Forum > Färdiga produktioner

Gurano - Blues över sorglig figur

<< < (3/5) > >>

Gurano:

--- Citat från: asti skrivet 23.01.2011, 16:48:55 ---Jag tycker takten gör det här till en glad blues!  :)
Håller med Håkan om gitarren och att du borde skära den mer i bas/låga mellanregistret.
Skön orgel! Det är något instrument som kommer in vid 28 sekunder, som låter lite atonalt!
Är det meningen? Det ligger i bakgrunden under resten av låten och stör åtminstone mig en del.
Ska bli intressant att följa hur denna utvecklas! Kul låt!

--- Slut citat ---
Jo lite glad e den - bara för att jag insåg ett å annat om ddnna figur :)
Jo den är medvetet lite halvfalsk - men i den nya versionen hörs det nog inte nu

--- Citat från: MaxB skrivet 23.01.2011, 17:32:39 ---1000 kronors-mikrofonen är den sorgliga figuren  B). En sån mikrofon använder jag också gärna. Jag gillar! Nu måste jag lyssna lite mer på "Fablernas värld".

--- Slut citat ---
Jo micken är helt ok :)

--- Citat från: equality skrivet 23.01.2011, 21:32:13 ---Ingen bra lyssning på tåget men spelglädjen går igenom. Kul idé som ger lite barnprogramsvibbar kanske pga akkeguran. Antar att sångmelodin skall vara helt egen?

--- Slut citat ---
Nu är nog barnprogramsvibbarna borta :D ....hoppas jag

Nu är låten förlängd (3 min) med:
Elkompgura
Elsologura
Elbas

Ha det gott
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Blues_SadMan1.mp3[/mp3]

Analogfreak:
Du har ingen dynamik kvar. Du måste släppa kompressorer och limiters.

Lazarus:
Skön låt.

Jag ser fram emot att få höra det färdiga resultatet. Gillade starkt Bo Hansson-orgeln ;)

/Lazarus

mahan:
Tjou G!
Detta är ett mycket speciellt och annorlunda alster av dig, GILLAS!
Intressant takt o komp som leds framåt av en enormt snygg bas, den jobbar skitfint, bra!
Mixen e kankse lite såsig av chorusar o kompressorer men antar att det ännu utvecklas.
Nån kort braek på vägen där bara t.ex acken gnaver på en stund kunde ge en go kontrast.

Bra jobbat G!

h.    johan

Gurano:
Tackar Lazarus :D
Ja vi får se vart denna bär

Mahan: Jo kanske lite udda är den i min produktion. Vi får se vad jag kan göra mixmässigt - det blir vad det blir liksom  :P

Tack för tyck å komment
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion