Forum > Demolåtar

Tigersoul - Exitlight - UPPDATERAD V3

<< < (5/9) > >>

Eddi:
Oj många versioner här kanske har bara lyssnat på senaste - nåväl det låter som Freddy M  så att flasha ut är inget fel något jag inte tycker att du gör riktigt. Det blev lite tomt i mitten där pianot försvann lägg gärna till det. Bra låt tycker jag men som sagt vill ha ännu mer galenskap alá Queen här.

tigersoul:

--- Citat från: Eddi skrivet 15.11.2012, 02:53:31 ---Oj många versioner här kanske har bara lyssnat på senaste - nåväl det låter som Freddy M  så att flasha ut är inget fel något jag inte tycker att du gör riktigt. Det blev lite tomt i mitten där pianot försvann lägg gärna till det. Bra låt tycker jag men som sagt vill ha ännu mer galenskap alá Queen här.

--- Slut citat ---

Sorry för oredan har nu uppdaterat översta posten med alla aktuella versioner med förklaringar. Är hopplös på organisation stundtals...

Vocals i version 3, som du troligen lyssnade på, är ju väldigt grova i sticket med "gudsrösten", jag kan def inte sjunga opera, får väl fråga sångpedagogen om han kan lära mig lite "fuskopera" teknik *skrattar* Vart är det du saknar pianot? Under sticket med orgeln eller under sista refrängen? Version 3 är långt från klar, det var mest en test av en idé jag fick i huvudet med "gudssvaret" o den arga ickeföljaren som vägrar.

Med "flasha ut" antar jag du menar sjunga som en galning a la freddie m? :P Jag försöker haha, jag är lite för kontrollerad i sångsammanhang ;) det kan nog bli ännu galnare helt klart!

EDIT: uppdaterade V3 med en understämma på "gudsrösten" för att maskera det dåliga något + lite annat smått o gott. Kan inte bestämma mig på V3, går det åt rätt håll eller ska jag nöja mig med v2 strukturmässigt?  :unsure: (se första post för v3 soundcloud)

bjurte:
Tycker att det funkar helt ok med 'Pastor Kristian' delen,det man saknar där är dom sakrala flerstämiga körerna
som svarar i kanon och höga falsetter.. :lol:
Annars! Basen är fortfarande alldeles för bummlig,men det tar sig sa mordbrännarn..

tigersoul:

--- Citat från: bjurte skrivet 15.11.2012, 19:22:13 ---Tycker att det funkar helt ok med 'Pastor Kristian' delen,det man saknar där är dom sakrala flerstämiga körerna
som svarar i kanon och höga falsetter.. :lol:
Annars! Basen är fortfarande alldeles för bummlig,men det tar sig sa mordbrännarn..

--- Slut citat ---

*asg*  :lol: pastor kristian, är det bara en händelse att jag var katolsk präst på maskeraden?? :P

Jag tänkte på körerna ganska så exakt som du nämnde, sen råkade jag testa symfonimetall influenserna o gillade det mer, men man kanske kan pressa dit ännu mer kör även under (förlåt, över) pastor stämman, med risken att det blir för mycket. På något sätt känns det som den rösten bör hålla "rent" runt sig för att bli effektfull. Finns mkt annat att "slipa av" o ja basen är fortf lite bumlig faktiskt även om den är bättre.

bjurte:
Jo,dom borde hålla en dialog,men inte prata/sjunga i munnen på varandra
Fråga - Svar - Fråga - Svar.. Lixom. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion