Forum > Demolåtar
Dividend - Fiskarna hoppar i floden (Pianostycke 13)
Dividend:
Tagit 3 år att göra den här färdig (med diverse uppehåll). Det är slutet som var kajko, men det är fixat nu!
Ingår i min svit om 7-8 stycken för piano, cello, fiol och klarinett.
Någon åsikt eller kritik av det färdiga verket? :) Ändringar kan fortfarande göras, därför jag slänger upp den ju. Bl a.
(Namnet på stycket var för övrigt Eddis förslag :) på nån tidig sketch av denna.)
Harmonica mike:
Då skall vi se.
Ja den här firren landade tryggt i min håv.Skön dynamik i alstret.Vid 130 nånting på kr spelaren så glimtade det till ordentligt och jag stannade upp med kaffekokandet och verkligen lyssnade..Jorå,du har nånting här.Jag kan inte säga vad du skall göra men lyssna ordentligt vid 130,där har du en ansats som kan utvecklas tycker jag..Inget fel på det övriga,det funkade fint att koka kaffe till denna tidiga morgon :)
Nu måste jag smaka den där svarta brygden..Så jag tar en lyssning till.
EDIT: Det var vid 120-140 cirkus..
Mike
tigersoul:
Vilka schysta stråkar, är det riktiga grejor eller någon sådan där 200gb pack? :P
Mycket trevligt stycke, kan inte heller jag säga exakt vad du ska göra med det, men jag gillart! :P
Eddi:
Javisst vad bra du har fått till det här stycket - mycket grejor händer hela tiden och du varvar instrumenten på ett fantastiskt bra sätt och vilken dynamik! Wow. Riktigt snyggt Per :D
pxm:
mmm-håller med de andra - den här är riktigt bra och trevlig att lyssna.
Shysst alltså - jag kunde se fiskarna hoppa i floden för min inre syn.
Häftigt. Instrumenten är såå rätt och stråkarna är verkligen bra.
Vet inte vad som skulle kunna förbättras, tycker mixen sitter fint också...
mvh
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida