Kontrollrummet

Ez drummer

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
Hej


Nu är hyfsat bekant med ezdrummer, men jag har ett litet problem.
När man tar ett färdigt komp ifrånezdrummer så känns det som att det jobbar bakåt, tackvare att "trummisen" är tight och spelar på beatet hela tiden....givetvis. Går detta å lösa på något sätt? Jag har testat tempo track å får väll ett bättre resultat då...går det att göra på fler sätt så att det blir mer driv. Hur gör ni? Finns det kanske andra program typ active drums som är bättre.




freddy

  • Gäst
Vet inte om jag förstår dig rätt. Men jag tycker det blir bättre om man gör det omvända. Att du spelar in dina grejer med trummorna som grunden, så du rättar dig efter trummisen istället för att försöka göra tvärtom. Jag tycker detta ger ett mer "svängigt" och att det blir ett bättre helhetsintryck.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu är hyfsat bekant med ezdrummer, men jag har ett litet problem. När man tar ett färdigt komp från ezdrummer så känns det som att det jobbar bakåt, tack vare att "trummisen" är tight och spelar på beatet hela tiden....givetvis.

Går detta å lösa på något sätt? Jag har testat tempo track å får väl ett bättre resultat då...går det att göra på fler sätt så att det blir mer driv. Hur gör ni? Finns det kanske andra program typ active drums som är bättre.
Det finns andra program typ EZ men hur menar du? Jag har nyligen köpt Drumcore: http://www.submersiblemusic.com/TemplateMain.aspx?contentId=51 och håller på att bekanta mig med det. Det har sköna trumljud men ett lite väl fattigt användargränssnitt. Drumcore kan användas på ett liknande sätt som EZ och jag har själv vissa problem med dessa fantastiska trummisar men jag tror inte min problem påminner om det du beskriver. Hur menar du?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej


Nu är hyfsat bekant med ezdrummer, men jag har ett litet problem.
När man tar ett färdigt komp ifrånezdrummer så känns det som att det jobbar bakåt, tackvare att "trummisen" är tight och spelar på beatet hela tiden....givetvis. Går detta å lösa på något sätt? Jag har testat tempo track å får väll ett bättre resultat då...går det att göra på fler sätt så att det blir mer driv. Hur gör ni? Finns det kanske andra program typ active drums som är bättre.




Tjena Ante.
Jag kör ez..Kolla in humanizer funktionen..Där kan du bestämma hur otajt trummis du vill lira med.Dock vis av erfarenhet,så lirade jag helst med en som spelade tight live..Provat en del trummisar genom åren....
Jag kör alltid efter mitt emellan,för att basen skall få lite mer liv som mot en lite otajtare trummis.

Antar att det var det du ville veta..

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Nu är hyfsat bekant med ezdrummer, men jag har ett litet problem.
När man tar ett färdigt komp ifrånezdrummer så känns det som att det jobbar bakåt, tackvare att "trummisen" är tight och spelar på beatet hela tiden....givetvis. Går detta å lösa på något sätt? Jag har testat tempo track å får väll ett bättre resultat då...går det att göra på fler sätt så att det blir mer driv. Hur gör ni? Finns det kanske andra program typ active drums som är bättre.

vet inte mycket om ezd, men tempotrack är onödigt även om man klickar in noterna.
I cubase finns quantizern under inserts (kan alltså väljas för varje enskilt spår, t ex trumspår(et)). Välj t ex 1/16 och testa dig fram 20-100% för att se vad som åstadkoms. Hoppas detta var till någon hjälp.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
Nu är hyfsat bekant med ezdrummer, men jag har ett litet problem.
När man tar ett färdigt komp ifrånezdrummer så känns det som att det jobbar bakåt, tackvare att "trummisen" är tight och spelar på beatet hela tiden....givetvis. Går detta å lösa på något sätt? Jag har testat tempo track å får väll ett bättre resultat då...går det att göra på fler sätt så att det blir mer driv. Hur gör ni? Finns det kanske andra program typ active drums som är bättre.

vet inte mycket om ezd, men tempotrack är onödigt även om man klickar in noterna.
I cubase finns quantizern under inserts (kan alltså väljas för varje enskilt spår, t ex trumspår(et)). Välj t ex 1/16 och testa dig fram 20-100% för att se vad som åstadkoms. Hoppas detta var till någon hjälp.

Alltså jag förklarar dåligt...

Jag har spelat med många trummisar live osv osv...Men vad jag är ute efter så är det att tex i en vers så vill man att det ska driva framåt inte ligga stif....
JAg vet inte hur jag ska förklara, en bra trummis driver en låt framåt men inte ökar avsevärt i takt men ezdrummer känns som att allt segar pga att allt ligger på takten...

Det kanske inte går att få trummorna att jobba "framåt".



Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Gå in i midieditorn för spåret och flytta noterna manuellt..Funkar oxå om du inte använder "Humanizer" funktionen..Men var försiktig,det är jobbigt att lira med en otajt trummis :D

Mvh
Micael


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
Gå in i midieditorn för spåret och flytta noterna manuellt..Funkar oxå om du inte använder "Humanizer" funktionen..Men var försiktig,det är jobbigt att lira med en otajt trummis :D

Mvh
Micael

Ähh..:) jag kan inte förklara mig, för jag menar inte att trummisen ska vara otajt...vem vill spela med en sån :)



Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Gå in i midieditorn för spåret och flytta noterna manuellt..Funkar oxå om du inte använder "Humanizer" funktionen..Men var försiktig,det är jobbigt att lira med en otajt trummis :D

Mvh
Micael

Ähh..:) jag kan inte förklara mig, för jag menar inte att trummisen ska vara otajt...vem vill spela med en sån :)



Jo jag fattar,du är ute efter driv och häng i liret så som "riktiga" trummisar gör.Enda lösningen på det är att lira partierna på keys,eller fixa slagen manuellt.Önskar jag kunde ge dig ett konkret exempel,men jag är inte trummis och har själv ett litet "hell" med ovannämnda.Men det brukar ordna sig då jag lirar bas som en kratta,där blir det både häng och släp på samma gång :D

Mvh
Micael


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Det är humanize funktionen som du är ute efter. Då trummisen är otajt men på ett sätt som känns rätt. Virveln är lite "före". Du får helt enkelt skapa 2 trumspår. Det ena lägger du på laidback och det andra lägger du med "driv" som du säger. Använd då track 2 på refrängerna. / Mikke


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jo jag fattar, du är ute efter driv och häng i liret så som "riktiga" trummisar gör. Enda lösningen på det är att lira partierna på keys,eller fixa slagen manuellt.Önskar jag kunde ge dig ett konkret exempel,men jag är inte trummis och har själv ett litet "hell" med ovannämnda.

Men det brukar ordna sig då jag lirar bas som en kratta,där blir det både häng och släp på samma gång :D

Jag har en vän som lirar trummor som pratar om just det här. Med en säker basist kan de arbeta mot varandra på något sätt, att basen ligger lite efter trummorna eller tvärtom. Då det fungerar blir det levande dynamik i spelet.

Själv är jag tacksam om jag kan följa trummisen eller om jag mot förmodan kan bromsa trummisen om alla gasar på för mycket live. Sånt händer ofta. :)
« Senast ändrad: 28.02.2008, 10:58:05 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Det är humanize funktionen som du är ute efter. Då trummisen är otajt men på ett sätt som känns rätt. Virveln är lite "före".
Hmm,
så här har inte jag fattat att Humanize-funktionen i Ez fungerar... I min värld är "humanize on" att två lika starka slag på samma trumma spelas upp av två olika samplingar, "humanize off" är samma sampling, typ standard trummaskin.

Tittar man på färdiga Ez-takter i midieditorn så ligger de väldigt tajt, men HH och Ride kan vara lite offset. Spelar jag själv så tajt jag kan, så märker jag att jag i vissa situationer eller delar av låtar ligger jag före ("driver på"?), andra ligger efter ("hänger"?).

Så mitt svar är, vill man ha riktigt naturliga trummor får man använda en riktig trummis eller programmera som trummisar beter sig (när de spelar, alltså :P). Ez kan ju inte veta om takten skall driva eller hänga.

Men jag tycker Ez färdiga takter kan föra ens demos långt framåt, jämfört med gammelvärldens trummaskiner.
DON'T PANIC


Utloggad tsmalmbe

Jag använder Track Settings (eller nåt) i Cubase för att definiera "random" effekt i både volym och exakthet av slagen.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jo jag fattar, du är ute efter driv och häng i liret så som "riktiga" trummisar gör. Enda lösningen på det är att lira partierna på keys,eller fixa slagen manuellt.Önskar jag kunde ge dig ett konkret exempel,men jag är inte trummis och har själv ett litet "hell" med ovannämnda.

Men det brukar ordna sig då jag lirar bas som en kratta,där blir det både häng och släp på samma gång :D

Jag har en vän som lirar trummor som pratar om just det här. Med en säker basist kan de arbeta mot varandra på något sätt, att basen ligger lite efter trummorna eller tvärtom. Då det fungerar blir det levande dynamik i spelet.

Själv är jag tacksam om jag kan följa trummisen eller om jag mot förmodan kan bromsa trummisen om alla gasar på för mycket live. Sånt händer ofta. :)

Det är väl det som är det största problemet med att spela in själv. Man skanar den där känslan av att samagera i "nuet" eller i stunden med andra musiker. Det är en speciell känsla när det klaffar. Det går inte att besrkiva i ord.
Jag har ju spelat mycket trummor i mina dagar och när jag spelar in så börjar jag ofta med gitarr. Jag lägger på en enkel takt med ez eller någon annan plugg. När jag arrat klart så sätter jag trummorna (med mitt midikit) och sedan får trummorna styra. Det är det bästa sättet att få det att låta något mer organiskt. Sedan quatifierar jag en del det kan man inte låta bli. Det är skönt med tajta trummor.
En del av nyanseringen handlar också om hur hårda slagen är och det märkte jag tycligt när jag själv spelar in med mitt Rolandkit. Det blir en enorm skillnad i velocity mellan en färdig midifil och en spelad midifil. även de där ofrivilliga små pukslagen och cymbalslagen som är väldigt låg volym bidrar till att göra det mer levande.

Om man inte vill köpa ett kit och inte vill sitta och hamra med pekfingarna på sitt midikeyboard så är ju triggerfinger ett alternativ. http://www.4sound.se/ProductDetails.aspx?m=1&articleId=485777

 :)


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil

Det är väl det som är det största problemet med att spela in själv. Man skanar den där känslan av att samagera i "nuet" eller i stunden med andra musiker. Det är en speciell känsla när det klaffar. Det går inte att besrkiva i ord.
Jag har ju spelat mycket trummor i mina dagar och när jag spelar in så börjar jag ofta med gitarr. Jag lägger på en enkel takt med ez eller någon annan plugg. När jag arrat klart så sätter jag trummorna (med mitt midikit) och sedan får trummorna styra. Det är det bästa sättet att få det att låta något mer organiskt. Sedan quatifierar jag en del det kan man inte låta bli. Det är skönt med tajta trummor.
En del av nyanseringen handlar också om hur hårda slagen är och det märkte jag tycligt när jag själv spelar in med mitt Rolandkit. Det blir en enorm skillnad i velocity mellan en färdig midifil och en spelad midifil. även de där ofrivilliga små pukslagen och cymbalslagen som är väldigt låg volym bidrar till att göra det mer levande.

Om man inte vill köpa ett kit och inte vill sitta och hamra med pekfingarna på sitt midikeyboard så är ju triggerfinger ett alternativ. http://www.4sound.se/ProductDetails.aspx?m=1&articleId=485777

 :)

Puh jag trodde att jag inte kunnde beskriva i text...:)

Ha du testat dom där trummplatorna för fingrarna? Det känns som att det blir lite samma sak som att spela på midi keyboardet....
Sedan så märker jag att du kan spela trummor när du beskriver...för ett midi kit är ju något som jag vill ha för att det går fortare för mig att spela in trummor själv än att sitta å hamra på midikeyboarden...
Men så länge som jag inte har något kit så får vill jag ha det bästa jag kan få med ezdrummer:)


Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
Citat från: ante link=topic=7967.msg66310#msg66310
Det kanske inte går att få trummorna att jobba "framåt".



Kastar mig in lite i diskussionen. Mycket bra har redan sagts.

Om man vill göra det enkelt för sig, och "bara" har tillgång till ett vanligt midikeyboard eller ännu värre, bara mus, så:

Drivet du pratar om (eller "framåtjobbet") ligger mycket i virveltrumman. Testa att på ett dödkvantiserat spår flytta hela räckan virveltrummor lite bakåt resp framåt i tiden. Känn skillnaden!

Sen är veloticy/dynamik ALLT för att komma liiiiiite nära ett levande trumspår.

Detta sagt om "vanliga jävla 4/4-trummor" i rock.

tjing
Bengan

Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
Citat från: ante link=topic=7967.msg66310#msg66310
Det kanske inte går att få trummorna att jobba "framåt".



Kastar mig in lite i diskussionen. Mycket bra har redan sagts.

Om man vill göra det enkelt för sig, och "bara" har tillgång till ett vanligt midikeyboard eller ännu värre, bara mus, så:

Drivet du pratar om (eller "framåtjobbet") ligger mycket i virveltrumman. Testa att på ett dödkvantiserat spår flytta hela räckan virveltrummor lite bakåt resp framåt i tiden. Känn skillnaden!

Sen är veloticy/dynamik ALLT för att komma liiiiiite nära ett levande trumspår.

Detta sagt om "vanliga jävla 4/4-trummor" i rock.

tjing
Bengan



intressant jag ska pröva det där....bra med virveltrum tipset, nu när jag tänker på det så är det ju som du säger:)


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil

Puh jag trodde att jag inte kunnde beskriva i text...:)

Ha du testat dom där trummplatorna för fingrarna? Det känns som att det blir lite samma sak som att spela på midi keyboardet....
Sedan så märker jag att du kan spela trummor när du beskriver...för ett midi kit är ju något som jag vill ha för att det går fortare för mig att spela in trummor själv än att sitta å hamra på midikeyboarden...
Men så länge som jag inte har något kit så får vill jag ha det bästa jag kan få med ezdrummer:)

Sorry att svaret dröjde, jag missade din fråga lite. Jo jag har testat triggerfinger. Tycker nog att det fungerar mycket bättre än ett midikeyboard.  Det går ju att spela tonerna betydligt fortare och tajtare, samt att det är mycket lättare att nyansera anslagen än på en keyboard. Sedan är ju inte jag världsbäst på keyboard heller för den delen. Fördelarna är att när man tränat upp sig så blir det mer levande spel.  :)


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil

Puh jag trodde att jag inte kunnde beskriva i text...:)

Ha du testat dom där trummplatorna för fingrarna? Det känns som att det blir lite samma sak som att spela på midi keyboardet....
Sedan så märker jag att du kan spela trummor när du beskriver...för ett midi kit är ju något som jag vill ha för att det går fortare för mig att spela in trummor själv än att sitta å hamra på midikeyboarden...
Men så länge som jag inte har något kit så får vill jag ha det bästa jag kan få med ezdrummer:)

Sorry att svaret dröjde, jag missade din fråga lite. Jo jag har testat triggerfinger. Tycker nog att det fungerar mycket bättre än ett midikeyboard.  Det går ju att spela tonerna betydligt fortare och tajtare, samt att det är mycket lättare att nyansera anslagen än på en keyboard. Sedan är ju inte jag världsbäst på keyboard heller för den delen. Fördelarna är att när man tränat upp sig så blir det mer levande spel.  :)

Ja man skulle varit å testa en sån....tar ju mindre plats än ett stort trumset.

Tack för ditt svar


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil

Puh jag trodde att jag inte kunnde beskriva i text...:)

Ha du testat dom där trummplatorna för fingrarna? Det känns som att det blir lite samma sak som att spela på midi keyboardet....
Sedan så märker jag att du kan spela trummor när du beskriver...för ett midi kit är ju något som jag vill ha för att det går fortare för mig att spela in trummor själv än att sitta å hamra på midikeyboarden...
Men så länge som jag inte har något kit så får vill jag ha det bästa jag kan få med ezdrummer:)

Sorry att svaret dröjde, jag missade din fråga lite. Jo jag har testat triggerfinger. Tycker nog att det fungerar mycket bättre än ett midikeyboard.  Det går ju att spela tonerna betydligt fortare och tajtare, samt att det är mycket lättare att nyansera anslagen än på en keyboard. Sedan är ju inte jag världsbäst på keyboard heller för den delen. Fördelarna är att när man tränat upp sig så blir det mer levande spel.  :)

Ja man skulle varit å testa en sån....tar ju mindre plats än ett stort trumset.

Tack för ditt svar

finns det någon shysst pad man kan spela med stockar på?
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
jag ska köpa en yamaha dd65  :)
kan vara kul att slå lite
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
jag ska köpa en yamaha dd65  :)
kan vara kul att slå lite

Ojj...har du en? Hur spelar man bastrumman?


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
jag ska köpa en yamaha dd65  :)
kan vara kul att slå lite

Ojj...har du en? Hur spelar man bastrumman?



man kompleterar...
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
jag ska köpa en yamaha dd65  :)
kan vara kul att slå lite

Ojj...har du en? Hur spelar man bastrumman?



man kompleterar...

intressant....men jag hittade inga priser...


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Nej... Men du kan ju ringa/springa in till/maila typ 4sound/jam/... Och fråga :-)
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
eller kolla in hos www.thomann.de   där kostar den ca 2100:- om jag mins rätt.  :)
fast hihatt och baskick ser inte ut som på bilden dom får man köpa till extra.
man får med enklare prylar.
men är man kräsen så visst kan man köpa lite mera "riktiga" prylar.men men,
varför jag tänker köpa är för att det inte tar så stor plats.
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
eller kolla in hos www.thomann.de   där kostar den ca 2100:- om jag mins rätt.  :)
fast hihatt och baskick ser inte ut som på bilden dom får man köpa till extra.
man får med enklare prylar.
men är man kräsen så visst kan man köpa lite mera "riktiga" prylar.men men,
varför jag tänker köpa är för att det inte tar så stor plats.

Nej det här med platsen är ju ett plus....men det känns ändå som att lägger man 5000 spänn så får man ett digitalt kit....tror att man har bättre nytta av det...men det är ju som sagt platsen...


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
njae jag fattar inte varför man ska ha så stora digitala prylar finns ingen vits med det för det låter ju inte bättre
om man ska ha ett riktigt ljud så är riktiga trummor absolut att föredra och om man vill ha lite andra ljud till så får ju dd65an plats i det vanliga settet

men men vad vet jag jag är ingen trummis.Men om man ska ha ett digitalt sett med bra spelkänsla får man nog lägga en 20 papp   
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
njae jag fattar inte varför man ska ha så stora digitala prylar finns ingen vits med det för det låter ju inte bättre
om man ska ha ett riktigt ljud så är riktiga trummor absolut att föredra och om man vill ha lite andra ljud till så får ju dd65an plats i det vanliga settet

men men vad vet jag jag är ingen trummis.Men om man ska ha ett digitalt sett med bra spelkänsla får man nog lägga en 20 papp   

eller skaffa ett ok beggat akustiskt set för minde laxar och trigga :)
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
Hej igen

Jag vill ha lite country komp till mitt ezdrummer....förutom nashville vad finns det för andra bibliotek som man kan använda i ezdrummer


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Tja Nashville är ju naturligtvis mest lämpat. Annars är väl grundexapnsionen det bästa alternativet. Med rätt reverb så funkar det till det mesta gällande pop popcountry och så. Eller tänkter du vispar eller något annat?  :)


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
Tja Nashville är ju naturligtvis mest lämpat. Annars är väl grundexapnsionen det bästa alternativet. Med rätt reverb så funkar det till det mesta gällande pop popcountry och så. Eller tänkter du vispar eller något annat?  :)

Jo jag tänkte lite på vispar, train beats å så....om det finns nå andra filer som låter country som är schyssta och som går att köras igenom ezdrummer.... om inte, vad kan jag använda för annat program?


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
Hur får man in fler trumkomp i ezdrumer?


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Förklara vad du menar. Det går inte att fatta. Menar du expansionerna eller?


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
Förklara vad du menar. Det går inte att fatta. Menar du expansionerna eller?

ja du ska förklarar...

Det är ju ganska få trumkomp i ezdrummer, det finns ju en mapp som heter own midi files eller något....ska det vara nåt speciellt format för att få upp filer där? Hur får man in fler trumkomp i ezdrummer?