandet..
Skön pop dänga,men kanske att et blir lite Tjöötig på slutet..
Kanske du kunde avsluta med att JAZZA till det lite dom sista vändorna.. :D

PS. Hällsa Marie oxo!! ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion