Forum > Demolåtar

Tigersoul - The Nah-nah-song - 3D

<< < (4/5) > >>

tigersoul:

--- Citat från: bjurte skrivet 28.11.2012, 21:00:46 ---Gessle är det du ?? :huh: :o B)
Hällsa dom andra grabbarna i bandet..
Skön pop dänga,men kanske att et blir lite Tjöötig på slutet..
Kanske du kunde avsluta med att JAZZA till det lite dom sista vändorna.. :D

PS. Hällsa Marie oxo!! ;)

--- Slut citat ---

Definiera Jazza? svingkänsla? punkterade noter? :P

Med lite tur kommer jag krydda slutet med några sköna syrror :P

I övrigt är det tydligt att jag är en riktig Gessle-typ när det kommer till pop, men å andra sidan om man vänder på det: killen är väl bland de mest framgångsrika i genren så man får väl ta det som en komplimang så länge man inte plagierar ;)

bjurte:

--- Citat från: tigersoul skrivet 28.11.2012, 22:03:37 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 28.11.2012, 21:00:46 ---Gessle är det du ?? :huh: :o B)
Hällsa dom andra grabbarna i bandet..
Skön pop dänga,men kanske att et blir lite Tjöötig på slutet..
Kanske du kunde avsluta med att JAZZA till det lite dom sista vändorna.. :D

PS. Hällsa Marie oxo!! ;)

--- Slut citat ---

Definiera Jazza? svingkänsla? punkterade noter? :P

Med lite tur kommer jag krydda slutet med några sköna syrror :P

I övrigt är det tydligt att jag är en riktig Gessle-typ när det kommer till pop, men å andra sidan om man vänder på det: killen är väl bland de mest framgångsrika i genren så man får väl ta det som en komplimang så länge man inte plagierar ;)

--- Slut citat ---
En svängig vandrande basgång tex..

Jocke:
Otroligt catchy! :) Fattar inte hur du kommer ihåg texten i refrängen (eller vad det är...  ;) ) Skruva på lite så du får ordning på ljuden så blir det kanon! :)

tigersoul:

--- Citat från: bjurte skrivet 28.11.2012, 22:31:51 ---En svängig vandrande basgång tex..

--- Slut citat ---

Åh du tänkte så, ja nu blev det en "systerstämma" istället som fick krydda, kanske jag tittar även på någon basgrej men det blir nog för mycket o börjar lessna nu :P Men det var ett bra tips!

--- Citat från: Jocke skrivet 28.11.2012, 23:18:13 ---Otroligt catchy! :) Fattar inte hur du kommer ihåg texten i refrängen (eller vad det är...  ;) ) Skruva på lite så du får ordning på ljuden så blir det kanon! :)

--- Slut citat ---

Svaret är en ipad monterad på micstativet. Jag är eg hemskt dålig på att komma ihåg text ;) Har lightmastrat lite nu med en tape simulering m.m tror det är i princip klart förutom några eventuella fixar på lead vocals.

Eddi:
Jag har bara hört den senaste version och det som slår mig är att den är radioklar i princip - borde torde kunna bli en hit - en riktigt glad låt med en spännande story- kanske lite bra om systrarna fick sjunga nanalalnana en gång också. De sista tre orde bordevara hela hennes namn Carol, Lena, Marie typ. Alltså lite mer Lena med stämmor i övrigt helbraTiger. Fem bländvita munskydd för den :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion