Forum > Demolåtar

Tigersoul - Exitlight - UPPDATERAD V3

<< < (4/9) > >>

bjurte:
Första minuten är helt suverän ju!! ;)
Får mig att tänka på gamla kufar som Sparks,Queen och även våra svenska hjältar The Ark..
Sedan kommer refrängen,nja jag vet inte,alltså det är inte alls dåligt,men det blir något helt annat och
den magiska stämningen försvinner lixom..Lite för slentrian för denna låt.. :huh: ;)
Sedan när du hoppar på 'Rocktåget' blir det väldigt muffligt och murrigt,här tror jag inte att det är trummorna som ställer till det,snarare att basen och gitarrerna skulle behövas skäras rejält i bottenvåningen..
Inte meningen att såga,grunden är suveränt bra,jobba lite med det här så har du en räälig hit på G... :D 

Ps. Jag gillar oxo Ordkanonen.. :lol:

tigersoul:
Gav mig på trummorna i första hand o fick ett mindre helvete. Jag har maxat mixen med trummorna för låga så när det började skruvas så påverkades både det ena och det andra på buskompressorer o allt möjligt *svär* SLUTA MAXA MIXEN INNAN MASTRING HERR TIGERSJÄL  :ph34r:

Fick köra fulfix för att undvika att börja mixa om allt från grunden, håller det här? (Se mp3 i denna post).
Drog upp trummor på fulsätt + duckade basen mot kicken och skar även lite i basen på elgitarren för att rensa i botten.

ps: inget annat ändrat, jo någon enda crash men inget i övrigt.

--- Citat från: bjurte skrivet 14.11.2012, 14:59:13 ---Första minuten är helt suverän ju!! ;)
Får mig att tänka på gamla kufar som Sparks,Queen och även våra svenska hjältar The Ark..
Sedan kommer refrängen,nja jag vet inte,alltså det är inte alls dåligt,men det blir något helt annat och
den magiska stämningen försvinner lixom..Lite för slentrian för denna låt.. :huh: ;)
Sedan när du hoppar på 'Rocktåget' blir det väldigt muffligt och murrigt,här tror jag inte att det är trummorna som ställer till det,snarare att basen och gitarrerna skulle behövas skäras rejält i bottenvåningen..
Inte meningen att såga,grunden är suveränt bra,jobba lite med det här så har du en räälig hit på G... :D 

Ps. Jag gillar oxo Ordkanonen.. :lol:

--- Slut citat ---

- Botten i rockdelen ska rensas upp lite, påbörjade redan i testverran i denna post. Vad gäller de andra kommentarerna.. hmm... refrängen tycker ju jag om faktiskt. Tycker om det lite komiska kompet till den tunga texten och rock temat som följer tycker jag personligen är en kul kontrast med hänvisning till texten. Men du vet hur det är, smaken är som baken, men kommentarer är alltid kul o tack för referenserna, är ju inga dåliga gossar o nog hade jag Queen i tanken någonstans.

EDIT: mp3 bortagen, återfinns nu som v2 i översta posten.

bjurte:
Appselut!! ;)
Jag förstod nog att du ville ha Refrängen så,bara personlig smaksak och inte någon sågning!!
Men faen va gött de vatt med en riktig Monster-refräng.. ;) :lol:

tigersoul:

--- Citat från: bjurte skrivet 14.11.2012, 16:13:15 ---Appselut!! ;)
Jag förstod nog att du ville ha Refrängen så,bara personlig smaksak och inte någon sågning!!
Men faen va gött de vatt med en riktig Monster-refräng.. ;) :lol:

--- Slut citat ---

Haha ja det blev rätt okej, jobbar nu på ett ännu skummare stick, men jag vetti fan om jag kan komma undan med det, skulle behöva låna rösten på någon som kan sjunga på det sättet :P

tigersoul:
UPPDATERAD - låten i första posten (soundcloud) är uppdaterad med nya versionen.

Då har jag fixat en del saker:
- Trummorna hörs bättre o är lite aggresivare, någon extra crash här o var.
- Kören i andra "bryggan" har fått en extra överstämma a la fulmetod (kanske duger)
- Lite smått fix o trix, låten är numera fulmixad då jag inte orkar börja om helt i mixen *klant*

Men det stannar inte där gott folk... jag hade osedvanligt trist på kvällen så jag tog ut svängarna lite. Nu får man ha en portion humor med i spelet här när man kollar den här grova LEK-versionen av ett potentiellt stick. Problemet här är att jag inte kan sjunga på ett visst sätt som ni märker när ni spelar den (jag larvar mig bara för att illustrera) *avslöjar inte det lustiga i förväg inte*

Det är ingen som känner en... "sån" sångare? :P

Hoppas jag bjöd på ett gott skratt om inte annat ;)

LEK-version:
Länk: http://soundcloud.com/kristian-tigersoul/exitlight-v3-test-funny/s-ICNvy

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion