Forum > Demolåtar
Dividend - Love Theme '06
SYNTH:
Var en skön lyssning för min del visst låter det asiatiskt över stråkspelet men attans så vackert Per! :)
Wernborg:
Åh, det här fina temat.
Gillar denna melodin väldigt, väldigt mycket. Bland den bästa du gjort. Enkel och genial. Kollade backloggen på denna låt, och den har ju varit uppe några gånger i olika skepnader. Verkar till och med som om jag namngav den. :o
Arret tycker jag inte om alls. Visst det låter fint och vackert och så, men detta underbara tema skulle jag vilja ha betydligt större kläder till. Riddare och pirater och hela middevitten. Stort och svulstigt. Lite som MaxB var inne på, att den ingick i nånting större. Och då tycker jag att detta kunde vara rätt, som en variation på huvudtemat.
Jösses va bra melodin är.
Dividend:
eq: Cellon är nog inte kvar till nästa version.
Synth: Tack :)
Wernborg: Jaha, det var så MaxB menade. :) Jo, det första vore ju då att sumpa pianot, eftersom det bara har en ackompanjerande funktion. Och det är ovanligt, harpa funkar nog lika bra.
Det blir nog kanske nåt längre orkestralt, med harpa och formteori, längre fram. Det är väl lite så att jag tycker det nästan är för enkelt tema för att bygga nåt stort av :)
Men kul att arra om. :)
Kul att du gillar.
Markus Broberg:
Den blir orgasmiskt skön vid 157. :wub:
Vill höra den mixad och med en bredare ljudbild.
Dividend:
Kul att du gillar, Markus!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida