Forum > Demolåtar
Dividend - Fiskarna hoppar i floden (Pianostycke 13)
pxm:
Den låter mer levande nu, du har rätt,Dividend.....
Jag har lyssnat på den omixade versionen. Tycker att den lät bra, men (förvånad !!!)
Ångrar att jag inte lyssnat oftare så jag kunnat följa med i utvecklingen bättre...
Detta är ju fantastiskt, låter fantastiskt bra och som om det var verkliga musiker på instrumenten,,,,
och det är vilsamt för öron och själ.
Du gör toppenarbeten Dividend och du tar dig tid för det..och du får det topp, (vet inte vad jag skall skriva för det är bättre än toppenbra....Beundrar det arbete du gör och dig för den musik du skapar.....
mvh
Marruschkka:
Klarinetten höjde det här stycket ännu mer :rolleyes:
Jag tror det måste bli svårt, även för en klarinettist att höra om den är fejk eller ej :P
Det här stycket andas för mej mycket våååår..och sprittande känslor.
Tack för musiken ^_^
/Marre
Dividend:
--- Citat från: pxm skrivet 06.04.2013, 19:33:57 ---Den låter mer levande nu, du har rätt,Dividend.....
Jag har lyssnat på den omixade versionen. Tycker att den lät bra, men (förvånad !!!)
Ångrar att jag inte lyssnat oftare så jag kunnat följa med i utvecklingen bättre...
Detta är ju fantastiskt, låter fantastiskt bra och som om det var verkliga musiker på instrumenten,,,,
och det är vilsamt för öron och själ.
Du gör toppenarbeten Dividend och du tar dig tid för det..och du får det topp, (vet inte vad jag skall skriva för det är bättre än toppenbra....Beundrar det arbete du gör och dig för den musik du skapar.....
mvh
--- Slut citat ---
Jätteroligt att du gillar! I just den här låten är det dock nog mer tid än talang nedlagd :D
Men visst finns det några partier som även jag hade beundrat om nån annan spelat in det/klickat det :lol:
Tack för din tid! :)
--- Citat från: Marruschkka skrivet 06.04.2013, 19:53:26 ---Klarinetten höjde det här stycket ännu mer :rolleyes:
Jag tror det måste bli svårt, även för en klarinettist att höra om den är fejk eller ej :P
Det här stycket andas för mej mycket våååår..och sprittande känslor.
Tack för musiken ^_^
--- Slut citat ---
Ja, fan den där klarinetten är nog det bästa köp jag gjort på länge :lol:
Ja, håller med om vårigheten. Väldigt glad och knoppande stil på den här
Tack för dina öroon cokså! :)
Light Head:
Klarinettten,, när den smyger in så fick jag gåshud!
Spontant, som vanligt,,
Klarinetten är ju sjukt bra!
En sak som jag på något sätt förnimmer,, det känns lite som om dirigenten står upp i en vacker trä-eka när han dirigerar, MEN det är en del vågor som får båten att gunga lite hit och dit. Känns som om alla musiker gungar med, och då är jag inte enbart positiv..
På några ställen huggs klarinetten av lite abrupt. Det låter bra! Men det är kanske i just de tillfällen som man anar att det inte är äkta vara?
Klarinetten blir lite väl "artikulerad" i bland. (Vad heter det när man får fram lite andra toner, antagligen då man "blåser" riktigt hårt?)
Pianot är lite bumligt i bland. En mixningsfråga? Eller lyfta lite på pedalen?
Hela stycket innehåller så himla mycket godsaker!! Det är faktiskt kul att lyssna, för det känns som om alla musikerna får utrymme och plats till lekfullhet.
Avslutningen är superb! Inte ofta just avslut kan kännas lyckat men här är det riktigt bra!
Hoppas att du kände den goda smaken av att du just fått "dina fiskar varma" från mig!?!
Dividend:
Tack för din tid och tankar LH! Ska lyssna på din låt så fort jag hinner! :)
Sant det du skriver, det finns några artifakter från oboens tid, bl a i plötslig dynamikskillnad/ökning. Ang bumlighet, så är det ju en rätt avancerad ostinati-figur från hälften till slutet, på vänsterhanden och du har nog rätt i att jag bör lyfta oftare på pedalen där! (Sen spelar det ju förstås roll vad man spelar på höger med, men framförallt mindre sustain tror jag också!)
Kul att du gillar övrigt. Får inte riktigt till sista minuten (När stycket återförs till grundtonarten C.) Flippar till det där rätt rejält, men kna nog ordnas på nåt sätt
Själva slutet är det bästa med hela låten :D
Tack för tid och tankar!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida