Kontrollrummet

EZdrummer eller???

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Vilket är det absolut enklaste trummprogrammet för en som aldrig jobbat med Cubase midifunktioner förutom att lira på en midiklav och styra vst plugins...somliga säger EZdrummer andra...??? vill ha idiotenkelt med tillräckligt bra demoljud that's it!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jag kör med XLN Audios Addictive Drums.... jag kan använda dem = idiotsäkert :P

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil

asti

  • Gäst
Groove Agent (Steinberg) är väldigt enkelt att lära sig och att använda!
Är dock osäker på hur bra trumljuden är i senaste versionen.


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
gratisplugg för cubase???

Tyvärr inte.... 185 Euro på Thomann :(
Life is too short to remove USB safely


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Sök på KR eller webben efter drumcore finns gratisversion som bl.a. Eddi har...
Jag har Drumcore betalversion.

Tidigare EZ-tråd:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=7967.msg66229#msg66229

Drumcoreljud:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=22950.msg165020#msg165020
« Senast ändrad: 18.03.2011, 19:44:48 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Ställ dig frågan vilka dina behov är. Vill du ha varierade ljud, nöjer dig bara med ett, vill du ha färdiga ljud eller vill du nu, eller senare, lära dig krana fram dina egna ljud?
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Groove Agent (Steinberg) är väldigt enkelt att lära sig och att använda!
Är dock osäker på hur bra trumljuden är i senaste versionen.

Hej, jag tröck och tröck idag men fick inga ljud ur den, fattar som sagt ingenting om hur dessa grejor funkar, har alltid jobbat med cubase som en bandare och med riktiga trummisar...dags att lära sig mer märker jag men snabbmetod för att få ljud u r denna då???


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Ställ dig frågan vilka dina behov är. Vill du ha varierade ljud, nöjer dig bara med ett, vill du ha färdiga ljud eller vill du nu, eller senare, lära dig krana fram dina egna ljud?

vill jobba så lite som möjligt med bästa möjliga resultat, obs demostandard, jag ersätter varken ett äkta piano med digitalprylar lika lite som jag ersätter en riktig trummis, detta är enbar t för att kunna sätta enkla klicktracks/beats att jobba till under tiden jag bor i lgh...


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
vilken cubase har du ?
 XLN Audios Addictive Drums har en demo som fungerar utmärkt  bara hämta hem o e gratis  (- pukor och ride)
tror ez har en lite variant också men vet ej säkert
annars finns det tpb mm :ph34r:
https://soundcloud.com/olajegreus


asti

  • Gäst
Groove Agent (Steinberg) är väldigt enkelt att lära sig och att använda!
Är dock osäker på hur bra trumljuden är i senaste versionen.

Hej, jag tröck och tröck idag men fick inga ljud ur den, fattar som sagt ingenting om hur dessa grejor funkar, har alltid jobbat med cubase som en bandare och med riktiga trummisar...dags att lära sig mer märker jag men snabbmetod för att få ljud u r denna då???
Du måste ju lägga in den som ett VST-instrument om det inte redan finns med där.
Skapa ett midi-spår och assigna GA till det.
Om du öppnar upp GA så bör du ju få något ljud bara genom att trycka på PLAY...
Det är bara att välja musikstil och komplexitet med "skjutreglagen" och som sagt trycka PLAY.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Groove Agent (Steinberg) är väldigt enkelt att lära sig och att använda!
Är dock osäker på hur bra trumljuden är i senaste versionen.

Hej, jag tröck och tröck idag men fick inga ljud ur den, fattar som sagt ingenting om hur dessa grejor funkar, har alltid jobbat med cubase som en bandare och med riktiga trummisar...dags att lära sig mer märker jag men snabbmetod för att få ljud u r denna då???
Du måste ju lägga in den som ett VST-instrument om det inte redan finns med där.
Skapa ett midi-spår och assigna GA till det.
Om du öppnar upp GA så bör du ju få något ljud bara genom att trycka på PLAY...
Det är bara att välja musikstil och komplexitet med "skjutreglagen" och som sagt trycka PLAY.


Jag fick precis ljud eftersom jag tidigare missade att load preset ok...men att få den att gå av sig självt???
testade att spela in på det assignade midispåret genom att trycka live med musen på baskaggen men det spelades inte in???


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag har EZ och folk har alltid klagat på ljuden på standardtrummorna. Vartefter har jag köpt upp mig på Latino riktigt bra ljud, Vintage - något bättre än standard DFH Drumkit from Hell följde med och har väl lite mer drums och cymbaler men ungefär lika ljud som standard till slut tröttnade jag och köpte Superior som ingen har klagat på - bra trumljud men saknar det som EZ har nämligen färdiga loopar - så då får man kombinera gör stuket i EZ dragga ner till Superior och allt är frid och fröjd. Jag gjorde så med Drumcore också men den har lite väl grova ljud tycker jag.
Grove Agent som följer med 5:an har jag aldrig förstått mig på.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
har tydligen samma problem som en massa andra därute, spelar in ett midispår när jag trummar "live" på grooveagent 1 som sedan försvinner när man trycker på stopp, fattar absolut 0 av detta helvete...


asti

  • Gäst
har tydligen samma problem som en massa andra därute, spelar in ett midispår när jag trummar "live" på grooveagent 1 som sedan försvinner när man trycker på stopp, fattar absolut 0 av detta helvete...
Du måste ställa om Groove Agent så att du får midi out från den. Det ligger bakom en "edit-lucka" nere till höger på GA, som öppnar sig om du klickar på den.
Om du har ställt in midi out i GA och sedan trycker på PLAY i GA och record i Cubase så ska det spelas in.


Utloggad sm57

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • spelar trummor & fixar ljud
    • Visa profil
Kolla efter någon begagnad trumpad, fördelen där tycker jag är att du själv slår och på så vis är det lite lättare att få det att svenga, de alldra flästa är anslagskänsliga.
Går du in på nya så behöver det inte bli specielt dyrt, självklart handlar det om vad du i slutendan vill ha, men de alldra flästa låter helt ok om du bara ska ha en som backar upp demon så lär du vara nöjd med de mästa.
Om du kikar på någon som är lite äldre se då bara till att den antingen har usb, eller på annat sätt fungerar till datorn, vilket alla nyare gör.
En annan lite kul grej är ju att den är användbar till så mycket mer, du kan använda andra ljud som efeckter mm.

Johan


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Groove agent måste vara den mest ickelogiska plugg som finns. Midi out liksom? Varför göra det enkelt? Men den låter helt ok.

Jag skulle satsa på AD.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
har tydligen samma problem som en massa andra därute, spelar in ett midispår när jag trummar "live" på grooveagent 1 som sedan försvinner när man trycker på stopp, fattar absolut 0 av detta helvete...
Du måste ställa om Groove Agent så att du får midi out från den. Det ligger bakom en "edit-lucka" nere till höger på GA, som öppnar sig om du klickar på den.
Om du har ställt in midi out i GA och sedan trycker på PLAY i GA och record i Cubase så ska det spelas in.

finns ingen sådan lucka på denna g.a. one vad jag kan se, har testat allt nu men får inte till det, datorer är bra när dom funkar... :wacko:


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
psssst - Drumcore gratisversion....
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Artrock: datorer gör i 99 fall av 100 exakt vad man ber dom göra

:)


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Artrock: datorer gör i 99 fall av 100 exakt vad man ber dom göra

:)

Jadå. Ber jag min dator fucka upp sig så gör den det mer än gärna.  :rolleyes:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Kör på EZ, det är mitt stalltips. :)
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


asti

  • Gäst
Vill bara klargöra en del om Groove Agent, var lite otydlig tidigare.
Du ska trycka på "Setup" i nederkanten av GA. Om inte den syns måste du först trycka på "Edit" längst ner till höger för att göra den synlig.
När man trycker på "setup" öppnar sig en lucka och där ska du ställa översta switchen på "midi out".
För att sedan spela in midi måste du sätta "midi in" för den aktuella midi-kanalen i Cubase till Groove Agent.
Därefter kan du trycka PLAY i GA och "Record" i Cubase. (Om du i medhörningen vid inspelningen får "rundgång" så ta bort GA i midi out i Cubase.)
När du sedan spelar upp det inspelade i Cubase ska du förstås ta bort GA i "midi in" i Cubase, men "midi out" i Cubase
ska ju då vara satt på GA. Du bör väl även ställa om "midi out" switchen i GA till off, men det är inte nödvändigt.
Lite knöligt tillvägagångssätt, men det fungerar. Vid inspelningen kan man trycka på fills där man vill ha det alternativt spela in lite olika fills separat
och sedan byta ut partier i "standardinspelningen". Man också justera "Complexity" i realtid vid inspelningen eller i separata inspelningar och klippa/klistra.
Man kan tycka att trumljuden är lite omoderna, men när man lärt sig ovanstående inställningar är det enkelt att få till ett trumkomp av önskad stil.
Hoppas du lyckas få till en inspelning nu!  :)
/Asti


Utloggad ddummer

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 197
    • Visa profil
Addictive drums gör mig aldrig besviken när jag vill bli inspirerad.
EZ (som jag vann som tredje pris i deras demo tävling!) känns platt och tråkig att ratta och har används väldigt sällan.

AD har en massa midi patterns som kan sync:as med sequencern inklusive lite "låt" varianter som spelar vers/ref ect men inte "som du vill"
där man i slutändan måste drag/droppa varje midi part till sequencern där ett nytt spår skapas och man klipper och klistrar som vanligt.

Men nöjer man sig med en midi loop och spelar till så kan man ju köra AD vsti:t sync:at hela tiden.
Inbyggda effekter är inte heller fy skit.

Drumkit from hell 2.0 är som en enda röra där man undrar om det är en konsoll man kör eller en trumplugg... för mycket info och tar tid att
"bara köra".

Sa jag förresten att Addictive Drums är skit bra?!  ;)

Måste erkänna att jag laddade ner demon... spelade på e-kit:et med bas/virvel hihat och tyckte "mehhh.." . Men en kompis propsade att
testa "ful varianten" för AD var "så djävla bra!".Så efter 3 timmars groove:ande på fullt kit med e-kit:et så cyklade jag ner till MB och köpte pluggen för 1995kr.

Att känna på helheten var skillnad... så "ful-öl" kan man smaka när präktig kaka i huvudet styr, så det filtreras i sitt sinne utan att man blir yr.  :mellow:


//Daniel :-)



Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Vill bara klargöra en del om Groove Agent, var lite otydlig tidigare.
Du ska trycka på "Setup" i nederkanten av GA. Om inte den syns måste du först trycka på "Edit" längst ner till höger för att göra den synlig.
När man trycker på "setup" öppnar sig en lucka och där ska du ställa översta switchen på "midi out".
För att sedan spela in midi måste du sätta "midi in" för den aktuella midi-kanalen i Cubase till Groove Agent.
Därefter kan du trycka PLAY i GA och "Record" i Cubase. (Om du i medhörningen vid inspelningen får "rundgång" så ta bort GA i midi out i Cubase.)
När du sedan spelar upp det inspelade i Cubase ska du förstås ta bort GA i "midi in" i Cubase, men "midi out" i Cubase
ska ju då vara satt på GA. Du bör väl även ställa om "midi out" switchen i GA till off, men det är inte nödvändigt.
Lite knöligt tillvägagångssätt, men det fungerar. Vid inspelningen kan man trycka på fills där man vill ha det alternativt spela in lite olika fills separat
och sedan byta ut partier i "standardinspelningen". Man också justera "Complexity" i realtid vid inspelningen eller i separata inspelningar och klippa/klistra.
Man kan tycka att trumljuden är lite omoderna, men när man lärt sig ovanstående inställningar är det enkelt att få till ett trumkomp av önskad stil.
Hoppas du lyckas få till en inspelning nu!  :)
/Asti

Hej och tack för mer utförlig info men det du beskriver finns inte på min GA som ser ut såhär:

Cubase 5 update 5.5.2 är det något fel på min version av software eller bara på hjärnan???  :blink:



Jay Thomas

  • Gäst
Det du visar på bilden är Groove Agent One som är väsensskilt från Groove Agent 1/2/3 som Sven Bornemark är upphovsman till. Jag misstänker att Asti refererar till den "stora" GA och inte den i Cubase medföljande.


Jay Thomas

  • Gäst
Groove agent måste vara den mest ickelogiska plugg som finns. Midi out liksom? Varför göra det enkelt? Men den låter helt ok.

Jag skulle satsa på AD.

Fördelen med Groove Agent-serien är ju de "autokomp" som finns. Om man som jag suger fett som trummis, är det väldigt trevlig att ha och nog så inspirerande. Sedan att det kommit en hel uppsjö av trum-plugins efter, som i många fall låter bättre är väl en annan sak. Själv kör jag mest Stylus RMX nu och den är jag praktnöjd med.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
OK Jay men hur i hela fridens namn har dom tänkt sig att denna version skall användas, går ju inte ens att spela in då den försvinner vid stopp, har läst att detta är ett helknepigt problem som massvis tjatar om på steinbergforum/gearslutz etc, fattar fortfarande ingenting...


asti

  • Gäst
Vill bara klargöra en del om Groove Agent, var lite otydlig tidigare.
Du ska trycka på "Setup" i nederkanten av GA. Om inte den syns måste du först trycka på "Edit" längst ner till höger för att göra den synlig.
När man trycker på "setup" öppnar sig en lucka och där ska du ställa översta switchen på "midi out".
För att sedan spela in midi måste du sätta "midi in" för den aktuella midi-kanalen i Cubase till Groove Agent.
Därefter kan du trycka PLAY i GA och "Record" i Cubase. (Om du i medhörningen vid inspelningen får "rundgång" så ta bort GA i midi out i Cubase.)
När du sedan spelar upp det inspelade i Cubase ska du förstås ta bort GA i "midi in" i Cubase, men "midi out" i Cubase
ska ju då vara satt på GA. Du bör väl även ställa om "midi out" switchen i GA till off, men det är inte nödvändigt.
Lite knöligt tillvägagångssätt, men det fungerar. Vid inspelningen kan man trycka på fills där man vill ha det alternativt spela in lite olika fills separat
och sedan byta ut partier i "standardinspelningen". Man också justera "Complexity" i realtid vid inspelningen eller i separata inspelningar och klippa/klistra.
Man kan tycka att trumljuden är lite omoderna, men när man lärt sig ovanstående inställningar är det enkelt att få till ett trumkomp av önskad stil.
Hoppas du lyckas få till en inspelning nu!  :)
/Asti

Hej och tack för mer utförlig info men det du beskriver finns inte på min GA som ser ut såhär:

Cubase 5 update 5.5.2 är det något fel på min version av software eller bara på hjärnan???  :blink:


Det här känner jag inte alls igen! Kanske någon specialversion av Groove Agent, som anpassats för Cubase 5....?
Du kan nog stryka fel på din hjärna, åtminstone vad gäller det här!  :)
Tyvärr har jag nog svårt att hjälpa dig vidare, ledsen! Hoppas någon annan kör Cubase 5 och kan ta över...


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Tack Asti då finns åtminstone en vag liten möjlighet att min egen hårddisk inte krashat ännu*

 :P


Jay Thomas

  • Gäst
OK Jay men hur i hela fridens namn har dom tänkt sig att denna version skall användas, går ju inte ens att spela in då den försvinner vid stopp, har läst att detta är ett helknepigt problem som massvis tjatar om på steinbergforum/gearslutz etc, fattar fortfarande ingenting...
Jag kör en medföljande midiplug som heter beat designer och GA One ihop. Börjar med att ladda något trumljud i  Ga One, sedan klickar jag efter behag i Beat Designer e voila, klart drumbeat. Finns även en annan plug, step designer som kan användas. Eller, så laddar du ner något av de färdiga miditrumkomp som finns, tex Groove Monkee och lägger i dem på GA One spåret.
Hoppas att du blivit lite klokare av detta.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Vill bara klargöra en del om Groove Agent, var lite otydlig tidigare.
Du ska trycka på "Setup" i nederkanten av GA. Om inte den syns måste du först trycka på "Edit" längst ner till höger för att göra den synlig.
När man trycker på "setup" öppnar sig en lucka och där ska du ställa översta switchen på "midi out".
För att sedan spela in midi måste du sätta "midi in" för den aktuella midi-kanalen i Cubase till Groove Agent.
Därefter kan du trycka PLAY i GA och "Record" i Cubase. (Om du i medhörningen vid inspelningen får "rundgång" så ta bort GA i midi out i Cubase.)
När du sedan spelar upp det inspelade i Cubase ska du förstås ta bort GA i "midi in" i Cubase, men "midi out" i Cubase
ska ju då vara satt på GA. Du bör väl även ställa om "midi out" switchen i GA till off, men det är inte nödvändigt.
Lite knöligt tillvägagångssätt, men det fungerar. Vid inspelningen kan man trycka på fills där man vill ha det alternativt spela in lite olika fills separat
och sedan byta ut partier i "standardinspelningen". Man också justera "Complexity" i realtid vid inspelningen eller i separata inspelningar och klippa/klistra.
Man kan tycka att trumljuden är lite omoderna, men när man lärt sig ovanstående inställningar är det enkelt att få till ett trumkomp av önskad stil.
Hoppas du lyckas få till en inspelning nu!  :)
/Asti
Jag trodde på fullaste allvar att det här var ett avancerat Asti-skämt. :lol: Det låter i alla fall komplicerat.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Vill bara klargöra en del om Groove Agent, var lite otydlig tidigare.
Du ska trycka på "Setup" i nederkanten av GA. Om inte den syns måste du först trycka på "Edit" längst ner till höger för att göra den synlig.
När man trycker på "setup" öppnar sig en lucka och där ska du ställa översta switchen på "midi out".
För att sedan spela in midi måste du sätta "midi in" för den aktuella midi-kanalen i Cubase till Groove Agent.
Därefter kan du trycka PLAY i GA och "Record" i Cubase. (Om du i medhörningen vid inspelningen får "rundgång" så ta bort GA i midi out i Cubase.)
När du sedan spelar upp det inspelade i Cubase ska du förstås ta bort GA i "midi in" i Cubase, men "midi out" i Cubase
ska ju då vara satt på GA. Du bör väl även ställa om "midi out" switchen i GA till off, men det är inte nödvändigt.
Lite knöligt tillvägagångssätt, men det fungerar. Vid inspelningen kan man trycka på fills där man vill ha det alternativt spela in lite olika fills separat
och sedan byta ut partier i "standardinspelningen". Man också justera "Complexity" i realtid vid inspelningen eller i separata inspelningar och klippa/klistra.
Man kan tycka att trumljuden är lite omoderna, men när man lärt sig ovanstående inställningar är det enkelt att få till ett trumkomp av önskad stil.
Hoppas du lyckas få till en inspelning nu!  :)
/Asti
Jag trodde på fullaste allvar att det här var ett avancerat Asti-skämt. :lol: Det låter i alla fall komplicerat.
Nej nej, det är absolut inget skämt! Kan hålla med om att det verkar lite omständligt, men inte jobbigt när man lärt sig.
Däremot använder jag mest Superior 2 numera! Gjorde en upgrade från EZ Drummer.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Vill bara klargöra en del om Groove Agent, var lite otydlig tidigare.
Du ska trycka på "Setup" i nederkanten av GA. Om inte den syns måste du först trycka på "Edit" längst ner till höger för att göra den synlig.
När man trycker på "setup" öppnar sig en lucka och där ska du ställa översta switchen på "midi out".
För att sedan spela in midi måste du sätta "midi in" för den aktuella midi-kanalen i Cubase till Groove Agent.
Därefter kan du trycka PLAY i GA och "Record" i Cubase. (Om du i medhörningen vid inspelningen får "rundgång" så ta bort GA i midi out i Cubase.)
När du sedan spelar upp det inspelade i Cubase ska du förstås ta bort GA i "midi in" i Cubase, men "midi out" i Cubase
ska ju då vara satt på GA. Du bör väl även ställa om "midi out" switchen i GA till off, men det är inte nödvändigt.
Lite knöligt tillvägagångssätt, men det fungerar. Vid inspelningen kan man trycka på fills där man vill ha det alternativt spela in lite olika fills separat
och sedan byta ut partier i "standardinspelningen". Man också justera "Complexity" i realtid vid inspelningen eller i separata inspelningar och klippa/klistra.
Man kan tycka att trumljuden är lite omoderna, men när man lärt sig ovanstående inställningar är det enkelt att få till ett trumkomp av önskad stil.
Hoppas du lyckas få till en inspelning nu!  :)
/Asti
Jag trodde på fullaste allvar att det här var ett avancerat Asti-skämt. :lol: Det låter i alla fall komplicerat.
Nej nej, det är absolut inget skämt! Kan hålla med om att det verkar lite omständligt, men inte jobbigt när man lärt sig.
Däremot använder jag mest Superior 2 numera! Gjorde en upgrade från EZ Drummer.

Easy Drummer  :D


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Easy Drummer  :D

Easy for him to say, to him it might be easy.  ;)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google