Forum > Färdiga produktioner

Mr G, Djonas & Asti - Natural rythm

(1/10) > >>

Gurano:
Tja
En låt som lätt passerar tarmsystemet antar jag :)
Detta är helt enkelt en liten lek med en rytm på 2 min - gjord för att bl.a. ha nåt att öva lir och mixning på. Bas ska läggas på!
Tar tacksamt emot tips och råd.

Är även öppen för vidareutveckling och collabs på denna om man vill (skicka då ett PM)

Ha det gott
Gurano
---------------------------------
LÅTNAMN:               Natural rythm
ARTIST/GRUPP:        Gurano mä gäng
GENRE:                   Flum
LÅTLÄNGD:              Lagom
KOMPOSITÖR:          Gurano
PRODUCENT:            Gurano
EV. MEDVERKANDE:   Djonas & Asti
INSPELNINGSÅR:       2012
FORMAT:                 mp3

Wernborg:
Förbättringspotential:
Lite av "man ser inte skogen för alla trän". Det händer MYCKET, och hela tiden. Om det ska bli en låt blir mitt tips att sålla bland idéerna och att låta saker komma och gå i arret.

Kan tänka mig att det blir ännu trängre i ljudbilden när basen kommer till. Varför postar du en låt utan bas förresten? Det gör det inte lättare att förutse vad som behöver göras i mixen/arret.

Den andra lite elakare elgitarren är för mesigt elak. Gissar att du verkligen vill ha den elak med tanke på sammanhanget. Kan rekommendera att fimpa choruset. Det mjukar bara upp och luddar till det på en sån figur.

På plussidan:
Snyggt syntljud i början och grymt cool percussionrytm. Var är det för sound? Loop eller hemmasnickrat?
Bra struttiga gitarrmelodier. Speciellt stämmorna.

Gurano:
Wernis: nädå nog ser jag skogen - är mycket väl medveten om att den är proppad av grejor. Men så ser den ut i dagsläget då jag tränar på att få olika grejor på rätt nivå vid mixning. Om den drar vidare så kommer jag naturligtvis att välja vissa element att spinna kring, som du skriver.

En bas vill jag ha och det kommer att läggas, men sedan får man se hur den blir. Att jag lägger upp ideer utan att alla instrument/grejor finns med beror på att saker utvecklas - jag tillhör nog den lilla skara på KR som lägger upp ideer i alla olika stadier (från tidigt till slutfas) tror jag. Denna gång var det bas som saknades men en annan gång kan det tex vara en soloslinga eller synth - lägger du aldrig upp ideer där nåt saknas?

Ska se över det du kallar mesigt elak! men vad som är mesigt eller inte är nog avhängigt person.

Grundrytmen är hämtad från absynth men den är ngt modifierad av mig. Kul att vissa guror/melodier funkar.

Tack för tips och lyss
Gurano

MaxB:
Skulle uppskatta lugna partier eller partier där inte alla Gurano spelar i munnen på varandra.  :lol:
Du är inne i en "stickiga gitarrer"-period hör jag, med mina öron. Men jag antar att du inte hör eller stör dig på det. Det är jag och nån som uttryckt det till dig i förra spåret du lagt upp.

Wernborg:

--- Citat från: Gurano skrivet 01.08.2012, 23:36:07 ---Denna gång var det bas som saknades men en annan gång kan det tex vara en soloslinga eller synth - lägger du aldrig upp ideer där nåt saknas?

--- Slut citat ---
Aldrig utan bas. (I ett sammanhang där det ska finnas i slutändan.) Jag tycker musik är näst intill obedömbar utan bas. Livlös.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion