Forum > Demolåtar
Jocke - Wook
Jocke:
Trampar liksom vatten nu och törs inte börja på mer... har hundratals idéer som jag börjat på men inte rott i land... känner liksom att jag tappar kontrollen. Ibland räcker inspirationen ända in i mål - tycker att jag bara lyckas göra "halvfärdiga demon" nu - haha - försöker göra klart så långt att mina idéer går att greppa. Nåja, man kan inte klara av att vara kreativ och konstruktiv hela tiden! ;-)
Det här är en blandning av stilar som jag harvat med i flera år - den poppar upp lite då och då och fordrar lite handpåläggning... Ibland känns det som om jag skulle börja om från början men det känns ju lite fegt - det ska gå! ;-D Jag vet att mixen inte är 100 - det grötar ihop sig av för många stämmor, trummorna ligger i mono och det är lite otajta här och var.
Nåja - jag gillar idéen och om salsa är en musik som blandar olika stilar så kan väl "wook" också vara det??? B) :rolleyes:
[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Jocke%20-%20Wook.mp3[/mp3]
Edit: Ny verre 15:41
Harmonica mike:
Ja men det var väl inte så tokig anrättning det här Jocke?
Sång är väl det jag tänker på och lätta upp lite i arret för att skapa utrymme för det,sen slänger du in denna på färdiga :)
Jag känner igen det där med hundratals ideer..Ska vi byta dator :lol:
Mike
Jocke:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 26.04.2012, 11:29:48 ---Ja men det var väl inte så tokig anrättning det här Jocke?
Sång är väl det jag tänker på och lätta upp lite i arret för att skapa utrymme för det,sen slänger du in denna på färdiga :)
Jag känner igen det där med hundratals ideer..Ska vi byta dator :lol:
Mike
--- Slut citat ---
Tack för tyck! :) Ja, det är lätt att tappa bort sig i kreativiteten - hjärnan gör liksom lite som den vill... :lol: Försöker strukturera mig och jobba på med det jag verkligen gillar men man är ju en tolerant jävel...^^ Datorn är ju inte det enda problemet... har lappar liggande här och var med fraser, uttryck, rim, teman - borde som sagt skapa lite större ordning (eller en manager :blink:)... Kommer det någon bra sångmelodi till dig?
Eddi:
Jag gillar låten. Otajta drums hörs mest i början men det är väl enkelt att ändra. Borde vara sång på denna och versen kan börja vid 64 om du tar bort den där visslan sångare av powerkaraktär men jag hör ingen melodi. Gillar gurastuket du gör - riktigt fräsigt.
Jocke:
Uppdaterat 1.a posten med ny verre. Har försökt städa upp bland alla spåren, buonca och snygga till lite... har tack och lov blivit lite mer strukturerad med åren! ;)
--- Citat från: Eddi skrivet 26.04.2012, 12:23:56 ---Jag gillar låten. Otajta drums hörs mest i början men det är väl enkelt att ändra. Borde vara sång på denna och versen kan börja vid 64 om du tar bort den där visslan sångare av powerkaraktär men jag hör ingen melodi. Gillar gurastuket du gör - riktigt fräsigt.
--- Slut citat ---
Tack Eddi! :) Kanske något bättre nu? Har knåpat ihop trummorna i Emu Proteus VX som har en del riktigt skapliga ljud men tajmingen är inte alltid den bästa - får generellt lägga cymbaler lite sent för att det alls ska funka... har provat att flytta till trumprogram men ger upp rätt fort när jag fattar att det kommer att ta resten av livet och jag har en del annat jag vill göra också! :rolleyes: :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida