Forum > Demolåtar
Gurano - Saknad
Gurano:
Hejsan efter semestern.
1A arbetsdagen idag å det var tråkigt, men jag har i alla fall gjort ett litet sångövningsförsök under min semester som ni får tillfälle att såga/tycka nåt om nu. Det finns nog en del att tycka skulle jag tro, och jag tar tacksamt emot tips för att bli duglig på sång. Eddi har fått en lyssning tidigare och jag har försökt att fixa lite av hans synpunkter. La även till lite andra instrument.
Ha det gott
Gurano
Text:
Jag kommer att minnas
minnas dig som du var
minnas de många orden
de fina orden du sa
Och solen den sken
sken på dig när du log
och den forsatte skina
på den dagen du dog
Jag kommer att minnas
minnas dig som du var
minnas de många orden
de fina orden du sa
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Saknad.mp3[/mp3]
bow35:
Sången är i mina öron felfri. Däremot missar du med gitarren ibland i detta stycke. Bra låt. Jag mös och måste lyssna en gång till.
equality:
Jag tycker att låten är fin och att sången funkar alldeles utmärkt.
Gurano:
--- Citat från: bow35 skrivet 08.08.2011, 20:34:33 ---Sången är i mina öron felfri. Däremot missar du med gitarren ibland i detta stycke. Bra låt. Jag mös och måste lyssna en gång till.
--- Slut citat ---
Felfri sång jo jag tackar :D Kul att du gillar.
Jo guran har sina fel då jag spelade in den utan metronom och i efterhand försökt klippa upp den till rätt takt - på de flesta ställen har det gått bra att fixa men några felgrejor finns kvar - får nog lägga om guran vad det lider. Men jag brydde mig inte så mycket nu då jag främst ville testa sången.
--- Citat från: equality skrivet 08.08.2011, 20:40:48 ---Jag tycker att låten är fin och att sången funkar alldeles utmärkt.
--- Slut citat ---
Tackar - kul att höra. Men lite fraserings- och betoningsfel finns, tycker i alla fall jag :)
Tack båda för lyss å tyck
Gurano
Eddi:
Bra utjämnat nu men jag saknar en tamburin fast det kanske är svårt med en gitarr i lite osynk. Du har bra röst.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida