Forum > Demolåtar

Dividend - Fiskarna hoppar i floden (Pianostycke 13)

<< < (18/21) > >>

Roffe H:
Jag ber till Frej, med en önskan att ditt arbete med att återföra stycket till C ska bli fruktbart.  :) och visst har du rätt, huvudsaken man trivs och har roligt.
Roffe H

Jocke:

--- Citat från: Dividend skrivet 10.04.2013, 12:54:23 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 09.04.2013, 20:02:08 ---Gillar det här men skulle vilja höra pianot mer... upplever att de andra instrumenten har en mer än naturlig styrka i jämförelse... men det kanske ska vara så? :)

--- Slut citat ---

Hej, tack till dig för att du kände för att lyssna. Får fundera på nivåerna, men tycker inte det är oskälig nivå på styrkan? :D Kanske klarinetten faktiskt, men inte stråket väl?

--- Slut citat ---

Stycket är kul att lyssna på med vackra harmonier och melodier. Håller med om att du uppvisar ett imponerande tålamod! ;-) Hur gör du för att inte tröttna?
Det är inte de andra instrumenten som är för höga utan pianot som känns lite längre bort fast en sådan här liten ensemble sannolikt står rätt nära varann och spelar. Tänker så här... En flygel har ett otroligt dynamiskt omfång och jag har hört musiker låta den "fylla" en hel sal medan en ensam violin knappast har den förmågan... Visst kan en lyhörd pianist spela lite varsamt och återhållet för att ge en solist möjlighet att "ta ett steg fram" men jag upplever att pianot är en aning återhållet hela tiden. Har bara lyssnat i lurar ännu men ska försöka komma ihåg att lyssna i monitorerna när jag vevar igång dem i morrn! ;-)

Dividend:
130411 NY VERSION
Höjde pianot enligt direktiv från Jocke och lite småfix med klarinetten efter direktiv från LH. Låter mycket bättre!

Har försökt lägga lite ansträngning på att fixa till minuten innan slutet. Det som händer där är ett försök att överföra ett tema till ett annat. Båda är de grundtemata som hela låten bygger på.
Och det låter nog bättre nu än det någonsin gjort tidigare. Annars får jag fortsätta fila fram några iterationer till :)

Lyssna om ni orkar. :D (Förmodligen hör ni ingen skiillnad dock! :D )

--- Citat från: Roffe H skrivet 10.04.2013, 20:40:06 ---Jag ber till Frej, med en önskan att ditt arbete med att återföra stycket till C ska bli fruktbart.  :) och visst har du rätt, huvudsaken man trivs och har roligt.
Roffe H

--- Slut citat ---

Yes!

--- Citat från: Jocke skrivet 10.04.2013, 22:15:45 ---Stycket är kul att lyssna på med vackra harmonier och melodier. Håller med om att du uppvisar ett imponerande tålamod! ;-) Hur gör du för att inte tröttna?
Det är inte de andra instrumenten som är för höga utan pianot som känns lite längre bort fast en sådan här liten ensemble sannolikt står rätt nära varann och spelar. Tänker så här... En flygel har ett otroligt dynamiskt omfång och jag har hört musiker låta den "fylla" en hel sal medan en ensam violin knappast har den förmågan... Visst kan en lyhörd pianist spela lite varsamt och återhållet för att ge en solist möjlighet att "ta ett steg fram" men jag upplever att pianot är en aning återhållet hela tiden. Har bara lyssnat i lurar ännu men ska försöka komma ihåg att lyssna i monitorerna när jag vevar igång dem i morrn! ;-)

--- Slut citat ---

Hej igen! Höjde pianot och det låter faktiskt bättre! Tack!
Har man något slags vision om vad man vill åstadkomma är det lätt att återkomma och bygga vidare. Dessutom är det så att stycken växer ibland på ett sätt som man inte förutsett och det är en intressant process. Jag hade inte orkat hålla på med musik om jag gjort musik som inte har den egenskapen. T ex trance eller nåt annat som är alltför minimalistiskt (gillar i och för sig att lyssna på trance ibland :D )
Jag blir lite smått förälskad i de "större" projekt jag startat, när jag de känns som de blir bättre för varje gång jag fortsätter jobba på dem.

Kan inte förklara det bättre än så :) Lyssna i monitorer och återkom gärna!

pxm:
Man uppfattar pianots dynamik mer nu, och klarinetten uppfattas (konstigt)bättre trots att du sänkt den...
Nivåerna ligger fint nu.
Ang sista stycket så gillar jag denna version bättre än den förra.....

mvh

ynot:
Sitter i skriver lite fakturor o myser lite lugnt o fin ... en lite baas pryl ligger bakom som jag inte älskar like mycket som det andra
annars som vanligt gillar dina smekningar ..
tony

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion