Forum > Demolåtar

Jocke - Wook

<< < (3/7) > >>

hogge:
Tycker det här var lite fräckt.. Jag håller med Mike om att sång bör tillföras. Jag är likadan. Jag har svårt för rent instrumentala låtar. Just nu tar ju synten allt utrymme för en eventuell sångslinga, men muta den & sjung lite istället..
Kommer att bli bra detta!!

Jocke:
Får ta era synpunkterna på allvar för jag tycker själv att "grunden" är riktigt bra... :) Har gjort ett "backingtrack" att köra i lurarna ett tag! Får se vad som kommer ur det... återkommer "vilket år som helst!  ;)

"Läser kokbok..."  :rolleyes:

HasseFX:
Skönt driv i partierna som "rockar loss"  B)  Som instrumental är den lite tunn i övrigt. Kan fungera som bakgrundstema till något actionparti i en film. Sångstämma är inte heller givet - visserligen enkelt att falla tillbaka på Eddis förslag att kopiera gitarrstämman, men det låter nog rätt "plankat"... Kanske något chase-likt, sång i de glesare partierna och instrumentalt i övrigt.

Trummorna tillåter inte att låten får något driv, men idé och arr ekar ju 80-tal, så ett fett gate-reverb på virvel/kagge/pukor kunde sätta fart på arret  :P

Jocke:
Tack Hasse - ska bara göra filmen då...  :lol:

Jag har någon slags "mani" som gör att jag vill ta vara det som jag gjort för länge sedan (eller radera)... märker ju att jag är bättre förberedd och snor ihop en ny idé på några dagar men gammalt är ofta så ostrukturerat att det tar tid att bara komma igång... Har nog också blivit en hel del terapeutiskt plinkande som är omöjligt att begripa idag men det finns känslomässiga band kvar...

Egentligen handlar det hela nog om att jag behöver strukturera mig - det är alldeles för sällan en låt bara kommer av sig själv...

Tack för tyck!  :)

Dividend:
Jo, men det är ju jätteskönt det här. Innan guran kommer in så låter det sån här synthpop från 80-talet. Allt andas 80, på ett positivt.

Gillar samspelet gura-synth, om du vill så hade du utvecklat det där med lite stäm"sång" över gitarr/synth, nu spelar de lite samma och det behövs sång för att upprätthålla intresset i detta skedet (för mig). Alltså mer mer av dialog mellan dem  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion