Forum > Demolåtar

Tigersoul - The Nah-nah-song - 3D

(1/5) > >>

tigersoul:
UPPDATERAD 3D lite småfix på körspåren från förslag, hade glömt skära bort botten så det blev lite grumligt. Release candidate, släpper den om ingen hör något mer som bör fixas.
UPPDATERAD 3C Girly agerar första syster i ett litet körtillägg på slutet. Körde också hela kittet genom en tape simulering som avslutande mastring och skulle nog säga att jag är nöjd nu utöver några ev fixar på lead vocals.
UPPDATERAD 3B la till perkussion i refrängen, lite skruvar på orgeln o några småfixar. Snart färdig!
UPPDATERAD 3A la till en hel del: ostig orgel, mer körer och lite smått o gott här o var.
UPPDATERAD 2A innehåller nu ett stick o gör låten fullängd. Även ordnat några saker här o var.

Gokväll, eftermiddag... vad f-n är det egentligen där ute? *försöker kika genom persiennerna*

Här kommer något helt annat, igen, jag tror nästan mitt fack är just "något helt annat". Jag har ingen stil, nisch eller genre, jag bara öser ur mig musik o idéer.  :blink:

Det här är en riktig feelgood-låt med enkla ackord o harmonier för att variera mina senaste resor i modulationslandet. Kommer jag undan eller är det FÖR enkelt? Jag hade tänkt mig ett stick efter det här för att variera lite grann innan jag klämmer in en sista vers+refräng skulle jag tro. Hur är uttalet? hörbarheten? GILLAR NI LÅTEN? :P höhö
Länk: http://soundcloud.com/kristian-tigersoul/the-nah-nah-nah-song

Text:

Business weren't booming
But his girlfriend was as pretty as a rose

He took her to his parents
And immediately they fell in love with her

So he got himself a ring
and took her to a fancy restaurant in queens

He got down on his knee,
And asked her, baby, will you make my life complete?

(And she went)

Chorus

Naah na na nah nah nah nah naah

(With all the people staring)

Naah na na nah nah nah nah naah...

They got themselves a house
with a mortgage, they barely could afford

We only do this once (he said),
we might aswell just take a chance or two

They had a cup of coffee,
At a diner when she told him we have news

She took his hand and put it on her belly,
He jumped right up in joy

(And started singing…)

Naah na na nah nah nah nah naah…

Stick

But when the time was near for birth
Something seemed wrong inside

The nurses came all around
But he just smiled and said

Just you remember
All the things that we came through

We always ended up
In something better than we had

I don't believe this moment
Is the time for us to change

He got up on a chair
And started singing to the room

(Chorus repeated)

Naah na na nah nah nah nah naah…

(With all the nurses staring)

(Then something started happening)

(And all the nurses cheering)

(Soon baby cries were heard)

(They named her Carol)

Naah na nah na naah

Girly:
Naah na na nah nah nah nah naah… :D

Gillar inte ljudet på elguran i breaken mellan ref och vers, tror det framkallar samma kalla kårar för mig som för dig när jag 'spelade på kam' i min låt hahahaaa
Är det slasksång eller 'the real deal' för vid 1.34 'he jumped Right up in joy' låter det som om du vrickar tungan.
Charming, ser nästan 'feel-good-videon' i lite grynigt svart/vitt med det lyckliga paret  :P
Men... Naah na na nah nah nah nah naah… det låter som en hit  :)
Lena

tigersoul:

--- Citat från: Girly skrivet 27.11.2012, 00:29:22 ---Naah na na nah nah nah nah naah… :D

Gillar inte ljudet på elguran i breaken mellan ref och vers, tror det framkallar samma kalla kårar för mig som för dig när jag 'spelade på kam' i min låt hahahaaa
Är det slasksång eller 'the real deal' för vid 1.34 'he jumped Right up in joy' låter det som om du vrickar tungan.
Charming, ser nästan 'feel-good-videon' i lite grynigt svart/vitt med det lyckliga paret  :P
Men... Naah na na nah nah nah nah naah… det låter som en hit  :)
Lena

--- Slut citat ---

Nah naah nah naah nah  :wub: :lol: :P

Du, försök sjunga "He jumped right up in joy" jäkligt fort får du se vad som händer, närå jag skämtar bara, men det var en jäkligt svår fras att sjunga fort o rätt. Tror det är bättre i den här versionen iaf. Lustigt du ser en svartvit film med det lyckliga paret för jag tänkte mig faktiskt 60talsmiljö för hela låten så antingen har vi samma tankar eller så lyckades jag på något vidunderligt sätt förmedla det?

Oavsett fallet har jag iaf nu utökat låten med ett långt stick som bryter av det eviga nah nah-andet, men var inte oroliga... Som en typisk poplåt man kommer ha kvar i huvudet i 2 dagar efter man hört den så återkommer nah-andet flera gånger om i slutet. Var lite osäker först på om sticket funkar men jag tror nog det gör det efter några lyssningar. Jag måste ju nästan upprepa det förbaskade nah-andet ett antal gånger på slutet så jag tyckte jag fick ihop en bra orsak till det genom sticket :P

Angående sologitarren, jag gillar den inte heller! Tog bort harmoniseringen av den nu så den är lite mer lugn, är fortf inte nöjd, ska suga på hur det SKA låta. Några förslag gott folk?

Översta posten uppdaterad som vanligt med låten.

MaxB:
Riktigt mycket feel god.
Gillar - än så länge är den för enkel med gitarr, trummor, sång och en kör.
Hoppas du bygger vidare på den för det är den värd.

1.5-2.30 bygg på med kör/körer innan det drar igång igen.
(And she went)
Naah na na nah nah nah nah naah

Naturligtvis inte samma ord, det ser man på såväl stavning som ordval men nånstans ser jag vissa influenser   B)

And all the bells were ringing
The night they drove old Dixie down
And all the people were singing
They went, "Na, na, na, na, na, na"

&t=0m42s
 :wub:  My love to Joan Baez!  :wub:

Roffe H:
Visst är det "feelgood", ibland är det det enkla som är svårt (och bäst). Jag gillar melodin och framförandet. Som Max säger, jobba lite till, så blir det kanon.   :D
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion