Forum > Demolåtar

Dividend - Love Theme '06

<< < (4/6) > >>

Dividend:
Tack för lyssning, ska göra färdigt den här de närmsta dagarna. När den nya versionen läggs upp, ger jag respons på de som inte fått nåt svar ovan :D

Clemens:
Skön musik att koppla av till, tycker den funkar alldeles utmärkt som den är. Nice feel!   :)

Dividend:

--- Citat från: MaxB skrivet 03.08.2012, 16:11:50 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 02.08.2012, 14:23:38 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 02.08.2012, 12:15:22 ---Fattar inte hur du menar

--- Slut citat ---

Det är sex toner i den här uppgången 36-38 sekunder.
Mitt förslag: Skippa 3:dje och 4:de tonen, mao spela 1, 2, 5 och 6 tonen i den uppgången.
Det tror jag blir harmoniskt och vackert och det passar med lugnet i resten av stycket.
Eftersom dessa toner upprepas av andra instrument (som jag skrev tidigare) skulle de också förändras, om du gillar idén.

Förstås?

--- Slut citat ---

Respons?

--- Slut citat ---

Nej, jag gillar inte idén. Den skulle låta sämre, i mina öron! :)

Dividend:

--- Citat från: Asti skrivet 02.08.2012, 14:17:51 ---Jag gillar det här! Skönt och avkopplande, men utan att bli ointressant.
Tvärtom händer det en del både i arrangemang och harmoniövergångar.
Något jag reagerade på var cellon/basfiolen, som några gånger mellan 29 - 35 sek
"svajar till" ibland i tonen...eller ska det vara så? Pianot något starkt vid ca 130 - 135 sek.
Håller med Gurano om att det låter lite asiatiskt ibland...
Vackert och fint!
/Asti

--- Slut citat ---

Tack för lyssning. Jag ska fixa svajet och kolla 130-135 :D
Tack för feed!

Dividend:

--- Citat från: HasseFX skrivet 02.08.2012, 13:48:58 ---Edit: Långt och tjafsigt inlägg - sorry  :unsure:

--- Slut citat ---

Skriv hur mycket du vill! ;D Du svamlar ju inte precis ;)

--- Citera ---<gnäll>
"Hemvisten" är lite svår att förstå, lite som MaxB skriver - det är en del av... vad, och/eller för vilka? Symfoniorkester, kammarorkester eller kvintett? Dessutom låter violinerna "syntiga" och odynamiska. Du använder också pukor och valthorn helt kort på ett par ställen, vilket låter "fel", framför allt om man tänker det lilla formatet.
</gnäll>

<konstruktivt>
Vill du behålla ett mindre format, byt då gärna violinsektionen mot en mindre och framför allt mer dynamisk sådan. Ta bort pukorna, eller utveckla slagverket ordentligt, med t ex klockspel och/eller xylofon och låt (ev.) pukor markera något klimax. Horn är vackert, men låt de vara med i längre passager och i så fall, komplettera med träblås.
Tänker du större orkester, då har du en inledning men saknar ett slut där orkestern hörs. Det kan gärna få vara återhållet - som exempel Ravels pianokonsert G-dur, andra satsen nedan, vid 4.40 väcker han orkestern, för ett busenkelt arr, men med skön lek med klangfärger.
</konstruktivt>

Spännande hur som helst, vilken "väg" du än väljer :)

--- Slut citat ---

Får även fixa dynamik, med expression. Den är ju helt omixad den här!
Den här är från när jag började lära mig orkestrera. Det är tänkt som filmmusik. Noterat om hornen och träblåset! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion