Forum > Demolåtar
Dividend - Fiskarna hoppar i floden (Pianostycke 13)
Dividend:
För piano, cello, violin ochoboe.
NY VERSION!!! FAN VAD BRA!!! ;)
Nu börjar den här kännas så jävla färdig att jag till och med tror på det själv :D
Kan finnas MINIMALA grejer på slutet att fixa. Svinnöjd och grisfull! (På öl, 3.5or. :D)
Vad anses nu? (Ganska mycket förändringar från mitten och framåt!)
(Namnet på stycket var för övrigt Eddis förslag :) Men det var ett tag sen.)
1up:
Vackert stycke med bra flöde utav pianot. Underbart slut tycker jag med den snabba trillen.
Man kan tänka sig att oboen? som solar får sällskap av stråkar/blås i bakgrunden för att hjälpa till att fylla ut ljudbilden.
Kornstad:
Skönt stycke hela vägen, men min absoluta favorit är vid strax efter 70 när det lugna pianopartiet kommer. (pianofetisist som man är) ;)
Cellon tar över lite för mycket när den kommer in där tycker jag. Hade velat ha den aningen mer "laid back" till en början för att sedan komma in starkare när intensiteten i låten högs igen.
Även vid 180 är ett parti som jag tycker sticker ut lite från det övriga och är lite extra skönt.
Var väldigt länge sedan jag var här på forumet och lyssnade nu, men jag upplever att du jobbat hårt med att få till tekniken med stråkarna så att det låter så realistiskt som möjligt. Bra!
Marruschkka:
Genialiskt stycke det här med många fina pärlor, håller med Kornstad om det lugna pianopartiet, det är extra vackert.
Men det här är ett masterpiece, gratulerar :rolleyes:
/Marre
Dividend:
Kornstad: Kanske ska sänka cellon en aning ja! Tack för lyssning och omtyckande och tankar! :)
Tack Maria och Daniel! Trevligt med så genialiska kommentarer! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida