Forum > Demolåtar
Jocke - Wook
Rattlesnake:
Gillar också låten. Tycker den funkar som den är, utan sång alltså. Men trummorna är inte så roliga. Känns som att baskaggen ligger för tidigt. Och slagen blir enformigt lika.
När jag hamnar på platån så är det göra något annat som gäller. Skapa någonting med händerna, eller göra något nytt i musiken. Om jag vore som du skulle jag försöka unna mig ett riktigt trumprogram - ett annat sätt att producera trummor kan de andra infallsvinklar på hela komponerandet.
Jocke:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 04.05.2012, 00:57:13 ---Gillar också låten. Tycker den funkar som den är, utan sång alltså. Men trummorna är inte så roliga. Känns som att baskaggen ligger för tidigt. Och slagen blir enformigt lika.
När jag hamnar på platån så är det göra något annat som gäller. Skapa någonting med händerna, eller göra något nytt i musiken. Om jag vore som du skulle jag försöka unna mig ett riktigt trumprogram - ett annat sätt att producera trummor kan de andra infallsvinklar på hela komponerandet.
--- Slut citat ---
Tack för gillning, Snake! :) Jag har ju GA i Cubase 6 och där finns några skapliga ljud men precis som du skriver så synkar inte samplingarna riktigt med takten och det verkar inte finnas några velocity-layers utan det blir samma oavsett om vel ställs till 10 eller 110... :( Meeen, det var inget jag tänkte på när idén började ta form. ^^
Jag är nog mer av idéspruta än producentämne och är ibland kanske överdrivet försiktig med förändringar för att jag inte vill förlora den ursprungliga känslan... I perioder av flow vet man ju precis vad som ska göras... Nu börjar det vara skönt att vara ute så jag får väl ta med acken ut och se på när gräset växer! :rolleyes: :P
egghuvud:
Kn inte annat än instämma att trummorna drar ner helheten nu. Behövs mycket mer jobb med dem. Både ljluden och programmeringen. Annars var det lite roligt på något vis med ganska snygga harmonier lite åt Thoin Lizzy hållet sådär. Sång är ju nödvändigt förståss. :)
Jocke:
--- Citat från: egghuvud skrivet 04.05.2012, 14:09:35 ---Kn inte annat än instämma att trummorna drar ner helheten nu. Behövs mycket mer jobb med dem. Både ljluden och programmeringen. Annars var det lite roligt på något vis med ganska snygga harmonier lite åt Thoin Lizzy hållet sådär. Sång är ju nödvändigt förståss. :)
--- Slut citat ---
Tack - det är ju lite kul men... jag tror att jag behöver lära mig "kill your darlings"...^^ Tror jag ska kapa lite ved idag så kommer jag nog snart på något roligare att göra... :rolleyes: :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida