Forum > Demolåtar
Dividend - Love Theme '06
Dividend:
Från 2006-2007. Slänger upp den i ny tråd, eftersom ganska omgjord och krympt. Komposition färdig.
-------------------------------------------------------
Behöver tips och tankar om mix, men även om arr osv. (Arret är ganska minimalt för att vara orkester, inga tromboner eller trumpeter t ex)
Dessutom har låten krympt en hel del, inte så mycket repetitioner, och mår nog bäst av att vara av denna längd.
Den är i princip omixad, förutom cellon.
Tack för er tid :)
1up:
Låter mycket bra! Ett lugnare parti kommer som säkert är tanken att ge lite andning innan det går vidare. Det är bra, känner för mig att lite mer styrka ändå så låten behåller farten. Något mindre dynamik.
Pianot rullar och ackompanjerar fint till stråkarna. Bra ljud och fint tema som skulle stå sig på en stor scen.
Hoppas det bidrar något framåt. Med smak på stjärnklass.
Dividend:
--- Citat från: 1up skrivet 02.08.2012, 02:05:39 ---Låter mycket bra! Ett lugnare parti kommer som säkert är tanken att ge lite andning innan det går vidare. Det är bra, känner för mig att lite mer styrka ändå så låten behåller farten. Något mindre dynamik.
Pianot rullar och ackompanjerar fint till stråkarna. Bra ljud och fint tema som skulle stå sig på en stor scen.
Hoppas det bidrar något framåt. Med smak på stjärnklass.
--- Slut citat ---
"Med smak i stjärnklass!" :D Tack, för den! Ja, det här är ju musikal, popklassiskt, eller filmmusik. Därav "love theme".
Väldigt roligt att höra, tack för lyssningen! Ska be rattle eller boxcutter, recensera det mixmässiga här... ;)
(edit: gulliga?? :wacko: )
MaxB:
Vilsamt stycke!
Här finns en del i ett större tema, som på olika ställen är spelat av flera instrument, som jag tycker skulle låta lika bra eller bättre med en förenkling. För mig ligger den förändringen bra i linje med hela styckets karaktär.
Om du är intresserad så skulle du behålla fyra toner från en harmonisk uppgång vid 36-38 sekunder- Återkommer även med stråkarna vid 45-47 och på flera ställen efter det.
Dividend:
Fattar inte hur du menar :D behålla 4 toner? vad ska jag göra med dem?
"Återkommer även med stråkarna vid 45-47 och på flera ställen efter det." Vad återkommer och ska jag göra med dessa ställen?
:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida