Forum > Demolåtar

Dividend - Fiskarna hoppar i floden (Pianostycke 13)

<< < (21/21)

Light Head:
Vilken sprudlande glädje! Ser stycket framför mig, en ensam Hob är vid sitt favoritfiskevatten och fiskelyckan är total, upplevelsen och närheten till både naturen och livet är påtaglig!

Nu kan jag ha missat eller hittat eller bara varit för gnällig! Vid 4.00 och en bit fram glider en del toner iväg åt lite olika håll.

Men totalt, jag är imponerad! Det finns ingen annans komposition på detta forum, eller andra i andra musikerforum som jag deltagit i där dina kompositioner skulle vara annat än mycket imponerande! (Oj, det blev nog en lite lurig mening där,, men tror att budskapet gick fram)

Dividend:
Roligt att den föll dig i smaken. Det finns några ställen (säkert vid 4) som kan förenklas (Eller försvåras om man känner för det ;) så det blir lättllyssnat.

Hoben har jag inte sett själv,men tack för liknelsen. Ska väl se se Hobbit 2 här nån dag. Och tack för dina ord om att du tycker jag (ofta) imponerarar. Det glädjer mig, eftersom jag vet att du är ärlig. ;)

Dividend:
Tagit 3 år att göra den här färdig (med diverse uppehåll). Det är slutet som var kajko, men det är fixat nu!

Ingår i min svit om 7-8 stycken för piano, cello, fiol och klarinett.

Någon åsikt eller kritik av det färdiga verket? :) Ändringar kan fortfarande göras, därför jag slänger upp den ju. Bl a.

(Namnet på stycket var för övrigt Eddis förslag :) på nån tidig sketch av denna.)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion