Forum > Färdiga produktioner
Mr G, Djonas & Asti - Natural rythm
Emulator:
Lyssnar efter basdiskussionen:
Snyggt ljudkollage som inleder. Suggestivt.
Sedan blir man lite snuvat på konfekten, kanske lite det som wernborg är inne på, händer hos mig. Gitarrljuden OCH spelstil/toner låter lite för piggt, trevligt, och glatt för att svara upp mot introt, som lovar mer domedag och mörker.
Jag skulle göra så här:
Bevara intro. På med elakt malande synthbasar, bort med gitarrerna och ersätt med enkla distmattor. Mullrande synthtrummor som inte alls behöver låta naturliga alls.
Sedan skulle jag göra en helt ny version; Byt ut percussion mot mer "naturlig" bongo/conga/marimba, kanske lite afrorytmer, och syntharna mot lite mysigare ljud. Behåll gitarrer, och ha "akustiska" trummor. Gitarrfiguren tycker jag du fått till riktigt bra, och den passar nog i lite mer "akustisk" miljö, eller hur jag nu menar :S
bara lite rankar. Jag gillar verkligen elementen i sig, men inte ihop :S :lol:
Gurano:
--- Citat från: Emulator skrivet 02.08.2012, 14:24:46 ---Lyssnar efter basdiskussionen:
Snyggt ljudkollage som inleder. Suggestivt.
Sedan blir man lite snuvat på konfekten, kanske lite det som wernborg är inne på, händer hos mig. Gitarrljuden OCH spelstil/toner låter lite för piggt, trevligt, och glatt för att svara upp mot introt, som lovar mer domedag och mörker.
Jag skulle göra så här:
Bevara intro. På med elakt malande synthbasar, bort med gitarrerna och ersätt med enkla distmattor. Mullrande synthtrummor som inte alls behöver låta naturliga alls.
Sedan skulle jag göra en helt ny version; Byt ut percussion mot mer "naturlig" bongo/conga/marimba, kanske lite afrorytmer, och syntharna mot lite mysigare ljud. Behåll gitarrer, och ha "akustiska" trummor. Gitarrfiguren tycker jag du fått till riktigt bra, och den passar nog i lite mer "akustisk" miljö, eller hur jag nu menar :S
bara lite rankar. Jag gillar verkligen elementen i sig, men inte ihop :S :lol:
--- Slut citat ---
Tack för feedback
Ja kanske är det detta som wernis var ute efter men inte vad som skrevs, men men...så är det.
Intressant att man kan uppleva musik så olika - det du beskriver som upptakten till domedag och mörker upplever jag snarare som positiv energi och glada ljud :D.
Som jag förstår det så tycker du att jag ska göra två låtar av det hela - en mörk och en ljus, ja det är kanske inte en så dum idé. Men vi får se - en liten gallring kommer det i alla fall att bli.
Kul att du i alla fall gillar låtelementen var för sig ;)
--- Citat från: Asti skrivet 02.08.2012, 12:01:14 ---Sköna rytmer och fantasifullt arr!
Kan tänka mig denna utvecklas till något afro/rock fusionsaktigt! :)
Spännande!
/Asti
--- Slut citat ---
Tack - kul att du gillar leken :)
Du liksom Emu är inte på afrotoner - ska kanske försöka vrida lite åt det hållet på något sätt? Tack för feed
--- Citat från: Dividend skrivet 02.08.2012, 11:55:16 ---SKönt!
Det är mycket som händer, men det är inte överbelamrad. Konstruktiv kritik: Inför dynamik, tex innan gitarren kommer in runt 125, lugna ner det där och kör på som vanligt sen :)
--- Slut citat ---
Hehe vid 125 kommer inga gitarrer in...snarare så slutar idén där ;)
men mer dynamik ska jag jobba på!
Kul att du inte tycker att idén drunknar i det som händer. Tror själv att ju fler gånger man lyssnar desto mer faller grejorna på plats och inte upplevs som en tät bilväg där bilarna krockar med varandra - Tack
Tack alla för era tankar - ska fundera vidare på denna tidiga idé/utkast
/Gurano
Ha det gott
Gurano
MaxB:
--- Citera ---bilarna krockar med varandra
--- Slut citat ---
:o B) :D :lol: :wub:
Blade Runner:
Gillar detta, får lite M Oldfield feelings! Att det é mycket ljud é bara fint för då kan du plocka bland mycket om du förlänger låten! Angående hur man upplever låtar, nån sa mörker å domedag vilket jag ej tycker,,, jag blir tex upprymd å glad av Alice in chains EP jar of flies :P
Gurano:
--- Citat från: Blade Runner skrivet 02.08.2012, 19:55:33 ---Gillar detta, får lite M Oldfield feelings! Att det é mycket ljud é bara fint för då kan du plocka bland mycket om du förlänger låten! Angående hur man upplever låtar, nån sa mörker å domedag vilket jag ej tycker,,, jag blir tex upprymd å glad av Alice in chains EP jar of flies :P
--- Slut citat ---
Kul att du gillar! Inte heller du hör mörkret...då e vi två :D
Tack för din lyssningstid och kommentarer
/Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida