Kontrollrummet

MaxB - I do love you

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
LÅTNAMN:
ARTIST/GRUPP:
GENRE:
LÅTLÄNGD:
KOMPOSITÖR: MaxB
PRODUCENT: MaxB
EV. MEDVERKANDE: MaxB
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3
Började med lite pianospelande och en ny idé dyker upp.

- I do love you -
Text o musik: MaxB 20100711   

You and I are here again (kör) You and I are here
Winter's been long - but we all know where we stand
We have been fighting for so many days now
You and I are where we belong

We are back for the summer, and the sun is shining
everything feels fine.

When I see you smile - I know it's worth while
all thoose days that have gone by
And it's you that I am thinking of theese days when life feels fine
You are my angel - you are my everything - you are my life.

Solo

You are the sunshine of my life - and I love you so.

Solo

If I have moments of doubt and despair - and I cry it out in my sleep
You know I love the way you do the things that you do to me.

And we go dancing through the summer - We stay up all night long
We go dancing through the summer - We stay up all night long
Go dancing through the summer - We stay up all night long

Munspel

Maybe you've heard it so many times before - but I like to say it again.
When I look into your eyes - I say - I do love you

[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_IDoLoveYou_20100715.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 12.01.2012, 22:49:06 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Bra sound. Och ett bra tema. Och mer än lovligt otajt i början.  :D

Riktigt bra trummor. Låter som en trummis. Är det drumcore?

Det blir en bra låt detta.



Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bra sound. Och ett bra tema. Och mer än lovligt otajt i början.  :D
Rktigt bra trummor. Låter som en trummis. Är det drumcore?
Det blir en bra låt detta.

Spelade in allt med klicket i Cubase sen la jag looparna. Brukar bli otajt så allt ska spelas om. Har imorse hittat en brygga att komplettera med.

Jag använder Drumcore och Drumcorelooparna jag brukar använda är spelade av olika kända trummisar. Här använder jag loopar från annat håll (en DVD med loopar) som jag tidigare importerat till Drumcore.

Big Fish Audio Brain One Stroke Done (Multi-format Version)
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=137.msg84156#msg84156

Bryan "Brain" Mantia has toured worldwide and played drums for Primus, Godflesh, and has recently joined up with the current Guns & Roses crew. Just our luck: he's also put together a collection of unique and twisted drum tracks for Big Fish Audio. And not just drum loops; these are full-length drum 'songs.'

This edition of Brain features stereo mixdowns of the full sessions, provided for you in AppleLoop, WAV, and REX formats. You get a totoal of 36 different songs in a wide variety of tempos and styles, perfectly cut and looped and ready to import into your audio program of choice.
« Senast ändrad: 09.07.2010, 16:55:21 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Nämen för fan! Visst låter trummorna äkta. Problemet är att kompet ligger helt fel i takt! Eller det bara jag som inte är i fas?
Hör här ändå MaxB:s emineta gitarrspel
Kan bli nåt om låten hålls ihop bättre, dvs komp och trummor.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nämen för fan! Visst låter trummorna äkta. Problemet är att kompet ligger helt fel i takt! Eller det bara jag som inte är i fas?
Hör här ändå MaxB:s emineta gitarrspel
Kan bli nåt om låten hålls ihop bättre, dvs komp och trummor.

Spelade in alla instrument med ett simpelt miditrumkomp som stöd och lade sen trumlooparna.
När ska jag lära mig att göra saker i rätt ordning?  B)

Drömde tidigare ikväll om att fortsätta lägga om alla instrument men efter ett skönt bad från båten
vid nio-tiden och lite tilltugg på kvällskvisten är jag för trött för att spela.


Älskar det här perspektivet (20 grader i vattnet) just innan solen går ner på kvällen
« Senast ändrad: 10.07.2010, 00:25:09 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tycker jag känner igen harmisarna från båten - är det den jag tror?
I varje fall skönt tema men fortfarande lite krig mellan gitarr och cymbaler tycker jag.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Fortsatte med låten igår kväll och vaknade kl 8 imorse med låten i huvudet. Har inte kunnat sluta.
Lägger upp den nu eftersom jag inte har tid att fortsätta mer. Imorgon börjar jag arbeta efter tre veckors semester.

Dags att bjuda upp till dans. Alla, på alla dansgolv i hela världen, kan dansa och sjunga med i texten  B)
- I do love you -

Edit: Här fanns tidigare en version från 20100711
« Senast ändrad: 17.07.2010, 01:03:32 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Det blev ju svinbra detta. Din sångröst påminner väldigt mycket om någon, kan inte komma på det för närvarande.

Proffsig ljudbild och mycket snyggt gitarrspel! Härliga körer också!  ;)

Är inte jätteförtjust i bassoundet. Lite för mycket sträng för min smak, men smaken är ju som baken. Känns som att ägget och övrig percussion (?) är lite väl högt i mixen och för dränkt i reverb. I min lyssning så gör detta att klarheten i sång och annat försvinner.

Det blev sjuhelvetes förbättring när trummorna trummorna stämde gentemot det övriga! Slutsats, kass trummis = kasst band!  :P
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det blev ju svinbra detta. Din sångröst påminner väldigt mycket om någon, kan inte komma på det för närvarande.
Proffsig ljudbild och mycket snyggt gitarrspel! Härliga körer också!  ;)
Är inte jätteförtjust i bassoundet. Lite för mycket sträng för min smak, men smaken är ju som baken. Känns som att ägget och övrig percussion (?) är lite väl högt i mixen och för dränkt i reverb. I min lyssning så gör detta att klarheten i sång och annat försvinner.
Det blev sjuhelvetes förbättring när trummorna trummorna stämde gentemot det övriga! Slutsats, kass trummis = kasst band!  :P

Kul att du tycker det. Jag är själv jätteglad i låten. Har lyssnat hur många gånger som helst idag. Sångrösten, hmm vet inte vilken den påminner om, jag kan ju drömma om
Chris de Burgh "Lady in red":
eller sångaren i Simply Red:
(only kidding)
Det är kul att rösten går att använda nuförtiden. Har inte alltid fungerat. Vill ha en snabb darr och gärna låta som Joe Cocker.  B)
Basen är svår att bli nöjd med. Här är den kopplad via POD2 i stämningsläget, dvs rent ljud utan POD:ens effekter.
Percussion har inget reverb men är inspelat en meter eller mer från B1:an:
Vänster <- Ägg | Tamburin - Center - Cabasa | Maraccas -> Höger
De ligger alla på ett subtrack och i förra verren var de för tysta men jag ska kanske dra ner regeln lite.
Jag upplever att körerna är lite för höga i volymen eller om de borde vara tunnare (längre bak i ljudbilden). Sången är också för svag på några ställen så att kören känns starkare. Ska ju inte vara så...
Kul äre att vara på gång igen!
« Senast ändrad: 12.07.2010, 00:02:21 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det verkar bara som att det är jag som hakar upp mig på virvelkaggeslagen som jag tycker är otajta på ett par ställen men då är det nog inte så viktigt. Tycker du fått till en bra sommar låt här MaxB.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Bra låt! När det drar igång väntar man sig nästan höra Levon Helms röst eller någon
annan från the Band. Soundet påminner starkt om det!
Tycker sången är lite för låg på sina ställen - du kunde gott höja lite där.
Fina körer och snygg orgel!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bra låt! När det drar igång väntar man sig nästan höra Levon Helms röst eller någon
annan från the Band. Soundet påminner starkt om det!
Tycker sången är lite för låg på sina ställen - du kunde gott höja lite där.
Fina körer och snygg orgel!

Ska kanske lära mig att komprimera sången så att den blir jämnare genom hela låten och även körerna.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Edit: Här fanns tidigare en version från 20100712

2010-07-12
Ikväll har jag gjort klart alla ändringar efter tips från KR och från egna idéer efter hundra genomlyssningar. Eq:at bort en del basfrekvenser på kompgitarrer och körstämmor.
Lagt om sång på några ställen och flyttat körer alternativt leadsång för att tajta till
Sänkt en del av percussion men är det tillräckligt?
Nu har jag också hört åtminstonde ett ställe, där virveln kommer rätt och alla jag kommer fel. Troligen är det stället Eko kommenterat. Men på ett annat ställe lät det otajt för att leadsången kom in lite för tidigt och alla andra på rätt ställe. Det är fixat här.

« Senast ändrad: 17.07.2010, 01:03:59 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Nu jävlar börjar det likna ngt. Mycket klarare ljudbild nu!

Helhetsintrycket är skitbra, men om jag tar på mig luppen och de allt för tajta byxorna så har jag dessa synpunkter ang. mixen (ingen mår ju bra av för mycket ryggdunkeri  :P;)):

Basljudet låter skit! Du borde verkligen se över och fixa ett bättre basljud. Sen tycker jag att spelet är lite tråkigt. Det var flera gånger jag "hörde" ngt slags skönt basfill mellan raderna. Jag vet inte, vissa anser att basens jobb endast är att harva grundtoner (inte för att du bara gör det men), medan jag personligen tycker det är svingött med aktivt baslir med mycket fills i luckorna. Kanske mest en smaksak.

Är tamburinen pannad på samma sida som den akustiska guran eller? Jag tycker mig höra ngt missljud i den akustiska gitarren. Kanske är EQ, eller så är det tamburinen (eller ngt annat) som sabbar gitarrens ton.

Gött mos!  ;)
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Helhetsintrycket är skitbra, men om jag tar på mig luppen och de allt för tajta byxorna så har jag dessa synpunkter ang. mixen (ingen mår ju bra av för mycket ryggdunkeri  :P;)):

Basljudet låter skit! Du borde verkligen se över och fixa ett bättre basljud. Sen tycker jag att spelet är lite tråkigt. Det var flera gånger jag "hörde" ngt slags skönt basfill mellan raderna. Jag vet inte, vissa anser att basens jobb endast är att harva grundtoner (inte för att du bara gör det men), medan jag personligen tycker det är svingött med aktivt baslir med mycket fills i luckorna. Kanske mest en smaksak.

Är tamburinen pannad på samma sida som den akustiska guran eller? Jag tycker mig höra ngt missljud i den akustiska gitarren. Kanske är EQ, eller så är det tamburinen (eller ngt annat) som sabbar gitarrens ton.

Vad vore jag musikaliskt utan din lupp och de allt för tajta byxorna?  :wub:

Basen är i stort spelad genom hela låten, utan klipp. Missade jag på ett ställe tog jag om hela basspelet. Därför förlät jag att jag blev trött i fingrarna och missade en del och inte vågade ta ut svängarna. Tack för att du pekar på det. Låten är värd att jag spelar om basen och hittar på något bättre än grundtonerna och "lite till" som det är nu. Basen bör vara mycket mer genomtänkt och genomarbetad. Hoppas kunna ta tid för att göra det.

Ljudet på basen, hmm får se om jag kan hitta något. Vill att basen ska gå fram vare sig jag lyssnar i en superstereo eller mormors transistorradio, proffsen kan ju få till sånt...

Tamburin och acke...
Tamburing ligger i mitten och kommer in på några delar av låten (fyra-fem delar ungefär)
Hör du missljud från akustiska gitarren genom hela låten eller på något eller några ställen?
Det är två akustiska en på varje sida. De spelas inte exakt lika men ungefär. Kan vara det som spökar? Mutar allt annat för att bara lyssna på dem och sången. Hör du missljuden här?

Edit: Här fanns tidigare en version med bara gitarrer och sång från 20100712

Tack för att du hjälper till och styr så bra. Det är lätt att lita på ditt omdöme här.
« Senast ändrad: 17.07.2010, 01:04:51 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Jag hörde inga direkta missljud, men du kan nog skära lite i de höga registren. Det blir lite för bitskt. Det känns som man främst vill åt de percussiva strummandet, eftersom låten innehåller såpass många andra element. Jag hade nog testat lite med EQn och även övervägt huruvida en dubbad gura verkligen är nödvändigt i denna låten, eller om den bara bidrar till att det blir rörigt. Eventuellt kan du ju ta samma spår och duplicera det och panna till andra sidan för lite stereobredd?!

Helt rätt att försöka sätta grejorna på så få tagningar som möjligt, i sann analog anda!  ;) Jag brukar också göra på samma sätt, och det slutar ju med att man måste ta om en herrans massa gånger och därmed får gratis "övning" och i förlängningen blir en bättre musiker.

Bra låt! Kom att tänka på att den ju faktiskt också passar skitbra som en mer avskalad akustisk låt!  ;)
Det måste ju ändå vara ett bra betyg när en låt funkar både som storbandsstycke och lite mer avskalat.
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag hörde inga direkta missljud, men du kan nog skära lite i de höga registren. Det blir lite för bitskt. Det känns som man främst vill åt de percussiva strummandet, eftersom låten innehåller såpass många andra element. Jag hade nog testat lite med EQn och även övervägt huruvida en dubbad gura verkligen är nödvändigt i denna låten, eller om den bara bidrar till att det blir rörigt. Eventuellt kan du ju ta samma spår och duplicera det och panna till andra sidan för lite stereobredd?!

Helt rätt att försöka sätta grejorna på så få tagningar som möjligt, i sann analog anda!  ;) Jag brukar också göra på samma sätt, och det slutar ju med att man måste ta om en herrans massa gånger och därmed får gratis "övning" och i förlängningen blir en bättre musiker.

Bra låt! Kom att tänka på att den ju faktiskt också passar skitbra som en mer avskalad akustisk låt!  ;)
Det måste ju ändå vara ett bra betyg när en låt funkar både som storbandsstycke och lite mer avskalat.

Ska ta dina tips att skala bort diskant på kompgitarrerna, Kanske ska de ha mer volym i nån frekvens där de inte bråkar med andra instrument men mindre i övriga frekvenser. Ska lyssna mig fram. Vill dock ha båda kvar inte bara den ena - dubbad.

Omtagning en herrans massa gånger ger en duktigare musiker. Men jag har inte tid med dessa övningar trots nyttan.

Låten är OK med färre instrument. Skulle kunna ha flera versioner...

Hoppas kunna fortsätta bearbetningen av bas och annat snart. Men ikväll blev annat gjort.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Har lagt om basen, inte jättespännande men troligen mer tajt.
Skruvat om basljudet också. Men kanske stjäl den för mycket energi i hela låten nu?
Ändrat eq på kompgitarrerna som båda är kvar. Mindre diskant.
Lagt om leadsången i hela låten.

Edit: Här fanns tidigare en version från 20100714
« Senast ändrad: 17.07.2010, 01:05:25 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Låter bra tycker jag. Jag hajade till i första sångfrasen. Din klang är oerhört lik Paul McCartney i
vissa stunder. Det förstärktes också genom att låten är lite åt stuket på "Driving Rain", eller vad
nu plattan hette.

/Jonte
www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Låter bra, med bra ljud - ditt gitarrsolo är behagligt att lyssna på oxå. Nu är ju inte jag mästarnas mästare när det gäller tajthet men jag tycker att det låter taktfast (nåt kaggslag är lite otajt men i alla fall ok inom mina ramar).

En sak dock, vilket egentligen oxå är en smaksak, men ljudet vid stoppet vid 176 dör alldeles för abrupt.

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Låter bra, med bra ljud...
En sak dock, vilket egentligen oxå är en smaksak, men ljudet vid stoppet vid 176 dör alldeles för abrupt.

Jag gillar stoppet. Om, (jag säger om  ;))  hela världen skulle dansa till låten, skulle det vara en liten gimmick - en lite skojig grej, att de som inte hört den förr är på väg från dansgolvet för att låten slutar... men de som hört den förr visar sina mest kärleksfulla leenden och fortsätter dansa, då munspelet kommer in. Jag har fantasi  :wub:

2010-07-15 Låter den nya mixen bättre, då jag EQ:at bort delar basens basfrekvenser och dragit ner lite på volymen på trummorna? För mig låter den nya bättre i några olika lyssningar men jag är tacksam för tips och omdömen från andra på KR!

Edit: Här kom slutliga versionen från 20100715
« Senast ändrad: 17.07.2010, 01:06:03 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Låter bra, med bra ljud...
En sak dock, vilket egentligen oxå är en smaksak, men ljudet vid stoppet vid 176 dör alldeles för abrupt.

Jag gillar stoppet. Om, (jag säger om  ;)  hela världen skulle dansa till låten, skulle det vara en liten gimmick - en lite skojig grej, att de som inte hört den förr är på väg från dansgolvet för att låten slutar... men de som hört den visar sina mest kärleksfulla leenden och fortsätter dansa, då munspelet kommer in. Jag har fantasi  :wub:

2010-07-15 Låter den nya mixen bättre, då jag EQ:at bort delar basens basfrekvenser och dragit ner lite på volymen på trummorna? För mig låter den nya bättre i några olika lyssningar men jag är tacksam för tips och omdömen från andra på KR!
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_IDoLoveYou_20100715.mp3[/mp3]
Missförstå mig inte för jag gillar oxå stoppet :) men i min fantasi så har instrumenten en efterklang även när de dör, så att säga ;)
Självklart så kommer världen att dansa!

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Sologitarren klingar efter och glider lite ner på strängen där munspelet kommer in. Trummisloopen dämpar cymbalen med två loopade fingrar. De andra mutar sina instrument med handflatan eller vad de har till hands.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Inga nits på senaste - allt låter välbalanserat och bra framfört med din personliga röst (hör ingen Paul i den jag)  :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu är den klar, inga fler tips strömmar till. Tack för alla tips på vägen.
Ärliga vänner har också fått mig att förstå att även om jag tycker den är skitbra, så tycker inte alla det.
« Senast ändrad: 17.07.2010, 01:09:49 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Nog är den färdig. Härlig låt och bra mix. Svängigt och du sjunger jättebra (trummisen missar bara ett slag vid 1,47 men det kan man leva med). Färdigfacket var det!  B)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nog är den färdig. Härlig låt och bra mix. Svängigt och du sjunger jättebra (trummisen missar bara ett slag vid 1,47 men det kan man leva med). Färdigfacket var det!  B)

Jag hittar inte missen vid 107 sekunder så jag accepterar den missen. Tack för sväng och sångtyck.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Låter som nån gammal singer-songwriter från Woodstock. (positivt)

Sticket? vid 130 och sedan resten av låten sliter och drar i timingen. Svårt att sätta fingret på något speciellt, men det håller inte riktigt ihop. Tror Zorrow syftar på 1,37. Just där omkring är otajtheten som mest tydlig.

Skön låt och bra jobbat med körerna. Gött munspel också.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Låter som nån gammal singer-songwriter från Woodstock. (positivt)
Sticket? vid 130 och sedan resten av låten sliter och drar i timingen. Svårt att sätta fingret på något speciellt, men det håller inte riktigt ihop. Tror Zorrow syftar på 1,37. Just där omkring är otajtheten som mest tydlig.
Skön låt och bra jobbat med körerna. Gött munspel också.

Tack för Woodstockplaceringen. Tackade ja till den spelningen!

Har lyssnat igen vid 97 sekunder och 137 sekunder och hör bara den normala slirigheten i timingen. Sånt är livet här, inget är helt perfekt. Det är kul med kör och munspel. Jag skulle vilja höra munspelspartiet, på väg hem i sommarnatten, eka mellan husväggarna på en gata i staden, från nån öppen balkong där en fest pågår och tänka: "Jabbi, det är jag som har gjort den".  :D
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Låter som nån gammal singer-songwriter från Woodstock. (positivt)
Sticket? vid 130 och sedan resten av låten sliter och drar i timingen. Svårt att sätta fingret på något speciellt, men det håller inte riktigt ihop. Tror Zorrow syftar på 1,37. Just där omkring är otajtheten som mest tydlig.
Skön låt och bra jobbat med körerna. Gött munspel också.

Tack för Woodstockplaceringen. Tackade ja till den spelningen!

Har lyssnat igen vid 97 sekunder och 137 sekunder och hör bara den normala slirigheten i timingen. Sånt är livet här, inget är helt perfekt. Det är kul med kör och munspel. Jag skulle vilja höra munspelspartiet, på väg hem i sommarnatten, eka mellan husväggarna på en gata i staden, från nån öppen balkong där en fest pågår och tänka: "Jabbi, det är jag som har gjort den".  :D

Du kan ju korrigera det om du vill. Varför inte göra det?

Om den ska eka från okända människors balkonger behöver du nog fixa till detta.

 :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Sticket? vid 130 och sedan resten av låten sliter och drar i timingen. Svårt att sätta fingret på något speciellt, men det håller inte riktigt ihop. Tror Zorrow syftar på 1,37. Just där omkring är otajtheten som mest tydlig.
Har lyssnat igen vid 97 sekunder och 137 sekunder och hör bara den normala slirigheten i timingen. Sånt är livet här, inget är helt perfekt.
Du kan ju korrigera det om du vill. Varför inte göra det?

Shit, jag hör det inte så tydligt att jag skulle veta var och hur det ska fixas, så jag tänker troligen hoppa över den åtgärden.
Då får jag nöja mig med att spela den i mina egna bilhögtalare mellan husväggarna i stan - på dan.  :P

Ska kanske göra en musikvideo av det?  :D
« Senast ändrad: 19.07.2010, 11:33:14 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google