Forum > Demolåtar
Tigersoul - Exitlight - UPPDATERAD V3
Rattlesnake:
--- Citat från: tigersoul skrivet 19.11.2012, 00:50:50 ---
- T'na? förtydliga gärna, jag avskyr problemet med att just inte ha engelska som modersmål men vad gör man! It is what it is!
-
--- Slut citat ---
Svenska "t" är mycket mjukare än engelska. Jämför svenskans "tål" med engelskans "tall". Gör dina "t" hårdare. Träna, lyssna och jämför. Jag tycker du har fel inställning om du tror att du inte kan göra det bättre. Resten av uttalet tycker jag låter bra.
--- Citat från: tigersoul skrivet 19.11.2012, 00:50:50 ---- Puff på sången har jag dock märkt det står på listan för fixar, de introducerades av någon exciter på masterbusen om jag inte minns fel, allt som krävs är troligen lite hårdare deessing, bara inte tittat på det som sagt.
-
--- Slut citat ---
Jag tycker inte du krångla inte till det med att använda en plugg för att få bort biverkningarna av en annan, och hur du ska få bort puffar med deessing förstår jag inte. Puffskydd och skära allt under 100 - 200Hz på sången är boten. Kanske lätta lite på sångkompressorn där det märks mest, i början när sången ligger ganska ensam.
tigersoul:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 19.11.2012, 10:38:41 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 19.11.2012, 00:50:50 ---
- T'na? förtydliga gärna, jag avskyr problemet med att just inte ha engelska som modersmål men vad gör man! It is what it is!
-
--- Slut citat ---
Svenska "t" är mycket mjukare än engelska. Jämför svenskans "tål" med engelskans "tall". Gör dina "t" hårdare. Träna, lyssna och jämför. Jag tycker du har fel inställning om du tror att du inte kan göra det bättre. Resten av uttalet tycker jag låter bra.
--- Citat från: tigersoul skrivet 19.11.2012, 00:50:50 ---- Puff på sången har jag dock märkt det står på listan för fixar, de introducerades av någon exciter på masterbusen om jag inte minns fel, allt som krävs är troligen lite hårdare deessing, bara inte tittat på det som sagt.
-
--- Slut citat ---
Jag tycker inte du krångla inte till det med att använda en plugg för att få bort biverkningarna av en annan, och hur du ska få bort puffar med deessing förstår jag inte. Puffskydd och skära allt under 100 - 200Hz på sången är boten. Kanske lätta lite på sångkompressorn där det märks mest, i början när sången ligger ganska ensam.
--- Slut citat ---
- Ah du menade själva konsonanten T, var lite osäker på hur du menade. Jo det är sant, det händer säkerligen att jag använder "fel t". Självklart kan det bli bättre, är bara att träna på det. Jämför jag med mina första engelska låtar så är det redan en klar förbättring på uttal så klart det är möjligt men det känns som att det är svårt att helt göra sig av med accenten men så hård kanske man inte heller behöver vara.
- Mja det är så här att den typ av exciter jag använder har en förmåga att helt enkelt "undo'a" deesserns arbete så det brukar just i det här läget fungera bra att bara skruva åt den lite hårdare helt enkelt. Hade puffarna varit främst från själva inspelningen hade det så klart inte varit möjligt. Jag har puffskyddet rätt nära micken så ibland kan jag nog få med puffar därifrån med. Orsaken är att jag ofta sjunger ganska sprött o vill ha med så lite rumsljud som möjligt men det har ju sina nackdelar ibland.
Ola:
Riktigt ball! fick lite queen vibbar
lite mer gura kanske ?
bra jobbat! mvh Ola
tigersoul:
--- Citat från: Ola skrivet 19.11.2012, 13:44:00 ---Riktigt ball! fick lite queen vibbar
lite mer gura kanske ?
bra jobbat! mvh Ola
--- Slut citat ---
- Tänkt tanken på något mer gurigt, men har inte bestämt mig än. Är ganska trött på den, så ska inrikta mig på att fixa finliret som är kvar först o sen se om jag orkar lägga på något mer ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida