Forum > Färdiga produktioner
Mr G, Djonas & Asti - Natural rythm
Gurano:
--- Citat från: Eddi skrivet 02.08.2012, 03:38:40 ---Nej jag hade inte tänkt lira bas jag har ju bara en 4-strängad jag vet en som har 5 :D
Mer bastankar då - MaxB la uppen variant av sin reaggie utan bas och där spricker det ju - basen är ju ett huvudinstrument inom reaggien. Nu har jag inte lyssnat på JohnOssi men jag får väl göra det - de kanske inte tycker att en bas tillför något kanske? Jo jag ska lyssna ska föresten ska kolla om det inte finns en utube på dom....
Jorå hittade en och jag måste säga att jag inte saknar bas speciellt mycket i denna dänga (Sorry för OT Göran men basens vara eller icke vara måste utredas)
--- Slut citat ---
Utred basens vikt ni, helt ok med OT - inga problem :)
I många fall är basen nödvändig - i många fall inte nödvändig. Jag behöver i alla fall inte alltid ha med en bas för att kunna bedöma ett alster utifrån en given startpunkt. En låt är aldrig näst intill obedömbar i något skede/fas, enligt mig då! Jag tycker att det mångt och mycket handlar om hur flexibelt öra man har och hur man relaterar till ljuden som framförs.
Ha det gott
/G
Gurano:
Kan även tillägga att jag inte tycker att JohnOssi behöver en bas - låter förträffligt tycker jag! :D
/G
Dividend:
SKönt!
Det är mycket som händer, men det är inte överbelamrad. Konstruktiv kritik: Inför dynamik, tex innan gitarren kommer in runt 125, lugna ner det där och kör på som vanligt sen :)
Wernborg:
--- Citat från: Gurano skrivet 02.08.2012, 11:54:21 ---Kan även tillägga att jag inte tycker att JohnOssi behöver en bas - låter förträffligt tycker jag! :D
/G
--- Slut citat ---
:lol:
Då förstår vi varann. :D
Asti:
Sköna rytmer och fantasifullt arr!
Kan tänka mig denna utvecklas till något afro/rock fusionsaktigt! :)
Spännande!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida