Forum > Färdiga produktioner

Mr G, Djonas & Asti - Natural rythm

<< < (2/10) > >>

Gurano:

--- Citat från: Wernborg skrivet 02.08.2012, 00:19:34 ---Aldrig utan bas. (I ett sammanhang där det ska finnas i slutändan.) Jag tycker musik är näst intill obedömbar utan bas. Livlös.

--- Slut citat ---
Där håller jag inte med
/G

--- Citat från: MaxB skrivet 01.08.2012, 23:54:38 ---Skulle uppskatta lugna partier eller partier där inte alla Gurano spelar i munnen på varandra.  :lol:
Du är inne i en "stickiga gitarrer"-period hör jag, med mina öron. Men jag antar att du inte hör eller stör dig på det. Det är jag och nån som uttryckt det till dig i förra spåret du lagt upp.

--- Slut citat ---
Vi får se om det blir något lugnt. Men jag upplever det inte särskilt olugnt. Ingen stickig period - kanske du som har din stickiga hörperiod ;)

/G

Wernborg:

--- Citat från: Gurano skrivet 02.08.2012, 00:35:50 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 02.08.2012, 00:19:34 ---Aldrig utan bas. (I ett sammanhang där det ska finnas i slutändan.) Jag tycker musik är näst intill obedömbar utan bas. Livlös.

--- Slut citat ---
Där håller jag inte med
/G

--- Slut citat ---

Gissade nästan det.  :D

Eddi:

--- Citat från: Wernborg skrivet 02.08.2012, 00:19:34 ---
--- Citat från: Gurano skrivet 01.08.2012, 23:36:07 ---Denna gång var det bas som saknades men en annan gång kan det tex vara en soloslinga eller synth - lägger du aldrig upp ideer där nåt saknas?

--- Slut citat ---
Aldrig utan bas. (I ett sammanhang där det ska finnas i slutändan.) Jag tycker musik är näst intill obedömbar utan bas. Livlös.

--- Slut citat ---
Kul hur man uppfattar saker olika. Visst en bas fyller ut och kan till och med ibland ge låten en ny dimension om den spelas bra. Som god forumkamrat så måste man ju lämna lite plats för andra också :)

Wernborg:

--- Citat från: Eddi skrivet 02.08.2012, 01:00:07 ---
--- Citat från: Gurano skrivet 01.08.2012, 23:36:07 ---Denna gång var det bas som saknades men en annan gång kan det tex vara en soloslinga eller synth - lägger du aldrig upp ideer där nåt saknas?

--- Slut citat ---
Aldrig utan bas. (I ett sammanhang där det ska finnas i slutändan.) Jag tycker musik är näst intill obedömbar utan bas. Livlös.

--- Slut citat ---
Kul hur man uppfattar saker olika. Visst en bas fyller ut och kan till och med ibland ge låten en ny dimension om den spelas bra. Som god forumkamrat så måste man ju lämna lite plats för andra också :)

--- Slut citat ---
Ja det är kul. Ska du lira basen?

Självklart kan även jag ha lite fantasi och feedbacka även om stycket inte innehåller bas, och det gjorde jag ju i denna tråden också, eller hur. Men jag menar att denna dimension du pratar om faktiskt är ett skallkrav för mig i pop/rock-musik även om inte basen ens spelas på något särskilt utstickande sätt utan bara följer ackorden.

Svenskarna JohnOssi är en duo som har trummor och gitarr/sång. Gitarristen gör sitt bästa (utan att lyckas hela vägen enligt mig) för att fylla ut det register som faktiskt saknas för att det ska vara skönt att lyssna på. Istället för det uppenbara att skaffa en bassist.

:)

Eddi:

--- Citat från: Wernborg skrivet 02.08.2012, 01:14:37 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 02.08.2012, 01:00:07 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---
Ja det är kul. Ska du lira basen?

Självklart kan även jag ha lite fantasi och feedbacka även om stycket inte innehåller bas, och det gjorde jag ju i denna tråden också, eller hur. Men jag menar att denna dimension du pratar om faktiskt är ett skallkrav för mig i pop/rock-musik även om inte basen ens spelas på något särskilt utstickande sätt utan bara följer ackorden.

Svenskarna JohnOssi är en duo som har trummor och gitarr/sång. Gitarristen gör sitt bästa (utan att lyckas hela vägen enligt mig) för att fylla ut det register som faktiskt saknas för att det ska vara skönt att lyssna på. Istället för det uppenbara att skaffa en bassist.

:)

--- Slut citat ---
Nej jag hade inte tänkt lira bas jag har ju bara en 4-strängad jag vet en som har 5 :D
Mer bastankar då - MaxB la uppen variant av sin reaggie utan bas och där spricker det ju - basen är ju ett huvudinstrument inom reaggien. Nu har jag inte lyssnat på JohnOssi men jag får väl göra det - de kanske inte tycker att en bas tillför något kanske? Jo jag ska lyssna ska föresten ska kolla om det inte finns en utube på dom....

Jorå hittade en och jag måste säga att jag inte saknar bas speciellt mycket i denna dänga (Sorry för OT Göran men basens vara eller icke vara måste utredas)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion