Forum > Demolåtar

Jocke - Wook

<< < (4/7) > >>

Jocke:

--- Citat från: Dividend skrivet 29.04.2012, 12:22:28 ---Jo, men det är ju jätteskönt det här. Innan guran kommer in så låter det sån här synthpop från 80-talet. Allt andas 80, på ett positivt.

Gillar samspelet gura-synth, om du vill så hade du utvecklat det där med lite stäm"sång" över gitarr/synth, nu spelar de lite samma och det behövs sång för att upprätthålla intresset i detta skedet (för mig). Alltså mer mer av dialog mellan dem  :)

--- Slut citat ---

Tack! :) Det där samspelet är nog det som gör att jag inte riktigt kan släppa taget utan vill göra mer av det här. I all sin enkelhet är det rätt effektfullt.  Har under en period jobbat utifrån texter men släppt det och gått in i min egen lilla värld...  :wacko: Ska nog lyssna mig trött  :rolleyes: på rytm och harmonier och försöka sno ihop några rader...

bjurte:
Jomen visst är detta lyssningsbart!
Jysta Trummsound,men som sagt..lite svajjiga..
Trummprogram?? HarreGuu.. Det finns ju jätte enkla sådana,se så iväg och inhandla.. :lol:
Kanske att basen går lite väl djupt i frekvenserna,men den går aldrig över gränsen,så nä den kan nog vara så!

pxm:
Skön, litet egen och orginell, låt.
Jag gillar också guran.

mvh

Jocke:
Tack grabbar! :) "Det enkla är det svåra!" Jobbade för många år sedan ihop med en marknadsbyrå som hade det som slogan - gillar själv guran trots att den inte alls är avancerad! :) Ja soundet från trummorna är rätt OK - de ligger i EMU Proteus VX som man kan ladda ner gratis. Om jag däremot flyttar midifilen jag klickat ihop till en annan "motor" (GA, Core...) så stämmer det inte alls... Det jag ska göra när jag är lite mer nöjd med formatet är att splitta upp midin i separata spår så jag kan göra olika inställningar för var och en av dem...

Asti:
Snygga gitarrer och bra mix.
Känns då och då lite otajt.
Tror det behövs sång eller också lite mer instrumentala "utflykter"...
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion