Forum > Demolåtar
Tigersoul - The Nah-nah-song - 3D
Jocke:
Nananana... :) Låter spontant mer balanserat nu och orgeln är inte lika påträngande. Om du ska pyssla mer skulle jag föreslå att du skär lite bas på kören/dubben - det blir lite "kofta" när den kommer in. På det hela taget en fin popdänga! :)
tigersoul:
--- Citat från: Eddi skrivet 29.11.2012, 02:06:40 ---Jag har bara hört den senaste version och det som slår mig är att den är radioklar i princip - borde torde kunna bli en hit - en riktigt glad låt med en spännande story- kanske lite bra om systrarna fick sjunga nanalalnana en gång också. De sista tre orde bordevara hela hennes namn Carol, Lena, Marie typ. Alltså lite mer Lena med stämmor i övrigt helbraTiger. Fem bländvita munskydd för den :D
--- Slut citat ---
- Kolla senaste versionen, systern stämmer in i sången där på slutet. Säkert redan avslöjat vem systern är men om inte kan du ju gissa :P
--- Citat från: Jocke skrivet 29.11.2012, 12:29:30 ---Nananana... :) Låter spontant mer balanserat nu och orgeln är inte lika påträngande. Om du ska pyssla mer skulle jag föreslå att du skär lite bas på kören/dubben - det blir lite "kofta" när den kommer in. På det hela taget en fin popdänga! :)
--- Slut citat ---
- Du har faktiskt en poäng där för jag låg o funderade i natt på om jag faktiskt skärt något i basen på den, o så är nog inte fallet. Är en lätt grej att man bara tar "duplicate track" på lead vocals o sen glömmer vissa standardgrejor. Ska titta på det!
Tror det gjorde susen lite när jag körde tape simuleringen. Den tajtar upp o limmer ihop på något abstrakt sätt o får saker att låta mer "together". märkte att jag även fick in en liten liten liten aning dist, men tycker nästan det passar i tanke på att det är 60s inspirerat.
tigersoul:
Uppdaterad med bottenskärda körer o lite balansering av dem i största allmänhet.
Nu kan jag själv inte komma på mer än så små grejor att det börjar bli pedantiskt, så om ingen hör något mer nu så släpper jag den nog såhär helt enkelt.
Jocke:
Nice! Jag blir så j-a glad av den här! :) Ibland är det enkla det svåra... ;)
tigersoul:
--- Citat från: Jocke skrivet 29.11.2012, 21:13:42 ---Nice! Jag blir så j-a glad av den här! :) Ibland är det enkla det svåra... ;)
--- Slut citat ---
Visst är det en riktig feelgood-låt!! Måste säga jag är rädd nöjd med den. Vissa former av enkelhet kan så att säga inte skapas, de måste komma till en bara i all sin... enkelhet ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida