Forum > Demolåtar
Dividend - Love Theme '06
Dividend:
--- Citat från: Gurano skrivet 02.08.2012, 12:32:24 ---Lyssnar medan jag jobbar
Inget som stör, utan den flyter på i behaglig takt. Lite asiatiska drag stundtals! Vissa stråkdrag är lite för mycket midi dock.
Saknar: ...och det är en slinga som fastnar/hookar...men kanske att denna slags musik inte ska hooka utan snarare bara vara balsam? Tycker att slutet inte är så kul - rinner liksom ut i intet...typ
Låter bra annars
--- Slut citat ---
Man kan inte gilla allt! :) Tycker precis likadant om det mesta av din musik, så det är lugnt!
Medans jag då tycker detta är det mest hookiga tema jag gjorde från den tiden 06-07 :)
Tack för lyssning och kommentar!
--- Citat från: Marruschkka skrivet 02.08.2012, 13:24:30 ---Den här har en sån jätte-potential, bra att du tog upp den och förbättrade :rolleyes:
Nu känns den optimal, vilket starkt tema här :D
--- Slut citat ---
Kul att den närmar sig optimalitet :D Ska fixa mix, arr bara så :) Men skelettet är klart!
Tack till dig med! :)
Svarar er andra sedan!
Emulator:
Har inte lyckats lyssna i studion, så några petiga mixkommentarer har jag inte. Hasse verkar dock ha lagt ner stor möda på detaljer :D
Jag tycker det låter bra om melodierna, de flyter på och det blir mer som något pågående snarare än en hook, vilket är helt i sin ordning tycker jag.
Inget konstruktivt annars här ifrån, bara en stunds trevlig lyssning :D
MaxB:
--- Citat från: MaxB skrivet 02.08.2012, 14:23:38 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 02.08.2012, 12:15:22 ---Fattar inte hur du menar
--- Slut citat ---
Det är sex toner i den här uppgången 36-38 sekunder.
Mitt förslag: Skippa 3:dje och 4:de tonen, mao spela 1, 2, 5 och 6 tonen i den uppgången.
Det tror jag blir harmoniskt och vackert och det passar med lugnet i resten av stycket.
Eftersom dessa toner upprepas av andra instrument (som jag skrev tidigare) skulle de också förändras, om du gillar idén.
Förstås?
--- Slut citat ---
Respons?
Dividend:
Den kommer när jag har tid för det.
spacetrucker:
Trevligt att lyssna på. Inget som stör eller sticker ut. Bra "jobbmusik" detta :D
Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida