Forum > Demolåtar

Tigersoul - Exitlight - UPPDATERAD V3

<< < (3/9) > >>

MaxB:
Gott. Och bra stycke att öva sångteknik i. Hur skulle Tommy Körberg låta på den här? Annorlunda men inte nödvändigtvis bättre.
Det enda infall jag får är att vid 1.53 eller kanske först vid 2.03, lägga till ytterliggare en körstämma, som ligger ovanför nuvarande.
Bra omväxling i stycket och snygg dynamik på soundcloud!

Harmonica mike:
Ole´ :)

Det blev ju helfräckt det här Kristian.Guraös partiet är helrätt,bra ljud på rubbet.Klappat å klart om du vill.

Fast jag tycker det är en ordspruta där i början,men men - man kan ju inte få allt  :)

Mike

Asti:
Bra fortsättning på låten! Dock tycker jag trummorna är lite för "snälla".
Skulle vilja ha mer tryck i dom och lite mer cymbaler.
Det kanske skulle räcka med att höja trummor (och ev bas) en aning i mixen....?
Det vore inte heller fel med en ylande "Brian May"-gitarr som komplement!  :)
Be t.ex Wernborg eller Bjurte om du inte tror dig klara det själv! Dom är suveräna på sånt!
Väldigt rent, snyggt sångljud och du sjunger och artikulerar bra!
/Asti

cykeln:
Det här låter som början på en scen i en musikal!
Du sjunger bra men här skulle jag vilja höra en mer hård vass/ilsken röst
Bra refräng men skulle önska mer tryck i den och sången igen
Bra låt!

tigersoul:

--- Citat från: MaxB skrivet 14.11.2012, 07:26:02 ---Gott. Och bra stycke att öva sångteknik i. Hur skulle Tommy Körberg låta på den här? Annorlunda men inte nödvändigtvis bättre.
Det enda infall jag får är att vid 1.53 eller kanske först vid 2.03, lägga till ytterliggare en körstämma, som ligger ovanför nuvarande.
Bra omväxling i stycket och snygg dynamik på soundcloud!

--- Slut citat ---

- Kan hålla med om att körerna i andra bryggan (om man kan kalla den brygga) skulle vara lite "tätare" o varför inte en överstämma, åtminstone på andra delen. Bra förslag!

Tommy körberg brukar jag tänka på när jag glider ur fullkroppsrösten, "sjung som körberg" tänker jag för mig själv, fungerar ibland ;)

--- Citat från: Asti skrivet 14.11.2012, 10:05:00 ---Bra fortsättning på låten! Dock tycker jag trummorna är lite för "snälla".
Skulle vilja ha mer tryck i dom och lite mer cymbaler.
Det kanske skulle räcka med att höja trummor (och ev bas) en aning i mixen....?
Det vore inte heller fel med en ylande "Brian May"-gitarr som komplement!  :)
Be t.ex Wernborg eller Bjurte om du inte tror dig klara det själv! Dom är suveräna på sånt!
Väldigt rent, snyggt sångljud och du sjunger och artikulerar bra!
/Asti

--- Slut citat ---

- Det finns ett definitivt problem med trummorna, det är det första jag ska rota i. En höjning o lite pill i trum mixen kanske är allt som krävs, håller tummarna på det, känns som det kan bli lite knöligt o jag har inte varit en "good boy" i mixen, den ligger redan maxad på masterbussen så här blir det till att pilla runt!

En "mjukt" skrikande leadgitarr har jag också tänkt på, men jag vet inte hur... först tänkte jag mig ett eget parti med någon form av solo men jag tror inte det passar låten. Kanske räcker det att spela "runt" sången i andra versen helt enkelt, ska suga lite, bra förslag på folk i övr, kan nog gå åt jag är ingen guldklimp till leadgitarrist.

--- Citat från: cykeln skrivet 14.11.2012, 13:11:14 ---Det här låter som början på en scen i en musikal!
Du sjunger bra men här skulle jag vilja höra en mer hård vass/ilsken röst
Bra refräng men skulle önska mer tryck i den och sången igen
Bra låt!

--- Slut citat ---

- ÄNNU argare? jag som tyckte jag tog i från tårna nästan på andra versen, fetar jag på ett steg till blir det väl nästan growl höhö.

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 14.11.2012, 08:35:08 ---Fast jag tycker det är en ordspruta där i början,men men - man kan ju inte få allt  :)

Mike

--- Slut citat ---

- Jag lurar på en ändring i början, problemet är att den tappar lite "tryck" o kräver därför ändring även av rad 2, vi får se ;)

Jag fick ytterligare en idé här när jag vaknade som är om möjligt ännu mer galen än det som redan är på plats. Vi får se om jag vågar att ge mig på en test av tanken ;) *vågar inte avslöja något*

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion