Forum > Demolåtar

Tigersoul - The Nah-nah-song - 3D

<< < (2/5) > >>

Asti:
Kul låt med catchy refräng! Hörbarheten är bra!  :)
Bygg på med t.ex en "struttig" 60-talsorgel i refrängen eller utöka na-na-na kören med fler röster (ej stämmor)...
Lite percussion vore kanske inte heller fel....
/Asti

tigersoul:
- Nu ska jag gnugga händerna över alla tips o förslag här *värmer upp*

--- Citat från: MaxB skrivet 27.11.2012, 07:48:02 ---Riktigt mycket feel god.
Gillar - än så länge är den för enkel med gitarr, trummor, sång och en kör.
Hoppas du bygger vidare på den för det är den värd.

1.5-2.30 bygg på med kör/körer innan det drar igång igen.
(And she went)
Naah na na nah nah nah nah naah
(With all the people staring)
Naah na na nah nah nah nah naah...

Naturligtvis inte samma ord, det ser man på såväl stavning som ordval men nånstans ser jag vissa influenser   B)

And all the bells were ringing
The night they drove old Dixie down
And all the people were singing
They went, "Na, na, na, na, na, na"

&t=0m42s
 :wub:  My love to Joan Baez!  :wub:

--- Slut citat ---

- Jag tänkte på den låten också faktiskt, sen kom jag att tänka på temat till "Solsidan", o sen kom jag att tänka på en annan låt som har en liknande idé men inte låter likadant, Beatles "Ob-la-di ob-la-da". Men jag tror nog ändå att den är unik nog i sig för att inte kännas redundant ;)

Fler körer under sticket, det är en tänkbarhet. Jag kan höra en ganska svag bakgrundskör som "väntar" oroat. Mer påbyggnad är oavsett helt klart ett behov o ska försöka få till det. Ska försöka hålla mig till det sound jag redan byggt upp, lite 60tals känsla eller vad man nu ska kalla det för.

--- Citat från: Asti skrivet 27.11.2012, 12:57:50 ---Kul låt med catchy refräng! Hörbarheten är bra!  :)
Bygg på med t.ex en "struttig" 60-talsorgel i refrängen eller utöka na-na-na kören med fler röster (ej stämmor)...
Lite percussion vore kanske inte heller fel....
/Asti

--- Slut citat ---

- Orgel är något jag funderat på, gäller att hitta rätt sound bara. Har en freeware plug som skapar riktiga halvcheezy transistororgel-ljud kanske kan vara det jag letar efter här. Tror nog mer på ett orgeltillägg än fler röster i kören då jag vill ha kvar den där "Enkel körning från basisten" känslan. Percussion skulle sitta det med, behöver nog rent utav titta lite mer på trummorna också.

--- Citat från: Roffe H skrivet 27.11.2012, 12:38:53 ---Visst är det "feelgood", ibland är det det enkla som är svårt (och bäst). Jag gillar melodin och framförandet. Som Max säger, jobba lite till, så blir det kanon.   :D
/Roffe H

--- Slut citat ---

- Jag tror att det här enkla, självklara som ibland kan kännas svårt just måste vara det som dyker upp av sig själv. Det går inte att "gräva fram" en enkelhet så att säga. den här låten liksom bara dök upp o nästan skrev sig själv.

Tack gott folk för kommentarerna, jag ska definitivt jobba vidare på den. Ska försöka få klart "Spår av dig" först bara med Girlys rena sångspår så jag får hyfs på reverbet m.m

tigersoul:
Då var det uppdaterat igen :P

La till en OSTIG orgel som verkligen sätter sin prägel. Det är en gammal transistororgel, ni vet en sådan där många hade hemma med färglada knappar, som sen kördes genom en gitarrförstärkare och till slut lite extra rörvärme. Den är fullständigt galen, men samtidigt känns det som att den passar prägeln på låten. La även till några extra körstämmor o lite smått o gott. Börjar kännas klart.

Har lite småsaker jag hörde nu efter jag la upp den som jag måste fixa, några små nivåer o någon smågrej här o var.

La även upp en "60tals version" som bonus i första posten som är körd genom en dyr tape simulering hos en kompis, jag kunde inte reglera nivåer efter effekten så det var inte hållbart men en kul grej det låter verkligen "gammalt" ;)

MaxB:
cheesyorgan fungerar på den här låten.

tigersoul:

--- Citat från: MaxB skrivet 27.11.2012, 23:21:44 ---cheesyorgan fungerar på den här låten.

--- Slut citat ---

*skrattar* kort o gott!  :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion