Forum > Demolåtar

Gurano - Saknad

<< < (2/5) > >>

zorrow:
Stå upp. Axelbredd mellan fötterna och i övrigt avslappnad i kroppen. Ta stöd i diafragma. Micken 10 - 15 cm från munnen och sjung igenom minst två gånge och ta "record" på tredje varvet... Nä skämt åsido så låter det riktigt bra. Fick Ted Gärdestad vibbar av sången. Dubbleringen kan tajtas till på ett par ställen men det är småfix. Härligt vacker sång!

MaxB:
Härligt att äntligen höra sången din. Den hör jag gärna mer av.
Dubbleringen av röst fungerar ju men med tiden kan du testa att ha den dubblerad på vissa partier och för övrigt bara ha en stämma.

Å ja mös - å ja rös!

Mmmmicket trevligt att höra sången i en (som det låter) gammal Pugh Rogerfelt-låt.

Harmonica mike:
Ja där ser man  :)

Inget fel på sången,låter fint.Det underlätar ju en hel del i musikskapandet om man som låtskrivare sjunger själv,eller lägger lite styrning för tänkta sångerskan/sångaren..Bra jobbat Göran.

Jag har grovmixat lite på oortodoksta collabet men inte spelat in nåt mer,vi ger det lite tid så kanske det blir bra  :)

Mike

Ola:
Hej gurano
Det låter fin fint det här, sången är toppen!
Tycker du ska göra ett annat komp till låten, det skulle höja
tror en sparsmakad plockgitarr skulle göra jobbet bättre +ev kanske en tex flöjt eller melodica i mellanåt. no midi tjafs

påt igen blir bra det här.

lycka till

Fuzzbub:
Det här funkar ju och visst kan du sjunga!   Sången låter dock lite dovt så en liten eq-boost i övre mellanregistret skulle inte skada tror jag. 
Jobba vidare på denna Göran.   /JEH

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion