Forum > Demolåtar

Gurano - Saknad

<< < (4/5) > >>

bjurte:
Stämningsfullt och vackert.
Kanske lite dovt överlag,och lite för mycket gura-knorrande skulle nog vinna på att inte komma varje varv,men för tusan
det funkar och som andra varit inne på så låter det lite blandning av Pugh och Ted och FlowerPower 70:io tal.

Marruschkka:
Jahhaddu..här har du suttit och tjyvhållit på din stämma alldeles för länge :rolleyes:

Bra klang och det är tonsäkert, i en sån här visa som denna, det är ju vad som krävs- you did it! Inte en massa krusiduller, det kan du spara till nästa låt, äh, jag skoja´ ba :lol: Här är det helt det enda rätta och sanna, det du gör. Texten går oxå fram så fint.

Väldigt bra detta, och påminner en hel del om Teddans låtar, och de är ju genialiska, eller hur? ;)

Vill höra mer!

/Marre

Asti:
Stämningsfull låt och klanderfri sång, men "dubbningen" behöver tajtas till en aning!
Försök få till ackordsbytet som återkommer några gånger, vid t.ex 45 sek, så att det låter mer "rent".
Bra låt med fin text.
/Asti

Håkan Nilsson:
Fin låt som alla säger. Rejält sorglig text....
Jag tycker sången skulle upp en hel del. Skära low mid, o öka high mid.

Har du testat att mixa den utan dubbning? Tror jag skulle bli ännu bättre.

Undrar hur du spelade in gitarren? Det låter snudd på lite som en nylonsträngad emellanåt.

Gurano:

--- Citat från: uriah skrivet 16.08.2011, 17:40:47 ---Stämningsfullt och vackert.
Kanske lite dovt överlag,och lite för mycket gura-knorrande skulle nog vinna på att inte komma varje varv,men för tusan
det funkar och som andra varit inne på så låter det lite blandning av Pugh och Ted och FlowerPower 70:io tal.

--- Slut citat ---
Tack och roligt att du gillar. Nu har jag ljusat upp den lite å höjt sången ett snäpp

--- Citat från: Marruschkka skrivet 16.08.2011, 18:14:54 ---Jahhaddu..här har du suttit och tjyvhållit på din stämma alldeles för länge :rolleyes:
Bra klang och det är tonsäkert, i en sån här visa som denna, det är ju vad som krävs- you did it! Inte en massa krusiduller, det kan du spara till nästa låt, äh, jag skoja´ ba :lol: Här är det helt det enda rätta och sanna, det du gör. Texten går oxå fram så fint.
Väldigt bra detta, och påminner en hel del om Teddans låtar, och de är ju genialiska, eller hur? ;)
Vill höra mer!
/Marre

--- Slut citat ---
Att hålla tonen är inget problem men att sluta låta som att man har en pinne uppstoppad är inte lätt :)
Kul att du gillar - tackar

--- Citat från: Asti skrivet 16.08.2011, 19:31:35 ---Stämningsfull låt och klanderfri sång, men "dubbningen" behöver tajtas till en aning!
Försök få till ackordsbytet som återkommer några gånger, vid t.ex 45 sek, så att det låter mer "rent".
Bra låt med fin text.
/Asti

--- Slut citat ---
Nu har klippt lite i dubbningen så jag hoppas att det är lite bättre där nu?
Jag har även klippt bort lite knorrande strängar på några ställen. Till mitt lilla försvar så har jag bara först stödinspelat guran rakt av till stöd för sången senare. Guran spelades in utan metronom och sedan har jag klippt det i takt där jag missat liksom - blev ändå hyfsat efter 1 tagning och klippning
Tack Asti för att du tycker att den funkar.

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 16.08.2011, 19:45:31 ---Fin låt som alla säger. Rejält sorglig text....
Jag tycker sången skulle upp en hel del. Skära low mid, o öka high mid.
Har du testat att mixa den utan dubbning? Tror jag skulle bli ännu bättre.
Undrar hur du spelade in gitarren? Det låter snudd på lite som en nylonsträngad emellanåt.

--- Slut citat ---
Tack för dina tips - nu har jag bla höjt sången, ljusat den lite tillsammans med guran

Ha det gott
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion