Forum > Demolåtar
Dividend - Fiskarna hoppar i floden (Pianostycke 13)
Dividend:
För piano, cello, violin och klarinetten. Oboens som var i den här tidigare är borttagen och ersatt med en mycket dyrare fejk-klarinett :D
Har samtidigt som den adderades, rensat bort och filat tilll saker jag störde mig på i förra mixen. Det är två tonartsändringar. Från C -> G och sen tillbaka till C.
Kanske ska G-dur partiet förlängas? Som det är nu är övergången till dominanten G hyfsad, men sen är det en jäklar kamp under minuten som följer, innan slutet, tillbaka till grundtemat och C. Vet inte om jag lyckats.
Alla tankar är välkomna!
cykeln:
Imponerad över din idoghet att bearbeta, göra om, lägga till mm .. det är väl snart ett år sen du började på denna.
Låter mycket vårlikt bäck som prlar, fiskar som hoppar
skrev så här tidigare
Efter en lite trevande inledning tar det sig ordentligt vid 90-150
Gillar också 160 -
198 -
230 -
290 -
330 -
Lustigt med namnet - när jag lyssnade tänkte jag vid några av delarna på Die Forelle.
Från 90 tycker jag att det blir ett fint flöde av idéer och bra hopsammansatt
Skönt att lyssna på
Ja ett fint flöde av idéer är det. Det jag kanske saknar är mer tydligt utmejslade teman
Nu är det mycket lek och utvecklingar kring de teman som finns (bra sådana) men temana får inte riktigt komma fram
Bra ljud på det mesta , den nya klarinetten fin men kanske lite diskantig?
Dividend:
Hej Cykeln!
Ja, det är sant att jag kör bara de två grundtemata som föreligger, 1 gång vardera utan "krusiduller". Första temat är det som börjar vid 70 sekunder. Sen är allt variationer på det, lever med villfarelsen att repetition utan variation (när det är instrumentalt) är av ondo :)
Åtminstone är jag inte ensam om att tycka så.
Det första temat överförs sedan långsamt till det andra. Tack för dina ord och dina öron! :)
bjurte:
Dom 'Spattiga Fiskarna' fortsätter att hoppa så ystert. B)
Fn. va bra ljud du fått till här.
Dividend:
Kul att ljudbild låter bra, bjurte! Mer lättmixat nu än med förra oboen som lät i helt annat rum out-of-the-box.
Tack för tid och tankar!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida