Forum > Demolåtar
Tigersoul - Exitlight - UPPDATERAD V3
Girly:
Passar bra med ordkanonen tycker jag. Jag menar, texten handlade ju ändå om att visa ett visst riktat missnöje (enligt fb-förklaringen) och är man sur så brukar man ju häva ur sig ett och annat. Se där Kristian - jag va inte helt genomlat i alla fall ;) Behaglig kör du fått till var bland det första jag tänkte också. Blir kul att höra hur du tar den vidare :)
Lena
MaxB:
Gillar det här fröet också! Det är bra pianospel och sång i kombination och textflödet är perfekt så här. Du "rappar" ( B)) fram snabb text och bromsar sen elegant upp på tredje raden. Det är förbaskat snyggt!
Där du slutar hör jag att Bjurte tar vid, med sina två eller trestämmiga gitarrer.
Låten är säkert en del av en hel temaplatta!
tigersoul:
--- Citat från: Girly skrivet 13.11.2012, 17:38:46 ---Passar bra med ordkanonen tycker jag. Jag menar, texten handlade ju ändå om att visa ett visst riktat missnöje (enligt fb-förklaringen) och är man sur så brukar man ju häva ur sig ett och annat. Se där Kristian - jag va inte helt genomlat i alla fall ;) Behaglig kör du fått till var bland det första jag tänkte också. Blir kul att höra hur du tar den vidare :)
Lena
--- Slut citat ---
Skrattar, man tackar för energiförbrukningen där höhö :P
Ja kören blev ganska nice faktiskt, den stora frågan nu är ju fortsättningen... jag sneglar trånande mot elgitarren.... :P
--- Citat från: MaxB skrivet 13.11.2012, 17:41:40 ---Gillar det här fröet också! Det är bra pianospel och sång i kombination och textflödet är perfekt så här. Du "rappar" ( B)) fram snabb text och bromsar sen elegant upp på tredje raden. Det är förbaskat snyggt!
Där du slutar hör jag att Bjurte tar vid, med sina två eller trestämmiga gitarrer.
Låten är säkert en del av en hel temaplatta!
--- Slut citat ---
- Visst känns den som en del av något större? ingen aning vad detta större är dock... samlade klagomål till gud?
Jag instämmer i ditt gillande med 3:e raden där som liksom hänger kvar i luften på typisk musikalmaner. Den har något i sig denna, ska nog banne mig slipa vidare på den... framförallt vart den ska fortsätta! Som sagt så suger det lite i elgitarrfingrarna o kanske då piska upp o skita ner vokalerna ännu mer för att sedan landa igen i den lite plonkiga, komiska refrängen? Ja vi får se ;) Fler klagomål kan man alltid hitta till vers 2 inga problem :P
Jocke:
Gillar det här! Tycker nog att allt för mycket musik är ord med komp men du gör snygga melodiska ansatser. Lägg en refräng först också = klart! ;-)
tigersoul:
God kväll gott folk!
Då har det blivit en stund i studion igen och stycket ovan har blivit uppdaterat med lite "jävlar anamma" hehe :wub:
Det är en hel del saker jag fortf är osäker på:
- Andra refrängen, den blir lite... jag vet inte, det låter väl som musikal förvisso men... ja...
- Trummorna ger mig problem. Jag tycker inte att snaren hörs o OH borde nog upp, men värst av alla problem är att jag inte får någon ordning på kicken. Den drunknar trots sidechainad bas, vetti fan vad jag gör för fel, men ska titta vidare på det imorrn. Känner att öronen nått det där välkända "fatigue" läget då man inte längre hör detaljer.
O ja allt är ju lite utkastnivå än så länge, det blev ganska massivt med mycket som kan fixas o piffas högt o lågt. Kul projekt dock måste jag säga, härligt o häftigt att slänga sig från de vanliga musikaliska tankarna.
Kommenterar önskas ;)
Låten i översta posten uppdaterad.
--- Citat från: Jocke skrivet 13.11.2012, 19:47:37 ---Gillar det här! Tycker nog att allt för mycket musik är ord med komp men du gör snygga melodiska ansatser. Lägg en refräng först också = klart! ;-)
--- Slut citat ---
- Jag tänkte faktiskt på att inleda med refrängen, kul du hade samma tanke ;) i övrigt tackar: det här blev verkligen ett udda projekt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida