Forum > Färdiga produktioner
Gurano - Blues över sorglig figur
Gurano:
--- Citat från: MaxB skrivet 24.01.2011, 07:45:29 ---Ja, det gungar på gott. Det är något med det som både AnalogFreak och Emulator skriver som jag fortfarande upplever gällande jämn, tät volym. Kanske är det kompressorer men det är samtidigt ett signum som gör att man känner igen Gurano. Ett konstant driv som inte vilar. Jag saknar dels skillnader i volym i låten dels vilopartier. Tänker till exempel på Lazarus - Solid state hur den slutar. Från intensivt spel till... något helt annat! Det överaskar och ger vila. Jag vill uppleva vilopartier i dina låtar också. Kommer det eller är det full fart hela tiden?
Tolka mig rätt, menar inget illa utan saknar den utvecklingen i en låt helt enkelt. Finns det plats för något sånt?
--- Slut citat ---
Jag förstår vad du menar, men det blir inget lugnare parti i låten då jag inte själv upplever den som särskilt ösig; tycker att den gungar på i sakta mak faktiskt (förstår egentligen inte vad som är lite ösigt mer än under A-refrängerna och mellan 1 min och 1min50 sek). Tänk vad man kan uppleva musik olika. Det låtslut du jämför med.....eller egentligen har som exempel så finner jag inte det slutet särskilt intressant i mina öron.
Ha det gott
Gurano
Håkan Nilsson:
Det låter extremt platt och trumbefriat hos mig. :huh:
Gurano:
Håller med om trummorna!
Gurano
Gurano:
2012-02-14
Lättade på trycket, ljusade upp den och mindre reverb mm i mixen. Nu är den flyttad till Färdiga eftersom jag sannolikt inte kommer att göra mer med den nu - nya projekt på G hela tiden! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida