Forum > Demolåtar
Dividend - Fiskarna hoppar i floden (Pianostycke 13)
Blade Runner:
Var det medveten strategi att när man e´lyssnare så sitter man i rummet brevid pianisten tillsammans med cellisten för att sen öppna dörren å spela tillsammans!!? :wub:
Dividend:
NY VERSION!
Mixat och mixat hela natten lång,
låten innehåller ingen sång
Dividend t f "mahan"
Det låter jävligt bra det här nu. Klockan är 5 på morgonen och låten behöver ett tema än det som återkommer ett par gånger. Jag kan inte hitta det, trots att jag hade ett projekt en gång där båda ingick. Har letat som en idiot för några veckor sen. Kanske får hitta på ett nytt istället.
Formen jag använder kräver två temata. :) (Inte så intressant info kanske, men vill ni veta så kan jag posta definitionen på off-topic eller nåt när jag skrivit klart.)
Alla tankar är välkomna!
Per
--------------
Jag svarar folket ovan när jag vaknat! :)
Dividend:
Ny version!
HMike: Fasen, har glömt att kolla stället 120-140! Gör det till nästa version! Tack tyck och tänk! :)
Tigersjäl: Kul att du gillar :) Det är pluggar ;)
Eddi: Tack för lyssning. Roligt att det diggas :)
pxm: Den verren du lyssnade på var omixad :lol: NU är den mixad, låter mycket mer realistisk.
--- Citat från: Blade Runner skrivet 07.07.2012, 23:50:11 ---Var det medveten strategi att när man e´lyssnare så sitter man i rummet brevid pianisten tillsammans med cellisten för att sen öppna dörren å spela tillsammans!!? :wub:
--- Slut citat ---
Fattar noll. Är det nåt med stereobilden eller reverbet du tänker på. Jag kan ha glömt att ändra en viktig inställning på pianot. :)
TACK till er alla för lyssningar och tyckande! Uppskattas!
Per
Marruschkka:
Här spritter det av liv i fiskstimmet, i synnerhet efter 120 sek, underfundiga små spizzicaton som förstärker bilden av rörelser åt olika håll :rolleyes:
Klart upp(-s)piggande ;)
Har inga invändningar eller förslag, det är ett trevligt litet stycke man blir glad av.
/Marre
Dividend:
Tack tack!
Det är ju inte färdigt det här, hittade temat jag babblade om tidigare, det går i parallelltonarten så får byta nånstans i mitten. Blir väl 2-3 minuter till + fixa alla övergångar som liksom inte ska vara där :D
Men kul kul att du gillar så långt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida