Forum > Färdiga produktioner

Gurano - Blues över sorglig figur

<< < (4/5) > >>

Emulator:
Ja, helt klart din bästa av de jag hört. Fick lite vibbar av svensk barnprogramsmusik som eq skriver, när ackeguran drog igång. Mixen blir lite jämntjock med allt, och det blir lite timing issues med plektrumbasen här och var när man bara hör de högre rassliga frekvenserna.

Jag skulle rensa bort lite kompressorer, och städa upp i låga frekvenser. Riktigt bra kan det bli :)

Markus Broberg:
Nice trudilutt:)

Gurano:

--- Citat från: Emulator skrivet 24.01.2011, 00:33:15 ---Ja, helt klart din bästa av de jag hört. Fick lite vibbar av svensk barnprogramsmusik som eq skriver, när ackeguran drog igång. Mixen blir lite jämntjock med allt, och det blir lite timing issues med plektrumbasen här och var när man bara hör de högre rassliga frekvenserna.
Jag skulle rensa bort lite kompressorer, och städa upp i låga frekvenser. Riktigt bra kan det bli :)

--- Slut citat ---
Kul att du tycker detta!
Nu har jag tagit bort en del kompressor och gjort lite annat - vet inte om det blev bättre, men det är nog vad min förmåga räcker till!

--- Citat från: Markus Broberg skrivet 24.01.2011, 00:45:08 ---Nice trudilutt:)

--- Slut citat ---
Yepp trudiluttan funkar :)

Tack för komment
Gurano

equality:
Inte så mycket barnprogram längre. Mer för vuxna... B) Blir bra det här.

MaxB:
Ja, det gungar på gott. Det är något med det som både AnalogFreak och Emulator skriver som jag fortfarande upplever gällande jämn, tät volym. Kanske är det kompressorer men det är samtidigt ett signum som gör att man känner igen Gurano. Ett konstant driv som inte vilar. Jag saknar dels skillnader i volym i låten dels vilopartier. Tänker till exempel på Lazarus - Solid state hur den slutar. Från intensivt spel till... något helt annat! Det överaskar och ger vila. Jag vill uppleva vilopartier i dina låtar också. Kommer det eller är det full fart hela tiden?

Tolka mig rätt, menar inget illa utan saknar den utvecklingen i en låt helt enkelt. Finns det plats för något sånt?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion