Forum > Färdiga produktioner

Gurano - Blues över sorglig figur

(1/5) > >>

Gurano:
LÅTNAMN: Blues över sorglig figur
ARTIST/GRUPP: Gurano
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: Lagom
KOMPOSITÖR: Gurano
PRODUCENT: Gurano
MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3:

2012-02-14
Lättade på trycket, ljusade upp den och mindre reverb mm i mixen. Nu är den flyttad till Färdiga eftersom jag sannolikt inte kommer att göra mer med den nu - nya projekt på G hela tiden! :D

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vaknade nyss å kände för att göra en OneMinuteBlues - det blev så här!
Är den värd att förlänga/bygga vidare på eller är det bara en trött blues som gärna får somna om.......eller varför inte låta KR-medlemmar haka på och gunga vidare i bluesen!!!!

Haka på!

Ha det gott
Gurano

Håkan Nilsson:
Blues kan inte bli fel. Hissa på med mer trummor och gör den längre. Gillade ljudet i ak gitarren, hur har du spelat in den? Kanske kan du skära lite lågt mellanregister i den så blir den ännu bättre.

Gurano:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 23.01.2011, 14:02:43 ---Blues kan inte bli fel. Hissa på med mer trummor och gör den längre. Gillade ljudet i ak gitarren, hur har du spelat in den? Kanske kan du skära lite lågt mellanregister i den så blir den ännu bättre.

--- Slut citat ---

Jo den får nog bli längre, som du säger. Nu har jag EQat ljudet lite - vet inte om det blev bättre?
Ska nog oxå lägga på en bas tror jag.

Jag har spelat in akken på sämsta tänkbara sätt - i vardagsrummet när ungarna springer omkring och slamrar samtidigt som någon duschar :D men med en mick som är ok tror jag (Studioprojects B1) - i alla fall bra nog för mig.

Tack för tankar
Gurano

Fuzzbub:

--- Citat från: Gurano skrivet 23.01.2011, 13:45:19 ---Vaknade nyss å kände för att göra en OneMinuteBlues - det blev så här!
Är den värd att förlänga/bygga vidare på eller är det bara en trött blues som gärna får somna om.......eller varför inte låta KR-medlemmar haka på och gunga vidare i bluesen!!!!

Haka på!

Ha det gott
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Blus_SadMan.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---

Jag fick lite Jojje Wadenius-vibbar i början, utan att för den delen vara ngn. expert på honom.    Tycker att du ska utveckla detta lite till så kommer det att bli riktigt skoj tror jag. Det är lovande iaf!  :)   /JEH

Håkan Nilsson:
Vem är den sorgliga figuren?  :huh:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion