Forum > Demolåtar

Gurano - Saknad

<< < (3/5) > >>

Jay Thomas:
Första tanken var svenskt 70-tal, andra tanken som kom fort var Ted Gärdestad! :)
Otroligt kul att höra detta från dig och visst kan du sjunga, bra dessutom! Håller med Mike om EQandet. Annars tycker jag om den som den är, möjligen, möjligen liite (mer?) reverb på sången. Men bara liiiite. ;)

Gurano:
Eddi: Jo det blev bättre efter dina råd, men jag skippar nog slagverk på denna

Zorrow: Låter som en militär uppsträckning det där :D
Kul att du tycker att det funkar - ska se över dubbleringens tajthet

MaxB: Kul att du tycker det låter bra, fast jag låter som Pugh....nä skämt å sido jag tycker om Pugh så jag tackar!

HM: Jo ibland så överraskar jag, men det kommer inte att bli en vana.
Ja lite mer tid ger vi till den Oortodoxa, sedan släpper vi den ;)

Ola: Jag hade en plockvariant när den växte fram i stugan under semestern men den slopade jag nu då det är lättare att banka än plonka :D och det får nog fortsatt bli midi då jag inte har tillgång till annat, men kul att du tycker att sången funkar.

Fuzzen: Tack för att du tror på denna. Ska se över EQn på sången!

Jay T: Jo lite Ted e de nog, det tycker jag med. Ska se över reverb på sång

Tack alla för värmande ord i mitt sångtrevande - det gör gott för förtroendet ;)

Gurano

Markus Broberg:
Funkar hur bra som helst. Rått och avskalat. Vacker låt.

Burnin Sven:
Det här gillar jag. Ska man lira guran så där med alla knorrar på då måste det sitta 100. Men jag är av den åsikten att dom inte nödvändigtvis behövs det kan vara mycket mera effektivt att köra en mindre komlicerad grundfigur och max köra ett par toner på låga strängarna inför ackords bytena typ som upptakter eller vad man ska säga. Lite åt håller som Lennon lirar i workingclass hero så det kommer luft i kompet. Sen kan man lägga dit en melodifigur på en gura till som smyckar på. om man vill. Jag märker själv att att när jag har en ide och sen väl spelar in den så får jag ofta kvitto på att kompet jag hört i huvudet ofta är alltför komplicerat och egentligen bara tar plats så det inte finns mycket mer uttrymme för nåt annat.

Nåväl fin låt bra sång och det inget fel på liret det är bara jag som tycker till så det funkar allt.

Gurano:

--- Citat från: Markus Broberg skrivet 13.08.2011, 16:34:13 ---Funkar hur bra som helst. Rått och avskalat. Vacker låt.

--- Slut citat ---
Tackar Markus
Jag suger i mig :)

--- Citat från: Burnin Sven skrivet 13.08.2011, 19:32:20 ---Det här gillar jag. Ska man lira guran så där med alla knorrar på då måste det sitta 100. Men jag är av den åsikten att dom inte nödvändigtvis behövs det kan vara mycket mera effektivt att köra en mindre komlicerad grundfigur och max köra ett par toner på låga strängarna inför ackords bytena typ som upptakter eller vad man ska säga. Lite åt håller som Lennon lirar i workingclass hero så det kommer luft i kompet. Sen kan man lägga dit en melodifigur på en gura till som smyckar på. om man vill. Jag märker själv att att när jag har en ide och sen väl spelar in den så får jag ofta kvitto på att kompet jag hört i huvudet ofta är alltför komplicerat och egentligen bara tar plats så det inte finns mycket mer uttrymme för nåt annat.

Nåväl fin låt bra sång och det inget fel på liret det är bara jag som tycker till så det funkar allt.

--- Slut citat ---
Tack för dina tankar - ska fundera på dem...å kul att du gillar min klena sång

Tack båda
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion